0

€0,00

Pokladňa

Inštalácia dodatočného filtra BMW E65 (ZF 6HP19)

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: FF-BMW7-01
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0
  • Dostupnosť: 100
požadovaná cena je €98,49

Shipping Icon Shipping to United States from €45.02

Dostupné možnosti
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Ukraine 100 pcs. €98,49
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

Prečo je čistota oleja pre automatické prevodovky taká dôležitá?

Zachovanie funkčnosti automatickej prevodovky v jej pôvodnej podobe si vyžaduje starostlivú pozornosť stavu kvapaliny ATF (olej) Koniec koncov, životnosť solenoidov a telesa ventilu priamo závisí od stavu a kvality oleja automatickou prevodovkou.

Oleje pre automatické prevodovky (Automatic Transmission Fluid) sú veľmi komplexné automobilové chemické produkty, podliehajú najvyšším požiadavkám na hustotu, trenie, antioxidačné a protipenivé vlastnosti. Olej je zodpovedný za rôzne funkcie: maže, chladí, prenáša krútiaci moment a poskytuje treciu trakciu, chráni pred koróziou a opotrebovaním. Priemerná prevádzková teplota ATF je 80-95 C av horúcom počasí v dopravných zápchach môže stúpnuť na 130 C alebo viac. Konštrukcia automatickej prevodovky je taká, že ak sa z motora odstráni viac otáčok, prebytok sa vynaloží na vnútorné trenie oleja, čo prispieva k zvýšeniu teploty. Tieto faktory vedú k peneniu, ktoré vytvára vhodné podmienky pre oxidáciu oleja a koróziu kovov. Rozmanitosť materiálov v trecích pároch (oceľ, bronz, cermety, trecie podložky, elastoméry) komplikuje výber antifrikčných prísad a tiež vytvára elektrochemické páry, v ktorých sa v prítomnosti kyslíka a vody aktivuje korózne opotrebovanie. Za týchto podmienok si musí prevodová kvapalina zachovať svoje výkonové vlastnosti a prenášať krútiaci moment.

Prvky škatule podliehajú nevyhnutnému prirodzenému opotrebovaniu. V priebehu času sa produkty opotrebovania usadzujú na stenách celého hydraulického systému. Korozívny materiál, jemné triesky zo spojok a blokovacích spojok, je vynikajúcim brusivom pre vysoko presné diely automatických prevodoviek.

Dôvody vzhľadu:

  • opotrebovanie trecích a oceľových kotúčov.
  • opotrebovanie hriadeľov v mieste kontaktu s ložiskami.
  • opotrebovanie ozubených kolies, zlomené prevody.
  • opotrebovanie planétových kolies, opotrebovanie satelitov.
  • opotrebovanie ihlových ložísk.

Ak je olej znečistený, solenoidové ventily sa upchajú produktmi opotrebovania a všetkými druhmi usadenín.

Solenoidy umožňujú blokovacej spojke meniča krútiaceho momentu zapínať a vypínať a radiť prevodové stupne. Elektromagnety sú riadené elektrickou riadiacou jednotkou, ktorá vysiela elektrické signály do solenoidu na otvorenie alebo zatvorenie ventilu. To vám umožňuje kontrolovať tlak prevodového oleja pre správnu činnosť trecích kotúčov. Abrazívne opotrebenie neustále zväčšuje medzeru medzi otvorom telesa ventilu a ventilom, čo následne vedie k nesprávnemu tlaku prevodového oleja. Nesprávny tlak na trecie kotúče prudko zvyšuje ich opotrebovanie a opotrebované materiály, ktoré sa dostanú do oleja, začínajú nové kolo degradácie automatickej prevodovky.

Pripočítajme k tomu zvýšenú prevádzkovú teplotu automatických prevodoviek v porovnaní s ich mechanickými náprotivkami a dostaneme podmienky, v ktorých dlhá prevádzka automatickej prevodovky priamo závisí od včasnej výmeny a filtrácie ATF (oleja).

Ako sa ATF filtruje v prevodovke?

Väčšina majiteľov automobilov teda vie, že technické kvapaliny a filtre v aute je potrebné vymeniť, ak očakávate, že ho budete používať aj po uplynutí záruky na auto.

V moderných strojoch je filtračným prvkom kovová sieťka alebo plstená membrána.

Plstené filtre sú lepšie pri filtrovaní a zadržiavaní ľahkých frakcií opotrebovaných výrobkov, ale má to aj nevýhodu. Ak je olej silne znečistený, plstený filter sa upchá jemnými časticami a trieskami. Priepustnosť filtrov klesá a čerpadlo v prvých minútach spustenia začne hladovať olej, čo vedie k zrýchlenému opotrebovaniu.

Vo väčšine automatických prevodoviek sú filtre odnímateľné, existujú však automatické prevodovky, v ktorých je filter umiestnený veľmi hlboko vo vnútri a je mimoriadne ťažké sa k nemu dostať, sú to automatické prevodovky ako AW 50-55SN, AW TF-80SC, TF-81SC, pre takéto automatické prevodovky odporúčame okamžite nainštalovať externý filter.

V situáciách, keď sú po vybratí panvice na magnete viditeľné kovové hobliny, môže náhla výmena veľkého množstva oleja viesť k vyplaveniu zvyšných hoblín do telesa ventilu, čo môže viesť k zvýšenému opotrebovaniu a poruche ventilu. solenoidy a ventily telesa ventilu.

Existujú 2 prístupy k výmene oleja v automatickej prevodovke:

Čiastočná výmena oleja je metóda odporúčaná výrobcami prevodoviek. Používa sa na bežné plánované výmeny oleja, keď neexistuje podozrenie na poruchu stroja. Zahŕňa úplné vypustenie dostupného objemu, vybratie panvice (ak je k dispozícii) a výmenu filtra.

Kompletná výmena oleja sa vykonáva pomocou špecializovanej jednotky. Je pripojený k chladiacemu vedeniu hydraulického systému prevodovky. Tlaková jednotka vytlačí starý olej a nahradí ho novým olejom. To si vyžiada väčší objem nového oleja. Existuje vysoké riziko upchatia prvkov telesa ventilu a solenoidov vymytými ľahkými časticami opotrebovania. V podstate sa stanica používa vtedy, keď sa do boxu naleje nejaký nekvalitný neoriginálny olej, čo má negatívny vplyv na chod jednotky.

Prečo inštalovať dodatočný filter automatickej prevodovky?

Dodatočné filtre automatickej prevodovky sú inštalované na ochranu tela ventilu, elektromagnetov a iných zraniteľných častí pred časticami, ktoré sú už v hydraulickom systéme. Prax ukazuje, že najčastejšie sa hromadia v radiátore. Preto je pri ojazdených autách lepšie namontovať dodatočný filter za chladič. Môžete to urobiť kedykoľvek, ale v ideálnom prípade by sa mal pridať ďalší filter spolu s výmenou kvapaliny a novým vnútorným filtrom.

Pokyny na inštaláciu dodatočného filtra na BMW 7 E65

Na inštaláciu budete potrebovať:

  • Kovanie - 4 ks;
  • Rýchloupínacie kovanie - 4 ks;
  • Svorky - 4 ks;
  • Adaptér pre externý filter automatickej prevodovky — 1 kus;
  • Filter - 1 kus;
  • Hadica - 2 metre (hadica musí odolávať vysokému tlaku, teplote a musí mať vhodný priemer).

Filter je umiestnený za výmenníkom tepla, pretože sa v ňom hromadí väčšina usadenín, ktoré by sa potom nemali dostať do hydraulickej jednotky.

Krok 1: Nájdite miesto v motorovom priestore pre filter v blízkosti rozvodov prevodového oleja. Uistite sa, že je dostatok miesta na inštaláciu filtra. Miesta pripojenia sú na fotografii nižšie.

Nižšie uvedená fotografia zobrazuje umiestnenie potrubia pripojte hadicu z rádia k „INPUT“.

Krok 2. Naskrutkujte dve armatúry do adaptéra filtra pomocou tmelu na potrubie.

Krok 3. Ak má vaše auto prídavný chladič prevodového oleja, pripojte sa k potrubiu za ním.

Krok 4. Odrežte potrebné množstvo hadice a natiahnite ju k chladiču. Neprerezávajte továrenské potrubie, je lepšie použiť adaptéry, to vám dá možnosť kedykoľvek vybrať filter. Pri inštalácii dbajte na to, aby sa hadice nedostali do kontaktu s ventilátormi, miestami opotrebenia, ostrými hranami alebo výfukovým potrubím.

Krok 5. Vložte 4 rýchloupínacie armatúry do koncov hadice a utiahnite ich svorkou, palec od konca hadice.

Krok 6. Vložte armatúry do konca potrubia a zaistite ich svorkou.

Krok 7. Pripojte filter spojením rýchlospojok a fitingu „INPUT“, pripojte ho po opustení radiátora. „OUTPUT“ je zapojený do série.

Krok 8: Skontrolujte tesnosť svoriek. Pri vedení hadíc dbajte na to, aby všetky ohyby mali minimálny polomer. Hadice by sa nemali dotýkať ventilátorov, odierať sa alebo dotýkať sa ostrých hrán alebo výfukových potrubí, mali by byť zaistené zipsami.

Krok 9: Naštartujte motor a skontrolujte, či nedochádza k úniku oleja.

Otázky - odpovede (0)