0

€0,00

Pokladňa

Oprava mechatroniky 0B5 (DL501 / S tronic) Audi Q5 A4 A5 A6

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: 0B5VBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Predáva sa na: 5
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 2981
€112,56

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

If you order more than 1988 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Slovensko 999 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Poľsko 989 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Ukraine 993 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (7)
POZNÁMKA! 120 miliónov sú náklady na prácu pri obnove mechatroniky. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek + zložky. Pri oprave mechatroniky 0B5 sa zvyčajne mení vnútorná kabeláž a 4 solenoidy (K1, K2, EPC, Cooling Flow), takže celá oprava stojí 495-570 USD

 

 

0B5 (DL501) - 7-stupňová automatická prevodovka s dvojitou mokrou spojkou. Objavil sa v roku 2008 na Audi Q5 , ide o logický vývoj boxov 02E a 0AM (článok o oprave mechatroniky 0AM si môžete prečítať tu )

Prevodovka je určená na prenos vysokého krútiaceho momentu (až 550 Nm pri 9000 ot./min.), a je k dispozícii s motormi s objemom 2 litre a viac.

Rovnako ako prevodovky VAG DSG, existujú 2 slabé miesta: dvojitá spojka a mechatronika. Inžinieri, samozrejme, zohľadnili skúsenosti z minulého vývoja, niektoré komponenty boli výrazne modernizované alebo naopak zjednodušené, aby sa zvýšila spoľahlivosť, no s najazdenými > 100 tisíc km. problém stále začína.

160 °C a trecí materiál sa začne rúcať a kontaminovať olej.

Špinavý olej začína „zabíjať“ iné solenoidy, najmä solenoidy, ktore ovládajú spojku, a to už vedie k hmatateľným následkom pre vodiča - pri prepínaní sa objavujú otrasy, intenzita sa neustále zvyšuje.

V tomto článku vám povieme, ako špecialisti Maktrans obnovujú mechatroniku 0B5.

Trochu teórie. Mechatronika v boxoch DSG je skutočným mozgom a riadiacim centrom celej prevodovky. Ak je v konvenčnej hydraulickej automatickej prevodovke možné oddeliť tiež koncepty, ako je teleso ventilu, kabeláž, olejové čerpadlo, ECU (elektronická riadiaca jednotka), potom mechatronika spája všetky tieto komponenty.

Ak sa nachádza konkrétne na mechatroniku DL501, riadiacu jednotku hydraulického systému, elektronickú riadiacu jednotku, snímače akčné členy, ktoré sa nachádzajú v mechanickej časti skrinky meniace prevody.

Funkcia mechatroniky:

  1. Prispôsobenie tlaku v hydraulickom systéme
  2. Nastavenie činnosti dvojitej mokrej spojky
  3. Nastavenie chladiaceho systému spojky
  4. Výber časovania radenia prevodových stupňov
  5. Ovládanie radenia prevodových stupňov
  6. Komunikácia a spolupráca s ostatnými riadiacimi jednotkami (hlavná synchronizácia s riadiacou jednotkou motora)
  7. Núdzový program
  8. Samodiagnostika

Začíname s diagnostikou mechatroniky. Odmontovali sme ho z Audi Q5, príznaky boli kopance pri prepínaní, adaptačný postup nepomohol.

takéto sú sprevádzané nasledujúcimi chybami:

  • P17D800 - limit krútiaceho momentu v dôsledku teploty spojky
  • 022FE - táto chyba sa vzťahuje na prerušenie spojky, zvyčajne sa objaví, keď solenoid už nemôže nájsť dostatočný tlak na stlačenie spojok v bubnovej spojke alebo je kritické opotrebovanie kotúča

Pri odstraňovaní káblov musíte byť veľmi opatrní; môžu sa ľahko poškodiť. Zapojenie 0B5 často zlyhá v dôsledku prehriatia nižšie vám povieme, ako to diagnostikujeme.

Začnime rozoberať

Odpojte konektory a vezmite káble do umývadla

Kontrola a oprava solenoidov

Môžete pokračovať v kontrole solenoidov. Diagnostikovať budeme na špeciálnom stojane, princíp je nasledovný. Solenoid je inštalovaný v stojane pomocou vhodného adaptéra, olejové čerpadlo vytvárajúce potrebný tlak prevodovej kvapaliny a elektronika stojana vydáva riadiace príkazy a číta „výstupné“ parametre a na klade odobratých údajov sa vytvorí graf. ukazovatele. Z grafu sme pochopili, ako piest funguje vo vnútri solenoidu, kroky a poklesy indikujú, že piest je zaseknutý vo vodiacich puzddrách, čo sa stane, ak znečistený olej naruší geometriu pracovných plôch.

znovu solenoid chladenia a na ho znova do testovacieho stojana

Graf je normálny (na fotografii nižšie - vľavo), vpravo môžete vidieť graf solenoidu s kritickým opotrebovaním a pochopiť rozdiel

Testovanie elektromagnetu spojky

Schéma činnosti elektromagnetu spojky

Tu je už problém, tento solenoid dával nárazy pri preraďovaní. Nižšie vidíte rozobraný solenoid. Jadro pracuje pozdĺž vodiacich puzdier v dôsledku abrazíva v oleji, na vnútornom povrchu puzdra sa prejavuje opotrebovanie a už nemôže vycentrovať piet a dochádza k deformáciám.

Ponúkame 2 možnosti riešenia problému: oprava a výmena solenoidu za nový vyrobený spoločnosťou Borg Warner . Oprava pozostáva z výmeny puzdier za nové; na ich výmenu sa používa špeciálne zariadenie.

Nové puzdro

 

Niektoré elektromagnetické ventily v mechatronike sa neopotrebúvajú, pretože nie sú tak zaťažené, kontrolujeme, či nie sú zlomené. V režime merania odporu používame multimeter.

Potrebujemi sme testované a obnovené solenoidy v mechatronke

Kontrola a oprava elektroinštalácie mechatroniky

Je čas dostupná kabeláž, či nie je prerušená. 70% 2 možnosti, originál VAG a čínske vedenie:

​Slučky nazývame multimetrom, najskôr na opätovnú technickú zástrčku, ktorá uzavrie potrebné kontakty

To je v podstate všetko, oprava mechatroniky pozostáva z kontroly elektromagnetov a káblov a práce na ich obnovu. Na rozdiel od 0AM tu nie je hydraulický akumulátor a čerpadlo (čerpadlo je umiestnené samostatne). Vyskytli sa problém s elektronickou riadiacou jednotkou, ktorá sa nedá obnoviť a je jednoducho vymenená:

Dvojitá mokrá spojka

Dizajn s dvojitou spojkou

Dvojitá spojka vykonáva 2 funkcie:

  • prenos krútiaceho momentu pri štartovaní a vypnutie krútiaceho momentu pri zastavení;
  • zaraďovacie prevody (nepárne prevody (1, 3, 5, 7) sa zaraďujú cez vstupný hriadeľ 1 pomocou balíka K1, párne prevody (2, 4, 6) a spiatočka sa zaraďujú cez vstupný hriadeľ 2 pomocou bal ika K2)

Ako sme už povedali, porucha elektromagnetov (najmä elektromagnetu chladenia spojky) vedie k prehrievaniu spojky, čo ničí kotúče a teflónové krúžky.

Pre vodiča je to vyjadrené nasledujúcimi príznakmi:

Symptóm Pričina
Neskoré zaradenie prvého prevodového stupňa pri úplnom zastavení opotrebovanie teflónových krúžkov ranov K1
Zaraďte spiatočku (R) opotrebovanie obalu K2, hlavným je solenoid chladenia alebo teflónového krúžku
Dvojité zapnutie R (alebo s dlhou pauzou) opotrebovanie teflónových krúžkov
Chvenie/vibrácie pri prvom alebo druhom prevodovom stupni pri jazde do kopca pri nízkom plyne oceľové kolesá leštené
Šok pri brzdení z 3. na 2. prevodový stupeň teflónové krúžky
Pri brzdení je počuť, ako sa vidlica zapína teflónové krúžky
Pri pohybe rukoväte z D do N sa auto snaží pohnúť teflónové krúžky

Oprava mechatroniky často zahŕňa opravu spojky, ponúkame 2 možnosti: oprava alebo montáž novej spojky . Na opravu spojky používame trecie kotúče americkej firmy Borg Warner a teflónové krúžky Transtec . Už je v predaji repasovaná spojka , predáva sa s výhradou výmeny za vašu chybnú, cena 550 $ , 1 ročná záruka.

Po zložení mi je možné použiť na auto a prispôsobiť. opravy približne 750 miliónov a spoločnosť Maktrans poskytuje 1-ročnú záruku neobmedzeného počtu najazdených kilometrov.

Ak si ho opravíte sami, máme náhradné diely a oleje pre 0B5:

Otázky - odpovede (0)