0

€0,00

Pokladňa

Oprava mechatroniky DQ200 0AM DSG 7 (Audi A3 / Seat Altea, Ibiza, Leon / Škoda Superb, Octavia A5, Fabia / VW Passat, Golf, Caddy, Jetta, Polo)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: 0AMVBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 21837
€469,00

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

If you order more than 11936 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Slovensko 1000 pcs. €469,00
Add to cart
Add to cart
Poľsko 10936 pcs. €469,00
Add to cart
Add to cart
Ukraine 9901 pcs. €469,00
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (2)



0AM ( DQ200 ) je populárna 7-stupňová robotická prevodovka s dvojitou suchou spojkou ( DSG ), vyvinutá spoločnosťou VAG . Majitelia automobilov vyrobených pred rokom 2014, ktorí sa vyznačujú svojou spoľahlivosťou, už po dosiahnutí 40 - 60 000 kilometrov začali mať problém tak spínaním v dôsledku rýchleho alebo nerovnomerného opotrebovania dvojitej spojky ao niečo neskôr zlyhala mechatronika (hydraulická riadiaca jednotka). . Množstvo spokojných zákazníkov a celá vlna sťažností na chod prevodovky prinútili VAG záruku na prevodovku na 5 rokov, prípadne až 150 000 km. najazdených kilometrov

DSG so suchou spojkou v zásade nie je schopné prenášať vysoký krútiaci moment, limit je 250 N⋅m, čo znamená obmedzenie veľkosti motora, s ktorým je možné kombinovať. 0AM je zastúpený takmer v celom modelovom rade Volskwagen , Škoda a Seat na autách s objemom 1,4 až 2 litre.

DQ200 patrí do triedy predsel robotických prevodoviek, jeho konštrukcia je takmer klasická manuálna prevodovka (rozdiel je v tom, že na rozdiel od mechaniky má DSG 2 primárne a 2 sekundárne hriadele, má na starosti pár prevodov, druhé nepárne; ), ale na prepínanie Prevody sú riadené mechatronikou, známou aj ako hydraulická riadiaca jednotka.

Na rozdiel od hydraulickej jednotky bežnej automatickej prevodovky obsahuje mechatroniku - samostatná a nezávislá jednotka - vlastný elektromotor a čerpadlo, hydraulický akumulátor, solenoidy a elektrickú riadiacu jednotku. V tomto článku sa stručne pozrieme na skutočné príklady opravy 2 mechatroniky naraz, prvá bude mať spoločný problém s elektronickou doskou a druhá bude mať problém s hydraulickým akumulátorom.

Výmena elektronickej riadiacej dosky

Do servisu ho priviezli na odťahovku Škoda A5 . Elektronická diagnostika zobrazuje chybu P0562 - Elektronické napájanie: príliš nízke napätie. Skúsený diagnostik, len na základe týchto chýb, môže celkom presne určiť problém, pretože slabé stránky DSG 7 boli študované a známe. Demontujeme teleso ventilu z auta a ihneď ho odvezieme do autoumyvárne. Medzitým vám otvory v tele prevodovky umožňujú malú oblasť mechanickej časti, samozrejme, nie je to plnohodnotná diagnóza, ale ak sú na ozubených kolesách čipy alebo iné poškodenia m, Look to see; .

Umytá mechatronika ide za majstrom na rozoberacom stole

Prvý krok je vždy rovnaký, odstránenie elektronickej dosky

Elektronická doska je vyhorená a nedá sa obnoviť, naistávame novú . Dosky nie sú rovnaké, treba si vybrať dosku s príslušným označením (písmeno na konci pôvodného čísla, napríklad 0AM927769 D ). To sa deje z dvoch dôvodov. Nasleduje snímač tlaku (na obrázku nižšie), monitoruje tlak v akumulátore a na základe jeho indikátorov elektronika zapína/vypína čerpadlo. Ak snímač ukazuje nízky tlak, čerpadlo bude pokračovať v nepretržitej prevádzke, výsledkom bude buď vyhorenie dosiek plošných spojov v dôsledku prehriatia, ako v našom prípade, alebo explodovanie akumulátora, ak sa dovtedy vyskytnú problémy s teleso akumulátorom.

 

Druhým zdrojom je akumulátor. Pozrime sa bližšie na tento bod a vysvetlíme, čo je vo všeobecnosti tlakový akumulátor v mechatronike. Keďže prevádzkový tlak je veľmi vysoký (až 50 atmosfér), musí byť tento tlak dosiahnutý veľmi rýchlo po štartovaní motora, čerpadlo to nezvládlo samo - používa sa plyno-olejový ulator. Spôsob pripevnenia batérie k puzdru je závitové pripojenie a toto miesto je vážnou zraniteľnosťou 0AM. Konštruktéri VAG sa pri navrhovaní tohto agregátu zrejme na začiatku pomýlili – samotné puzdro batérie je veľmi tenké a navyše ho oslabujú vyrezané závity. Najprv sa vytvorí mikrotrhlina, dôjde k úniku tlaku a čerpadlo pokračuje v práci bez vypnutia a snaží sa vytvoriť potrebný tlak - opäť prehriatie a vyhorená dávka. Vodič môže túto poruchu identifikovať aj v počiatočnej fáze pri štartovaní motora, čerpadlo bude bežať príliš dlho bez vypnutia.

Vráťme sa k výmene elektronickej dosky. Vyberieme novú dosku zo skladu a zablikáme, na to potrebujete VIN kód auta. Ak doska nie je blikaná a jednoducho nainštalovaná, nič nebude fungovať, diagnostika zobrazí nasledujúce chyby:

  • P1867 - žiadne správy z elektroniky bloku riadenia
  • P1853 - neplatná správa z pohonu ABS
  • P0706 - nesprávny signál snímača spínacieho rozsahu
  • P1850 - žiadne správy z ECU motora na dátovej zbernici hnacieho ústrojenstva

Blika

Počas flashovania dosiek sa vraciame k mechatronike a kontrolujeme jej rôzne komponenty, či nie sú poškodené. Pri každej oprave sa musia vymeniť prašníky a tesnenia posúvačov vidlíc spojky a radenia. Mechatronika je mimoriadne citlivá na hladinu oleja a ak cez olejové tesnenie unikne aspoň 100 gramov (nie krátko, môže sa stať v priebehu niekoľkých mesiacov) - auto sa jednoducho zastaví a ďalší po hyb bude nemožný.

 

Spálená doska plošných spojov znečistila hydraulickú dosku, umyte ju.

Pred/po umytí

 

Vezmeme si flashovú dosku a naihneme ju

 

Nalejte olej cez zalievaciu nádobu

Ďalším krokom je overenie. Pripojíme napájanie a ovládanie k doske a pozorujeme činnosť čerpadla, jasne to počujete. Ak čerpadlo načerpalo do hydraulického akumulátora vyplo, všetko poriadku, môžete stiahnuť na auto a olej v mechatroniku.

Ešte jedna nuansa: na uľahčenie inštalácie mechatroniky späť do krabice je potrebné nastaviť vidlicu do správnej polohy, ak je krabica v neutrálnej polohe, odsadenie vidlíc by malo byť presne 25 mm. Používame jednoduché špeciálne zariadenie, ktoré si môžete vyrobiť sami.

To je všetko, výmena dosky 0AM stojí 500 USD vrátane práce a všetkého spotrebného materiálu (vrátane oleja) a je dokončená za 1 pracovný deň. Firma Maktrans poskytuje záruku 1 rok bez obmedzenia najazdených kilometrov.

Výmena krytu mechatronickej batérie

Začíname opravovať druhé teleso ventilu, odstránené z VW Passat CC, chyby sú nasledovné:

  • P17BF - Hydraulické čerpadlo: ochrana proti vôli (nerozumné zapnutie-vypnutie) - mimo horného limitu
  • P189C - Obmedzenie prevádzky: kvôli zodpovedajúcemu zvýšeniu tlaku

Jeden pohľad na mechatroniku stačí na pochopenie toho, čo sa stalo. Po prvé, mechatronika je naplnená olejom a po druhej, panva je ohnutá. Bol to hydraulický akumulátor, ktorý explodoval.

povedali sme, že prvým krokom pri odstránení je odstránenie dosky, vysvetľujeme prečo. Napriek výbuchu batérie je v 7 prípadoch z 10 stále pod tlakom Teraz ukážeme postup, ktorý naši majstri nazývajú „odmínovanie“. Ak odstránite minu bez odstránenia dosiek, existuje vážna šanca na jej poškodenie. Odstránime ju a odložíme nabok a paletu dodatočne zaistíme dlhými skrutkami.

Otočte ho a začnite opatrne odskrutkovať skrutky panvy. Počas „výbuchu“ panva prvej zabezpečí vyletenie piesta batérie a deformuje ho v kryte, ale keď sa skrutky uvoľnia, dôjde k druhému výbuchu. Niekedy sa nestane, že je možné jednoducho vytrhnúť z puzdra, ale samo sa nezničí, ale pamätajte - NIKDY sa nepozerajte do batérie, môže sa úplne spontánne vystreliť. Po vybratí nepoškodenej batérie hneď odložíme niekam nabok. V našom prípade, keď sa batéria vystrelila pri demontáži, dostaneme nasledujúci obrázok:

Odstavíme panvicu a pozrieme sa

 

Odskrutkujeme a odstránime elektromotory (na obrázku vľavo), samotné čerpadlo (vpravo)

 

Takto vyzerá prasknuté puzdro na batériu

Maktrans ponúka 3 možnosti riešenia problému s batériou:

Teleso ventilu skriňa akumulátora (mechatronika) automatická prevodovka DQ200 0AM DSG 7 0AM325066C 0AM325066AC 0AM325066AA 0AM325066R - skriňa je úplne identická s továrenskou. Zdroj je podobný, to znamená, že problém sa po chvíli zopakuje.

 

Zosilnené teleso ventilu puzdro batérie (mechatronika) DQ200 0AM DSG 7 0AM325066C 0AM325066AC 0AM325066AA 0AM325066R - to isté, ale sedlo batérie je vystužené, hrúbka steny je väčšia ako originál.

Súprava na opravu batérie 0AM (DQ200) (ak vrátiť staré puzdro na batériu tela ventilu, cena je 100 USD) - a nakoniec možnosť, ktorú sami používame pri opravách, vlastný. Puzdro, v ktorom je nainštalované oceľové sklo a do neho je zaskrutkovaná batéria. Zoberie sa staré telo a na CNC frézke pripraví miesto na inštaláciu oceľového pohára. Sila tohto riešenia je mnohonásobne väčšia ako pôvodná verzia a problém nenastane ani v budúcnosti.

 

Zosilnená karoséria vyrábaná spoločnosťou Maktrans

Kým sa majster pripravuje na montáž, ďalší špecialista kontroluje solenoidy na stojane. Solenoidy 0AM nie sú opraviteľné, v prípade potreby ich vymeníme za nové originálne .

Začíname diagnostikovať solenoidy

 

V tomto prípade nie je žiadny problém (graf č. 1), ale existujú prípady, kedy je potrebná výmena (graf č. 2 a č. 3)

Všetko umývame a čistíme, pričom dávame pozor na vidlicu/spojky. Sú na nich neodýmové magnety a je potrebné ich posledné.

O 0:00 je vo vnútri mechatroniky filter , určite ho vymeňte

Poslednou fázou je montáž, mechatroniku montujeme v opačnom poradí, pričom nezabúdame na to, že je to tesnejšie – nie je potrebné ušetriť na ďalekej plombe, ktorá by mohla spôsobiť problém v hodnote dolárov. Inštalácia novej palety . Znovu naplňte olej a skontrolujte, musíte sa uistiť, že zostavená mechatronika drží tlak. Dostaneme tento výsledok:

To je všetko, postup opravy je dokončený. Takáto práca stojí 600 miliónov vrátane všetkého spotrebného materiálu a oleja, záruka - 1 rok. Zároveň získate perfektne fungujúci box, ale aj istota, že problém je minulosťou a už sa nikdy nezopakuje!

Ak si box opravujete sami a potrebujete iné náhradné diely, máme všetko:

 

Otázky - odpovede (0)