0

€0,00

Pokladňa

Inštalácia externého filtra

  • Udržiavanie automatickej prevodovky v jej pôvodnej podobe si vyžaduje starostlivú pozornosť stavu kvapaliny (oleja) ATF, pretože životnosť elektromagnetov a telesa ventilu priamo závisí od stavu a kvality oleja v automatickej prevodovke.

    Oleje pre automatické prevodovky (Automatic Transmission Fluid) sú veľmi komplexné produkty autochémie, majú najvyššie požiadavky na hustotu, antifrikčné, antioxidačné a protipenivé vlastnosti. Olej je zodpovedný za rôzne funkcie: maže, chladí, prenáša krútiaci moment a zabezpečuje priľnavosť trením, chráni pred koróziou a opotrebovaním. Priemerná prevádzková teplota ATF je 80-95 C a v horúcom počasí v dopravných zápchach môže stúpnuť na 130 C a viac. Konštrukcia automatickej prevodovky je taká, že ak sa z motora odstráni viac otáčok, ich prebytok sa vynaloží na vnútorné trenie oleja, čo prispieva k zvýšeniu teploty. Tieto faktory vedú k peneniu, ktoré vytvára priaznivé podmienky pre oxidáciu oleja a koróziu kovov. Rozmanitosť materiálov v trecích pároch (oceľ, bronz, cermety, trecie tesnenia, elastoméry) komplikuje výber antifrikčných prísad a tiež vytvára elektrochemické výpary, v ktorých sa v prítomnosti kyslíka a vody aktivuje korozívne opotrebovanie. Za týchto podmienok si prevodová kvapalina musí zachovať svoje prevádzkové vlastnosti a prenášať krútiaci moment.

    Prvky škatule podliehajú nevyhnutnému prirodzenému opotrebovaniu. V priebehu času sa produkty opotrebovania usadzujú na stenách celého hydraulického systému. Korozívny materiál, malé triesky z trecích spojok a uzamykacích spojok, je vynikajúcim brusivom pre vysoko presné diely automatických prevodoviek.

    Dôvody vzhľadu:

    • opotrebovanie trecích a oceľových kotúčov.
    • opotrebovanie hriadeľov v mieste kontaktu s ložiskami.
    • opotrebovanie ozubených kolies, ozubené kolesá zlomené.
    • opotrebovanie planétových kolies, opotrebovanie satelitov.
    • opotrebovanie ihlových ložísk.

    Ak je olej znečistený, solenoidové ventily sa upchajú produktmi opotrebovania a všetkými druhmi usadenín.

    Solenoidy umožňujú zapínanie a vypínanie spojky blokovania meniča krútiaceho momentu, radenie prevodových stupňov. Elektromagnety sú riadené elektrickou riadiacou jednotkou, ktorá posiela elektrické signály do solenoidu, otvára alebo zatvára ventil. To umožňuje reguláciu tlaku prevodového oleja pre správnu činnosť trecích kotúčov. Abrazívne opotrebovanie neustále zvyšuje vôľu medzi otvorom telesa ventilu a ventilom, čo následne vedie k nesprávnemu tlaku prevodového oleja. Nesprávny tlak na trecie kotúče prudko zvyšuje ich opotrebovanie a ich opotrebované materiály sa opäť dostávajú do oleja, čím sa začína nové kolo v degradácii automatickej prevodovky.

    Pridajte k tomu zvýšenú prevádzkovú teplotu automatických prevodoviek v porovnaní s mechanickými analógmi a získame podmienky, v ktorých dlhá prevádzka automatickej prevodovky priamo závisí od včasnej výmeny a filtrácie ATF (olej).

  • Väčšina majiteľov áut teda vie, že technické kvapaliny a filtre v aute je potrebné vymeniť, ak očakávate, že ho budete používať aj po uplynutí záruky na auto.

    V moderných strojoch funguje ako filtračný prvok kovová sieťka alebo plstená membrána.

    Plstené filtre odvádzajú lepšiu prácu pri filtrovaní a zadržiavaní ľahkých frakcií opotrebovaných produktov, má to však nevýhodu. Ak je olej silne znečistený, plstený filter sa upchá jemnými časticami a trieskami. Priepustnosť filtrov klesá a na čerpadle začína hladovanie oleja v prvých minútach štartovania, čo vedie k zrýchlenému opotrebovaniu.

    Vo väčšine automatických prevodoviek sú filtre odnímateľné, ale existujú stroje, v ktorých je filter veľmi hlboko vo vnútri a je extrémne ťažké sa k nemu dostať, sú to automatické prevodovky ako AW 50-55SN, AW TF-80SC, TF- 81SC, na takéto stroje odporúčame okamžite nainštalovať externý filter.

    V situáciách, keď sú po odstránení palety na magnete viditeľné kovové triesky, môže náhla výmena veľkého množstva oleja viesť k vyplaveniu zvyšných triesok do tela ventilu, čo môže viesť k zvýšenému opotrebovaniu, poruche elektromagnetov a ventilu. telesné ventily.

    Existujú 2 prístupy k výmene oleja v automatickej prevodovke:

    Čiastočná výmena oleja je metóda odporúčaná výrobcami prevodoviek. Používa sa na obyčajnú plánovanú aktualizáciu oleja, keď nie je podozrenie na poruchu stroja. Znamená to úplné vypustenie dostupného objemu s odstránením vane (ak je k dispozícii) a výmenou filtra. Kompletná výmena oleja – vykonávaná pomocou špecializovanej inštalácie. Je pripojený k chladiacemu vedeniu hydraulického systému prevodovky. Tlaková jednotka vytlačí starý olej a nahradí ho novým. To si vyžiada väčší objem nového oleja. Existuje vysoké riziko upchatia prvkov telesa ventilu a solenoidov s vymytými ľahkými frakciami opotrebovania. V podstate sa stanica používa vtedy, keď bol do boxu naliaty nejaký nekvalitný neoriginálny olej, ktorý negatívne ovplyvnil chod jednotky.

  • Dodatočné filtre automatickej prevodovky sú inštalované na ochranu tela ventilu, elektromagnetov a iných zraniteľných častí pred časticami, ktoré sú už v hydraulickom systéme. Skúsenosti ukazujú, že najčastejšie sa hromadia v chladiči, preto je na ojazdených autách najlepšie nainštalovať ďalší filter za chladič. Externý filter môžete nainštalovať kedykoľvek. V ideálnom prípade by sa mal pridať ďalší filter spolu s úplnou výmenou kvapaliny a novým vnútorným filtrom.

    Na inštaláciu potrebujete:

    • Kovanie - 4 ks;
    • Rýchlo odnímateľné kovanie - 4 ks;
    • Svorky - 4 ks;
    • Adaptér externého filtra pre automatickú prevodovku - 1 kus;
    • Filter - 1 kus;
    • Hadica - 2 metre (hadica musí odolať vysokému tlaku, teplote a musí pasovať do priemeru).

    Filter sa inštaluje za výmenník tepla, pretože sa v ňom hromadí väčšina usadenín, ktoré by sa potom nemali dostať do telesa ventilu.

    Krok 1. Nájdite umiestnenie filtra v motorovom priestore vedľa vedenia prevodového oleja. Uistite sa, že je dostatok miesta na vybratie filtra.

    Krok 2. Naskrutkujte dve armatúry do adaptéra filtra pomocou tmelu na potrubie.

    Krok 3. Ak má vaše vozidlo voliteľný chladič prevodového oleja, pripojte ho v rade za ním.

    Krok 4. Odrežte požadované množstvo hadice a nasmerujte ju k chladiču. Nerežte továrenské potrubie, je lepšie použiť adaptéry, to vám dá možnosť kedykoľvek odstrániť filter. Pri pokládke dbajte na to, aby sa hadice nedostali do kontaktu s ventilátormi, miestami opotrebenia, ostrými hranami a výfukovým potrubím.

    Krok 5. Vložte rýchloupínacie armatúry do konca hadice a utiahnite hadicovou svorkou, jeden centimeter od konca hadice.

    Krok 6. Vložte armatúry do konca potrubia a zaistite ich svorkou.

    Krok 7. Pripojte filter pripojením rýchlorozpojovacej armatúry a spojky "INLET", pripojte ho po opustení radiátora. "EXIT" zapojíme do série.

    Krok 8. Skontrolujte upnutie svoriek. Pri vedení hadíc sa uistite, že všetky ohyby majú minimálny polomer. Hadice by nemali prísť do kontaktu s ventilátormi, trieť, prísť do kontaktu s ostrými hranami a výfukovým potrubím, upevniť pomocou zipsov.

    Krok 9. Naštartujte motor a skontrolujte, či nedochádza k úniku oleja.

  • Product name copied to clipboard
Model: FF-AUDI-01
Sklad Ukrajina: 100
€93,80
V koši
  • Product name copied to clipboard
Model: FF-BMW7-01
Sklad Ukrajina: 100
€93,80
V koši
  • Product name copied to clipboard
Model: FF-VAG-01
Sklad Ukrajina: 100
€93,80
V koši
  • Product name copied to clipboard
  • Product name copied to clipboard
Model: FF-SKODA-01
Sklad Ukrajina: 100
€93,80
V koši