€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: remontg6dct450-PL
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 1970
Shipping to United States from €85.36
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 981 pcs. |
|
Ukraine | 989 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
Druhy opráv
Chrysler 200, Sebring
Ford C-Coupe, C-Max, Escape, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo, S-Max
Volvo C30, C70, S40, S60, S80, V40, V50, V60, V70, XC60, XC90
Oprava elektromagnetov riadiacej jednotky PowerShift Ford, Volvo, Chrysler
Automatická prevodovka 6DCT450 PowerShift bola vyvinutá spoločnosťou GETRAG Corporate Group a patrí do triedy prevodoviek s dvojitou mokrou spojkou. Prenášaná sila maximálneho krútiaceho momentu 450 Nm je rozdelená systémom dvojitej spojky do šiestich prevodových stupňov vpred a jedného vzad. Automatická prevodovka je inštalovaná na vozidlách s pohonom predných kolies alebo všetkých kolies s priečnym usporiadaním motora. Mechanická časť skrine je riadená elektrohydraulickou jednotkou TCM (Transmission Control Module):
Systém mazania 6DCT450 je založený na jedinom olejovom okruhu, t.j. Olej použitý v mechanickej časti skrinky je zároveň pracovnou kvapalinou pre jednotku TCM. Táto vlastnosť vo väčšine prípadov spôsobuje poruchu solenoidov telesa ventilu. Pri prevádzke mechanickej časti skrine dochádza k odieraniu trecích spojok, deštrukcii pohyblivých prvkov a odlupovaniu plôch ozubených kolies. Systém skriňového olejového filtra úplne neodstráni produkty opotrebovania a zanecháva jemný prach. Prach zmiešaný s olejom upcháva kryt solenoidu, čo vedie k predčasnému zlyhaniu.
Chybné solenoidy telesa ventilov spôsobujú nasledujúce poruchy automatickej prevodovky:
- nízky tlak v hydraulickom systéme ovládania automatickej prevodovky
- nezaradenie alebo nejasné zaradenie prevodového stupňa
- otrasy pri radení prevodových stupňov
To môže spôsobiť diagnostické chyby.
P0766 SSD zaseknutý vo vypnutej polohe. Nesprávne nastavený alebo zaseknutý solenoid D
P0771 Výkon SSE alebo zaseknutý. Solenoid E je nesprávne nastavený alebo zaseknutý
Na určenie výkonu solenoidu sa používa špeciálny diagnostický stojan.
Nestabilná prevádzka, prítomnosť plochých plôch - solenoid je zaseknutý, v tomto momente môže dôjsť k nárazu v prevádzkovej automatickej prevodovke alebo nemusí zaradiť prevodový stupeň.
Graf neúspešného solenoidu (foto zo stojana).
Riešenie problému.
Zlyhané solenoidy sa musia vymeniť alebo obnoviť. Metódu obnovy elektromagnetov vyvinuli špecialisti Maktrans na základe dlhoročných skúseností so servisom telies ventilov. Ultrazvukové čistenie sa používa na čistenie solenoidu od prachu a znečistenia olejom. Podlahová ultrazvuková čistička Skymen JTS je vybavená nerezovou vaňou s objemom 360 litrov. Ultrazvukový generátor s reguláciou výkonu zaisťuje proces dôkladného čistenia solenoidov od oleja a iných malých častíc (úlomky, sadze, prach). Umývačka je schopná pracovať v nepretržitom režime a je vybavená systémom cirkulácie kvapaliny s olejovým filtrom. Automatickú práčku Everest Elektromekanik ESP je možné použiť aj na kvalitné umývanie a odmasťovanie solenoidov.
Počas procesu ultrazvukového čistenia sa chladiaci systém a hlavné tlakové solenoidy úplne obnovia v polovici prípadov je potrebné vymeniť solenoidy spojky za nové. Po čistení ultrazvukom je solenoid testovaný, aby sa zabezpečil súlad s prevádzkovými parametrami.
Na konci testovania sa obnovený solenoid nainštaluje do tela ventilu. Ďalej sa počas jazdy kontroluje činnosť automatickej prevodovky.
Výsledok.
Solenoidy, obnovené pomocou metód špecialistov Maktrans, zodpovedajú výkonnostným charakteristikám elektromagnetov pre automatickú prevodovku 6DCT450. Životnosť solenoidu po prestavbe je ekvivalentná životnosti nového solenoidu pri relatívne nižších nákladoch.