0

€0,00

Pokladňa

Oprava skrine automatickej prevodovky F4A42. Oprava tlakových akumulátorov Mitsubishi / KIA / Hyundai.

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: remF4A42acc
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0.01
  • Dostupnosť: 19997
€46,90
If you order more than 10000 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 10000 pcs. €46,90
Add to cart
Add to cart
Ukraine 9997 pcs. €46,90
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

F4A42 - automatická štvorstupňová prevodovka vyvinutá spoločnosťou Mitsubishi pre automobily s pohonom predných kolies s objemom motora od 1,6 do 2,8 litra. V modelovom rade Mitsubishi bol tento typ automatickej prevodovky inštalovaný na vozidlách Lancer, Grandis, Oulander, Galanat. F4A42 použili vo svojich návrhoch aj iné automobilky. Napríklad Kia Motors Corporation vybavila svoje Carens, Cerato a Sportage a Hyundai - Santa Fe, Sonata a Tucson.
Postupom času môže automatická prevodovka vyžadovať okrem bežných výmen oleja a filtrov aj zložitejšie úkony údržby. Jedným z typov porúch japonských "použitých" strojov je vyčerpanie kanálov hydraulického akumulátora. V tomto prípade vznikajú problémy s prepínaním na druhý a tretí prevodový stupeň, pozorované hlavne na „horúcej“ skrinke. Pri pokuse o prepnutie dochádza k nárazu a tvrdému prepínaniu, činnosť balíka overdrive je narušená - ihlové ložiská zlyhajú, ozubené kolesá sa zlomia.
Hydraulický akumulátor je jednotka zodpovedná za udržiavanie požadovanej úrovne tlaku oleja v boxe pri náhlej zmene prevádzkového režimu. Štrukturálne pozostáva batéria z valcového kanála v kryte automatickej prevodovky, vo vnútri ktorého sa pohybuje pružinový plastový piest. Sila pružiny zodpovedá normálnej úrovni tlaku oleja, keď sa tlak oleja zvýši, piest stlačí pružinu a vstúpi do valcového kanála a dôjde k rezerve tlaku. Ak dôjde k náhlej zmene prevádzkového režimu automatickej prevodovky, tlak oleja sa môže v tomto prípade znížiť, piest opustí kanál a kompenzuje straty.

V priebehu času sa prevodový olej upcháva produktmi deštrukcie trenia a inými mechanickými inklúziami, čo vedie k abrazívnemu opotrebovaniu stien kanálov akumulátora. Pravidelná výmena oleja a filtrov iba zastaví proces opotrebovania, ale po určitom čase „nový“ olej zachytí abrazíva a proces sa obnoví.

Pri určitej úrovni deštrukcie stien kanála dochádza k strate tesnosti, t.j. akumulátor už nedokáže uchovávať tlak, hoci piest zostáva v prevádzkovom stave a dokonca aj tesnenie vyzerá ako nové. Zničenie stien kanála nie je kompenzované gumovým krúžkom tesnenia a spôsobuje voľný tok oleja.

Nedostatok kompenzácie tlaku je hlavnou príčinou otrasov pri radení druhého a tretieho prevodového stupňa. Na vyriešenie problému ponúkajú špecialisti Maktrans opravu kanála hydraulického akumulátora pomocou vlastnej technológie. Pokazený kanál akumulátora je nahradený novým - vo forme oceľovej priechodky. Rozmery nového kanála zodpovedajú automatickej prevodovke bez najazdených kilometrov a v skutočnosti opakujú rozmery kanála na novom aute. Opravné kanálové puzdro je vyrobené z oceľovej zliatiny a zaručuje úroveň kompresie, ktorá spĺňa požiadavky výrobcu. V záverečnej fáze opravy sa vykoná predbežné vyvŕtanie chybného kanála na veľkosť vonkajšieho priemeru puzdra, potom sa zatlačí samotné puzdro.

Všetky sústružnícke práce sú vykonávané na numericky riadených strojoch, čo zaisťuje úroveň presnosti porovnateľnú s originálnymi dielmi. Inštaláciou puzdra sa vráti normálne radenie prevodových stupňov kompenzáciou strát tlaku hydraulickej kvapaliny a rázy zmiznú. Po dokončení opravy sa prevodovka skontroluje podľa diagnostickej karty a následne na skúšobnej jazde. Po úspešnom absolvovaní testov sa vydáva záruka kvality od Maktrans na 1 rok. Oprava skrine automatickej prevodovky výrazne predlžuje životnosť vozidla a je cenovo výhodnou alternatívou použitia použitých dielov.

Štítky: Oprava skrine automatickej prevodovky F4A42. Oprava tlakových akumulátorov Mitsubishi / KIA / Hyundai.

Otázky - odpovede (0)