0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28 6HP32 6HP34 (BMW 3 / 5 / 7 / X5, Audi A4 / A6 / A8)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: 6HPVBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 1991
€609,70
If you order more than 996 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 996 pcs. €609,70
Add to cart
Add to cart
Ukraine 995 pcs. €609,70
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (1)
  • Súvisiace produkty (37)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sú solenoidy nevyhnutne kontrolované a v prípade potreby sú vymenené, opravované alebo sú inštalované štandardné plunžery v množstve 3-6 kusov, celkové náklady na opravu sú asi 570 USD

ZF 6HP je séria 6-stupňových automatických prevodoviek vyrábaná spoločnosťou ZF. Prvýkrát bol nainštalovaný v roku 2000 na luxusné modely Audi a BMW s motormi do 6 litrov. Ako všetky 6-stupňové prevodovky prvej generácie, aj ZF 6HP má niekoľko slabých miest, jednou z nich je teleso ventilu, známe aj ako mechatronika. Hydraulické jednotky prvej generácie mali extrémne skromnú životnosť a „zomreli“ už pri 100 – 150 tkm. najazdených kilometrov Následne sa objavila 2. generácia hydraulických jednotiek, v ktorých boli opravené niektoré konštrukčné chyby, ale nikdy sa nestali skutočne spoľahlivými.

Agresívny štýl jazdy a nedostatočne časté výmeny oleja vedú k prejavom príznakov, ako sú otrasy a preklzávanie pri prepínaní, v pokročilých prípadoch - poškodenie mechanickej časti prevodovky a auto sa úplne odmieta pohybovať.

Inžinieri Maktrans sa na základe dlhoročných skúseností s opravami automatických prevodoviek naučili obnoviť mechatroniku ZF 6HP a dať im druhý život Teraz vám povieme, ako sa to deje a koľko to stojí.

Začnime cenou opráv. Je modulárny, to znamená, že nemáme fixné náklady na opravy, náklady sú vypočítané na základe množstva vykonanej práce a spotrebného materiálu použitého na opravy.

Takto vyzerá odhad nákladov na opravu:

Tvorba cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie elektromagnetov na lavičke + výmena sady elektromagnetov 400 dolárov
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 10-20 dolárov. 50 $
Montáž (potrebné tesnenia sú bezplatne vymenené) a výstupná kontrola zadarmo
Celkom: 570 dolárov

Začiatok opravy - rozobrať a diagnostikovať

Máme teleso ventilu ZF 6HP19 , odstránené z BMW Z4 Roadster Coupe 2,5L , príznaky sú nasledovné:

  • Silný náraz pri štartovaní motora
  • Problémy s zablokovaním meniča krútiaceho momentu (predčasné zapnutie a vypnutie)

Poďme to vyriešiť. Odstránime elektronickú dosku so snímačom polohy voliacej páky, odstránime solenoidy a odskrutkujeme samotné teleso ventilu

Odstránenie hornej dosky hydraulickej jednotky

Ide o oddeľovaciu dosku, ktorá funguje ako tesnenie tesniace hydraulickú dosku - mení sa, ak sú gumové pásy zničené a prestanú plniť svoju funkciu. V tomto prípade je neporušený, ale v oleji je jasne viditeľný kovový prach

Takto vyzerajú vnútro hydraulického agregátu

Na fotografii nižšie vidíte hydraulické akumulátory hydraulickej jednotky , ktoré je potrebné pri každej oprave meniť. Vľavo je batéria s maximálnym opotrebovaním, v strede - odstránená z opravovaného telesa ventilu, vpravo - nová

Kontrola solenoidov

Časti telesa ventilov sme zobrali do prania a medzitým sme prešli na kontrolu elektromagnetov. Elektromagnety v ZF 6HP sú prakticky spotrebným materiálom, ak najazdené kilometre presiahnu 150 tisíc km. - pripravte sa na výmenu celej súpravy. Nedajú sa opraviť a opotrebúvajú sa takmer rovnomerne, takže ich výmena naraz je najspoľahlivejšou možnosťou opravy. Súpravy solenoidov sú k dispozícii na predaj:

Nainštalujeme solenoidy do stojana a pozrieme sa na grafy, verdikt je jasný - solenoidy majú kritické opotrebovanie

Stojan na testovanie elektromagnetov je spoľahlivým a pohodlným riešením pre diagnostiku, no jeho vysoká cena ho robí nedostupným pre mnohých špecialistov na opravu automatických prevodoviek. Maktrans ponúka cenovo dostupnú alternatívu, ktorá umožňuje testovať solenoidy na netesnosti a s vysokou pravdepodobnosťou určiť ich výkon. Ide o špeciálny adaptér, ktorý sa pripojí k vákuovému testeru, vloží sa do neho solenoid a technik sa pozrie na indikátory tesnosti.

Viac si môžete prečítať TU .

Ponúkame rôzne možnosti pre vákuové testery, každý majster si môže vybrať riešenie, ktoré bude pre neho výhodné a pohodlné. Nižšie uvedená fotografia zobrazuje proces kontroly solenoidu 6HP pomocou nástroja vyrobeného spoločnosťou Maktrans.

Vľavo je zlý výsledok, vpravo dobrý výsledok.

Nižšie uvedená fotografia ukazuje dôvod zlyhania solenoidu. Piest vnútri solenoidu rozbije otvor, v ktorom funguje.

Vákuové testovanie, kontrola zaseknutia piesta a vizuálna kontrola hydraulických dosiek

So solenoidmi sme skončili, kontrola ukázala potrebu výmeny celej zostavy. Prechádzame k oprave hydraulických častí mechatroniky. Našou úlohou je skontrolovať každý piest rukami, či nie je zaseknutý a vysať ho.

Zistili sme problém s ventilom E-Shift. Nesprávna činnosť tohto ventilu vysvetľuje problém otrasov pri štartovaní motora. Vyberme to.

V tomto prípade samotný ventil vyzerá neporušený (v samotnom hydraulickom doskovom kanáli je otvor), ale veľmi často majú plunžery ZF problém s deštrukciou vonkajšieho povlaku, ako je vidieť na fotografii nižšie.

Vystružovanie otvorov, inštalácia opravných plunžerov a testovanie opätovného vákua

Riešením problému s ventilom E-Shift je inštalácia opravného ventilu. Maktrans pre ne používa a predáva opravné plunžery a výstružníky vlastnej výroby na opravy pomocou nižšie uvedených odkazov si môžete pozrieť sortiment ventilov pre ZF 6HP.

Opravný ventil E radenie (ventil s predimenzovanou polohou) ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28 6HP32 6HP34

Pomocou vhodného výstružníka vystružte otvor na veľkosť opravného ventilu

Dlaždice umyjeme, vložíme opravný ventil a otestujeme. Výsledok je dobrý.

Alternatívna možnosť opravy telesa ventilu pomocou piestov štandardnej+ veľkosti

Vyvinuli sme novú technológiu opravy telies ventilov, ktorá spočíva v inštalácii ventilov v štandardnej veľkosti, takéto ventily sú o 0,015 mm väčšie ako štandardné. Na inštaláciu takéhoto ventilu stačí vyleštiť otvor v hydraulickej doske pomocou špeciálneho lacného nástroja. Týmto spôsobom je možné obnoviť 8 z 10 ventilov a zvýšiť hodnotu vákua o 5-7 palcov ortuti, pretože kanál nie je vždy kriticky opotrebovaný a je poškodený iba ventil, čo platí najmä v prípade vyrobených prevodoviek od ZF, v ktorom sa eloxovaný povlak odlupuje z ventilu počas prevádzky procesu.

Sortiment štandardných+ ventilov pre ZF 6HP a nástrojov na leštenie kanálov si môžete pozrieť na nižšie uvedených odkazoch:

Ukážeme, ako vyzerá oprava pomocou ventilov Standard+:

Vákuové testovanie hlavného regulačného ventilu tlaku

Odstráňte starý ventil a nainštalujte nový

Skontrolujme to. Inštaláciou ventilu Standard+ sa podtlak zvýšil na odporúčané hodnoty.

Testovanie ventilu uvoľnenia regulátora

Inštalácia nového ventilu

Preskúšané, všetko v poriadku.

Testovanie a výmena ovládacieho ventilu obtokovej spojky

Testovanie a výmena regulačného ventilu spojky B

Renovácia je dokončená. Teleso ventilu je zmontované, hydraulické akumulátory sú počas cesty vymenené, nové solenoidy sú inštalované a hydraulická jednotka môže byť inštalovaná na auto. Opravu mechatroniky vždy sprevádza aj oprava meniča krútiaceho momentu, opravujeme ich aj my, môžete si prečítať tu:

Ak si box opravujete sami, nezabudnite, že po inštalácii mechatroniky MUSÍTE naplniť NOVÝ olej a nainštalovať nový filter:

ZF 6HP bol nainštalovaný na nasledujúcich autách:

BMW radu 1, 3, 5, X3, X5, Z4 Roadster/Coupe
Hyundai Genesis kupé
Audi A4, A6, A8, Allroad, Q7, S4/RS4
Jaguar typ S, séria XJ
Volkswagen Phaeton
Ford Falcon
Land Rover LR2, LRX, Range Rover
Lincoln Navigator

Stále máte otázky? Oddelenie opráv vám poradí v prípade akýchkoľvek technických problémov:

Opravárenské oddelenie Kyjev

  • +38 050 5272236
  • +38 096 8330485
  • +38 063 1156120
  • Dmitrij

Oddelenie opráv Ľvov

  • +38 050 2628449
  • +38 067 4692328
  • Pavlo

Opravárenské oddelenie Odessa

  • +38 098 1103761
  • +38 050 2628449
  • +38 067 4692328

Oddelenie opráv Charkov

  • +38 096 8122122
  • +38 093 1410041

Otázky - odpovede (1)
Sinisa Viktor Kovac

Hi question about valve body overhaul pricing, have BMW E60 ZF6HP19 with A052 valve body. Transmission shifts hard in D mode with noticable thumps when changing gear and with flairs and RPM fluctation when in lower speed especially when cold. You said there is no fixed price but there is US$650.00 fee? what does it mean if I send my valve body price can go up to 1000eur? Bit confused appreciate any answer, thank you

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, total repair cost around 500-650 USD, not bigger than 650 USD.