€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS-VB
- Kód produktu: 0B5VBREBUILD
Product model copied to clipboard
- Predáva sa na: 6
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 2981
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 989 pcs. |
![]() ![]() |
Slovensko | 999 pcs. |
![]() ![]() |
Ukraine | 993 pcs. |
![]() ![]() |
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (7)
0B5 (DL501) - 7-stupňová automatická prevodovka s dvojitou mokrou spojkou. Objavil sa v roku 2008 na Audi Q5 , ide o logický vývoj boxov 02E a 0AM (článok o oprave mechatroniky 0AM si môžete prečítať tu )
Prevodovka je určená na prenos vysokého krútiaceho momentu (až 550 Nm pri 9000 ot./min.), a je k dispozícii s motormi s objemom 2 litre a viac.
Rovnako ako všetky prevodovky VAG DSG, existujú 2 slabé miesta: dvojitá spojka a mechatronika. Inžinieri, samozrejme, zohľadnili skúsenosti z minulého vývoja, niektoré komponenty boli výrazne modernizované alebo naopak zjednodušené, aby sa zvýšila spoľahlivosť, no s najazdenými > 100 tisíc km. problémy stále začínajú.
V mechatronike je samostatný solenoid, ktorý zabezpečuje mazanie a chladenie spojky, ktorá je jednou z najviac zaťažovaných, ak sa začne zasekávať, spojka sa prehreje, teplota môže dosiahnuť 160 °C a trecí materiál sa začne rúcať a kontaminovať oleja.
Špinavý olej začína „zabíjať“ iné solenoidy, najmä solenoidy, ktoré ovládajú spojku, a to už vedie k hmatateľným následkom pre vodiča - pri prepínaní sa objavujú otrasy, ktorých intenzita sa neustále zvyšuje.
V tomto článku vám povieme, ako špecialisti Maktrans obnovujú mechatroniku 0B5.
Trochu teórie. Mechatronika v boxoch DSG je skutočným mozgom a riadiacim centrom celej prevodovky. Ak je v konvenčnej hydraulickej automatickej prevodovke možné oddeliť také koncepty, ako je teleso ventilu, kabeláž, olejové čerpadlo, ECU (elektronická riadiaca jednotka), potom mechatronika spája všetky tieto komponenty.
Ak sa pozrieme konkrétne na mechatroniku DL501, obsahuje riadiacu jednotku hydraulického systému, elektronickú riadiacu jednotku, snímače a akčné členy, pomocou ktorých sa v mechanickej časti skrinky menia prevody.
Funkcie mechatroniky:
- Prispôsobenie tlaku v hydraulickom systéme
- Nastavenie činnosti dvojitej mokrej spojky
- Nastavenie chladiaceho systému spojky
- Výber časovania radenia prevodových stupňov
- Ovládanie radenia prevodových stupňov
- Komunikácia a spolupráca s ostatnými riadiacimi jednotkami (hlavne synchronizácia s riadiacou jednotkou motora)
- Núdzový program
- Samodiagnostika
Začíname s diagnostikou mechatroniky. Odmontovali sme ho z Audi Q5, príznaky boli kopance pri prepínaní, adaptačný postup nepomohol.
Zvyčajne sú takéto príznaky sprevádzané nasledujúcimi chybami:
- P17D800 - limit krútiaceho momentu v dôsledku teploty spojky
- 022FE - táto chyba sa vzťahuje na preklzávanie spojky, zvyčajne sa objavuje, keď solenoid už nemôže poskytovať dostatočný tlak na stlačenie spojok v bubne spojky alebo je kritické opotrebovanie kotúčov
![]() |
![]() |
Pri odstraňovaní káblov musíte byť veľmi opatrní; môžu sa ľahko poškodiť. Zapojenie 0B5 často zlyhá v dôsledku prehriatia nižšie vám povieme, ako to diagnostikujeme.
Začnime rozoberať
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Odpojte konektory a vezmite káble do umývadla
![]() |
![]() |
Kontrola a oprava solenoidov
Môžete pokračovať v kontrole solenoidov. Diagnostikovať budeme na špeciálnom stojane, princíp je nasledovný. Solenoid je inštalovaný v stojane pomocou vhodného adaptéra, olejové čerpadlo vytvára potrebný tlak prevodovej kvapaliny a elektronika stojana vydáva riadiace príkazy a číta „výstupné“ parametre a na základe odobratých údajov sa vytvorí graf. ukazovatele. Z grafu sme pochopili, ako piest funguje vo vnútri solenoidu, kroky a poklesy indikujú, že piest je zaseknutý vo vodiacich puzdrách, čo sa stane, ak znečistený olej narušil geometriu pracovných plôch.
Odstráňte solenoid chladenia a nainštalujte ho do testovacieho stojana
![]() |
![]() |
Graf je normálny (na fotografii nižšie - vľavo), vpravo môžete vidieť graf solenoidu s kritickým opotrebovaním a pochopiť rozdiel
![]() |
![]() |
Testovanie elektromagnetu spojky
Schéma činnosti elektromagnetu spojky
Tu je už problém viditeľný, tento solenoid dával nárazy pri preraďovaní. Nižšie vidíte rozobraný solenoid. Jadro pracuje pozdĺž vodiacich puzdier v dôsledku abrazíva v oleji, na vnútornom povrchu puzdra sa objavuje opotrebovanie a už nemôže vycentrovať piest a dochádza k deformáciám.
Ponúkame 2 možnosti riešenia problému: oprava a výmena solenoidu za nový vyrobený spoločnosťou Borg Warner . Oprava pozostáva z výmeny puzdier za nové; na ich výmenu sa používa špeciálne zariadenie.
Nové puzdro
Niektoré elektromagnetické ventily v mechatronike sa neopotrebúvajú, pretože nie sú tak zaťažené, kontrolujeme, či nie sú zlomené. V režime merania odporu používame multimeter.
![]() |
![]() |
Inštalujeme testované a obnovené solenoidy v mechatronike
![]() |
![]() |
Kontrola a oprava elektroinštalácie mechatroniky
Je čas skontrolovať kabeláž, či nie je prerušená. V 70% prípadov môžu naši technici opraviť poškodenie káblov prispájkovaním dráh, ale v prípade kritického poškodenia môže byť potrebné vymeniť kabeláž za novú, môžeme ponúknuť 2 možnosti, originál VAG a čínske vedenie:
- Súprava vnútornej kabeláže automatickej prevodovky 0B5 09-up 0B5398009E 0B5927807C 0B5398008 0B5398009D - originál, $ 280
- Vnútorná kabeláž so snímačom rýchlosti a teploty, automatická prevodovka 0B5 09-up 0B5927807 - neoriginálne 80 dolárov
Slučky nazývame multimetrom, najskôr nainštalujte technickú zástrčku, ktorá uzavrie potrebné kontakty
![]() |
![]() |
![]() |
To je v podstate všetko, oprava mechatroniky pozostáva z kontroly elektromagnetov a kabeláže a práce na ich obnove. Na rozdiel od 0AM tu nie je hydraulický akumulátor a čerpadlo (čerpadlo je umiestnené samostatne). Vyskytli sa problémy s elektronickou riadiacou jednotkou, ktorá sa nedá obnoviť a je jednoducho vymenená:
Dvojitá mokrá spojka
Dizajn s dvojitou spojkou
Dvojitá spojka vykonáva 2 funkcie:
- prenos krútiaceho momentu pri štartovaní a vypnutie krútiaceho momentu pri zastavení;
- zaraďovacie prevody (nepárne prevody (1, 3, 5, 7) sa zaraďujú cez vstupný hriadeľ 1 pomocou balíka K1, párne prevody (2, 4, 6) a spiatočka sa zaraďujú cez vstupný hriadeľ 2 pomocou balíka K2)
Ako sme už povedali, porucha elektromagnetov (najmä elektromagnetu chladenia spojky) vedie k prehrievaniu spojky, čo ničí trecie kotúče a teflónové krúžky.
Pre vodiča je to vyjadrené nasledujúcimi príznakmi:
Symptóm | Príčina |
---|---|
Neskoré zaradenie prvého prevodového stupňa pri úplnom zastavení | opotrebovanie teflónových krúžkov balenia K1 |
Zaraďte spiatočku (R) | opotrebovanie obalu K2, dôvodom je solenoid chladenia alebo teflónové krúžky |
Dvojité zapnutie R (alebo s dlhou pauzou) | opotrebovanie teflónových krúžkov |
Chvenie/vibrácie pri prvom alebo druhom prevodovom stupni pri jazde do kopca pri nízkom plyne | oceľové kolesá leštené |
Šok pri brzdení z 3. na 2. prevodový stupeň | teflónové krúžky |
Pri brzdení je počuť, ako sa vidlice zapínajú | teflónové krúžky |
Pri pohybe rukoväte z D do N sa auto snaží pohnúť | teflónové krúžky |
Oprava mechatroniky často zahŕňa opravu spojky, ponúkame 2 možnosti: oprava alebo montáž novej spojky . Na opravu spojky používame trecie kotúče americkej firmy Borg Warner a teflónové krúžky Transtec . Už je v predaji repasovaná spojka , predáva sa s výhradou výmeny za vašu chybnú, cena 550 $ , 1 ročná záruka.
Po zložení mechatroniky je možné ju nainštalovať na auto a prispôsobiť. Takéto opravy stoja 750 dolárov a spoločnosť Maktrans poskytuje 1-ročnú záruku neobmedzeného počtu najazdených kilometrov.
Ak si ho opravíte sami, máme náhradné diely a oleje pre 0B5: