0

€0,00

Pokladňa

Normálna Nízka / Normálna Vysoká 02E DQ250 0B5 DL501 0BH 0BT DSI M11 DSI M78 fix solenoid tela ventilu (údržba)

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: 02e-sol-fix-pl
    Product model copied to clipboard
  • Predáva sa na: 9
  • Hmotnosť (kg): 0.2
  • Dostupnosť: 985
€39,33

Shipping Icon Shipping to United States from €45.02

If you order more than 985 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 985 pcs. €39,33
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

Typy opráv

Solenoid telesa ventilu fix DQ250 02E

Audi A3, Q3, TT
SEAT Leon, Toledo
ŠKODA Octavia, Superb
VOLKSWAGEN Caddy, Beetle, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Shara, Touran

Šesťstupňová automatická prevodovka DQ250 02E je vlastným vývojom spoločnosti VAG spolu s BorgWarner Inc.
Mokrá dvojspojka prevodovky umožňuje preniesť krútiaci moment na 350 H * m. Mechanická časť prevodovky je riadená prostredníctvom elektromechanickej mechatronickej jednotky. Mechatronika pozostáva z elektronickej riadiacej jednotky a elektrohydraulickej jednotky vybavenej snímačmi a solenoidmi.

V závislosti od vykonávanej úlohy sa rozlišujú solenoidy radenia, spojky a nastavenia tlaku.

Solenoid N 217 je zodpovedný za nastavenie tlaku hydraulickej kvapaliny v hlavnom prúde telesa ventilu. Tlak sa mení v závislosti od teploty, rýchlosti otáčania a prevádzkového režimu automatickej prevodovky. Elektronická riadiaca jednotka pravidelne koriguje hodnotu hlavného tlaku v súlade s prevádzkovými podmienkami prevodovky. Ak zlyhá solenoid primárneho tlaku, prevádzka telesa ventilu pokračuje s maximálnym hydraulickým tlakom. V tomto prípade je radenie sprevádzané dupotom a trhaním, čo okrem zníženia komfortu vedie k predčasnému opotrebovaniu spojky a radenia.

Solenoid N 218 sa vzťahuje na chladiaci systém. Hlavným dôvodom zahrievania oleja v automatickej prevodovke je činnosť spojok dvojitej spojky K1 a K2. Pri prenose krútiaceho momentu medzi lamelami spojky dochádza k treniu a v dôsledku toho k tvorbe tepla. Na chladenie oleja sa používa špeciálny chladiaci okruh. Cirkuláciou chladiaceho okruhu olej znižuje teplotu a ochladzuje spojku. Solenoid N 218 s ovládaním chladiaceho okruhu.
V prípade nesprávnej činnosti solenoidu môže teplota oleja stúpnuť nad prípustné hodnoty (135 stupňov), čo negatívne ovplyvní činnosť všetkých jednotiek automatickej prevodovky (porucha spojok, elektronických snímačov, solenoidov).

Taktiež pri prehriatí oleja sa spustí ochrana, ktorá sa prejaví znížením krútiaceho momentu motora alebo úplným otvorením spojok (do boxu sa neprenáša krútiaci moment) – vozidlo úplne zastaví. Prehrievanie výrazne skracuje servisný interval a vyžaduje častejšiu výmenu hydraulickej kvapaliny.

Na diagnostiku solenoidov používajú špecialisti spoločnosti Maktrans moderné vybavenie, ktoré vám umožňuje zopakovať prácu solenoidu v reálnych podmienkach jazdného vozidla.

Hlavnou príčinou zlyhania solenoidov je práca v kontaminovanom oleji. Častice triesok a spáleného oleja tvoria jemne rozptýlenú suspenziu, ktorá upcháva olejové kanály. Znečistené prvky, ktoré sa dostanú na trecie časti, spôsobujú predčasné poškodenie a opotrebovanie povrchu, vr. opotrebovanie puzdra solenoidu, čo vedie k zaseknutiu.

Príklad opotrebovaného puzdra solenoidu. Stredový otvor puzdra je opotrebovaný.

Na vyriešenie problému vyvinuli špecialisti spoločnosti Maktranscompany technológiu opravy solenoidu.
Na začiatku sa solenoid rozoberie pomocou špeciálneho nástroja.

Ďalej sa odstráni opotrebované puzdro a na jeho miesto sa nainštaluje nové puzdro vyrobené odborníkmi spoločnosti Maktans.

Výroba puzdier prebieha na moderných CNC strojoch, čo umožňuje dodržať moderné tolerancie presnosti vyrábaných dielov.

Po oprave sa elektromagnety znova otestujú na zhodu s prevádzkovými parametrami.

Na konci testovania sa obnovený solenoid nainštaluje do tela ventilu. Ďalej sa prispôsobí a skontroluje sa činnosť automatickej prevodovky pri cestných testoch.

Elektromagnety, obnovené technikou špecialistov Maktrans, zodpovedajú výkonom pôvodných elektromagnetov automatickej prevodovky DQ250 02E. Životnosť po regenerácii je porovnateľná so životnosťou nových dielov pri oveľa nižších nákladoch.

Elektromagnetické ventily regulátorov tlaku N215 a N216 sú zodpovedné za zmenu tlaku oleja v systéme zodpovednom za činnosť spojky. Solenoid N215 obsluhuje spojku K1 a solenoid N216 spojku K2. Ak bezpečnostný solenoid zlyhá, príslušná séria prevodov sa odpojí:

- Pri odpojení prvej série prevodov (K1) sa auto môže pohybovať iba na druhom prevodovom stupni.
- Ak je druhý prevodový stupeň (K2) odpojený, auto sa môže pohybovať na prvom a treťom prevodovom stupni.

Na určenie prevádzkyschopnosti solenoidov používajú špecialisti Maktrans moderné diagnostické zariadenia na presné určenie prítomnosti poruchy.

Toto je graf problémového solenoidu. Stupňovité oblasti označujú zaseknutý solenoidový ventil. Časom sa takýto solenoid môže zaseknúť.

A toto je graf pracovného solenoidu.

Na vyriešenie problému s bezpečnostnými solenoidmi K1 a K2 odporúčajú špecialisti spoločnosti Maktrans výmenu za nové so zárukou 1 rok.

Otázky - odpovede (0)