0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu AW55-50SN AW55-51SN (Volvo S40 V50 S50 S60 XC70 S90 XC90 / Chevrolet Lacetti Captiva Epica / Opel Vectra C)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: AW55VBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 2827
€328,30

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

If you order more than 1919 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 1919 pcs. €328,30
Add to cart
Add to cart
Ukraine 908 pcs. €328,30
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (2)
  • Súvisiace produkty (20)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sa nevyhnutne kontrolujú a opravujú solenoidy, inštalujú sa opravné alebo štandardné piesty v množstve 2-5 kusov, celkové náklady na opravu sú približne 483 USD

 

AW55-50SN / AW55-51SN - jedna z najznámejších a najspoľahlivejších 5-stupňových automatických prevodoviek Aisin Warner, od roku 2000 sa montuje na takmer celý modelový rad Volvo a o niečo neskôr - po zábehu a niekoľkých modernizáciách - ďalšie veľkí výrobcovia ( General Motors, Renault ) začali do svojich áut s pohonom predných kolies s objemom motora do 3 litrov inštalovať prevodovky radu AW55.

Dá sa povedať, že AW55-50SN je predstaviteľom „starej školy“ automobilového priemyslu, kedy sa inžinieri zaujímali nielen o preteky o počet prevodových stupňov a rýchlosť ich radenia, spotrebu paliva a dodržiavanie ekologických noriem. , ale aj v spoľahlivosti a udržiavateľnosti jednotky. AW55 môže bez problémov prejsť 150-200 tisíc km. najazdených kilometrov bez sťažností, samozrejme, ak bol pravidelne menený olej a vodič nepreťažoval prevodovku.

Zároveň sa po dosiahnutí takéhoto počtu najazdených kilometrov zvyčajne začínajú objavovať problémy, pretože bez ohľadu na to, aká spoľahlivá je konštrukcia, opotrebovanie komponentov automatickej prevodovky, ako sú trecie kotúče, puzdrá, brzdové pásy, je len otázkou času.

Slabosť sa objavuje aj v hydraulickej riadiacej jednotke skrinky - solenoidy zanesené nečistotami sa začnú zasekávať, plunžery a kanály hydraulických dosiek sa opotrebujú (v dôsledku čoho sa stratí tesnenie a teleso ventilu nefunguje normálne).

Poruchy telesa ventilu sú vyjadrené nasledujúcimi príznakmi:

  • pauza a kopanie, keď je zapnutý režim DRIVE;
  • šok pri brzdení z 3. na 2. prevodový stupeň;
  • skĺznutie pri prepínaní z 2 na 3 a z 3 na 4 prevodové stupne;
  • nesprávna prevádzka automatického neutrálu

Pozrime sa na opravu telesa ventilu na skutočnom príklade. Toto teleso ventilu má malú históriu, bolo pred nami opravené a po inštalácii na auto a skúšobnej jazde sa ukázalo, že po oprave sa zhoršilo ako pred opravou.

Zamerajme sa hneď na cenotvorbu. Náklady na opravu hydraulickej jednotky v Maktrans, ako vždy, pozostávajú z 2 komponentov - spotrebného materiálu a práce, čo znamená, že je lepšie vykonávať opravy, keď sa objavia prvé príznaky zlyhania „mozgov“ - bude to lacnejšie. Nižšie je uvedená tabuľka s výpočtami nákladov, ukázalo sa, že je to 483 dolárov , ale sú možné možnosti - závisí to od stavu hydraulických dosiek.

Tvorba cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie solenoidov na stojane - 6 dolárov za jednotku. AW55 má 8 elektromagnetov. 48 dolárov
Obnova solenoidov - 60 dolárov za kus. Opravujeme 3 kusy. 180 dolárov
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-20 dolárov. Inštalujeme 2 piesty a 1 posilňovací ventil. 135 dolárov
Montáž (tesnenia telesa ventilu - zdarma) a výstupná kontrola zadarmo

Ak sa rozhodnete neopravovať teleso ventilu a okamžite si kúpiť nové, mali by ste pamätať na to, že telesá ventilov Volvo a GM nie sú zameniteľné. Obe varianty máme skladom.

Diagnostika

Prejdime na demontáž a riešenie problémov.

Profesionalita tých, ktorí opravovali pred nami, je tu hneď badateľná. Doska, ktorá upevňuje solenoidy PWM, je priskrutkovaná opačne, a aby ste ju mohli priskrutkovať týmto spôsobom, musíte vyvinúť veľkú silu a ohnúť solenoidy.

Odskrutkujte a vyberte solenoidy. AW55-50SN má 3 PWM (PWM) solenoid a 5 ON/OFF solenoid

Odskrutkujte a rozoberte dlaždice. Pred vybratím piestov skontrolujeme, či nie sú zaseknuté, štandardný postup.

Odstránime piest a zátky - je vhodné použiť magnet

Opatrne odstráňte všetky pružiny, plunžery, zátky, posilňovacie ventily – za žiadnych okolností by sa nemali stratiť. Túto chybu urobil majster, ktorý pred nami opravil teleso ventilu - niekoľko chýb pri montáži, papierové tesnenia telesa ventilu neboli nainštalované na všetkých oddeľovacích doskách. Aby ste pochopili problém, nižšie uvedená fotografia zobrazuje celý obsah dlaždíc telesa ventilu. Ak ho opravujete svojpomocne, dôrazne vám odporúčame odfotografovať si každý krok demontáže, bude ľahšie zmontovať.

Diagnostika a oprava solenoidov

Demontované hydraulické dlaždice sa posielajú do automatickej práčky. Kým sa umývajú, začnime kontrolovať a opravovať solenoidy. Ako je uvedené vyššie, AW55-50SN má 3 lineárne solenoidy (SLT, SLS a SLU), špinavý olej ich zabíja oveľa rýchlejšie ako solenoidy radenia S1, S2, S3, S4 a S5 kvôli vyššiemu zaťaženiu:

  • Solenoid SLT - riadenie tlaku v celom tele ventilu, to znamená, že olej prichádzajúci z čerpadla prechádza cez tento ventil;
  • Solenoid SLS - ovládanie radenia prevodových stupňov;
  • Solenoid SLU - blokovanie meniča krútiaceho momentu

 

Začíname testovať na stánku

Dostaneme nasledujúci graf. Označuje vážne problémy s piestom, môže k tomu dôjsť buď v dôsledku silného znečistenia (ak škatuľka vyhorí), alebo mechanického opotrebovania puzdra, podložky alebo piestu.

Poďme to vyriešiť. Používa sa špeciálny nástroj, ktorý pozostáva z niekoľkých tŕňov na demontáž/montáž a noža, ktorý otvára puzdro solenoidu. Najprv musíte upevniť kryt a odskrutkovať nastavovaciu skrutku.

 

Otvorme to

Podľa očakávania je vo vnútri jemný kovový prach a podložka (klzné ložisko) je kriticky opotrebovaná a musí sa vymeniť

Ďalej je vyčistenie solenoidu (na leštenie môžete použiť jemnozrnný brúsny papier, ako na fotografii nižšie) a v prípade potreby vymeniť puzdro a podložku. Puzdro sa vymieňa, ak bolo teleso ventilu použité „do posledného“ a špinavý olej pôsobiaci ako abrazivo sa opotreboval z vnútorného povrchu. Puzdro slúži ako vodidlo pre piest a ak dôjde k opotrebovaniu, dôjde pri otváraní/zatváraní k deformáciám, ktoré povedú k nárazom alebo skĺznutiu.

Solenoid môžete zostaviť a zatvoriť

Znovu skontrolujte a nastavte solenoid na lavici. V prípade AW55 si elektromagnety doma neopravíte, keďže ich treba nastaviť pomocou skrutky, ktorú sme odskrutkovali na začiatku demontáže. Proces vyzerá takto - ak je graf stupňovitý, uťahujeme alebo odskrutkujeme nastavovaciu skrutku, kým nedosiahneme ideálny výsledok. Postup sa opakuje pre každý solenoid.

Diagnostika a oprava hydraulickej časti

Vyzdvihnutie čistých dlaždíc

Začíname s vizuálnou kontrolou. Skúsený majster pozná najviac zaťažené oblasti hydraulického taniera a okamžite im venuje pozornosť. Na fotografii nižšie je znázornený rez hydraulickej jednotky pre jasnejšiu ukážku. Takáto výroba zvyčajne sprevádza vysoký kilometrový výkon so zriedkavými výmenami oleja. Vizuálna kontrola je dôležitá, pretože takéto poškodenie nebude počas vákuového testovania vždy viditeľné, ale piest sa môže zaseknúť. Navyše len pri určitej teplote, napríklad až po zahriatí.

Našiel sa problémová oblasť

Teraz vákuový test

 

Na základe výsledkov vizuálnej kontroly a vákuového testovania sa rozhodlo o výmene nasledujúcich plunžerov:

Ďalšie opravné piesty Maktrans pre AW55-50SN si môžete pozrieť tu

Pre montáž opravného ventilu je potrebné vyvŕtať kanál v tele ventilu na nový rozmer, používame výstružníky z vlastnej výroby. Ukážme si, ako sa to deje na príklade uzatváracieho ventilu meniča krútiaceho momentu. Najprv je dlaždica upevnená, pričom osobitná pozornosť sa venuje nastaveniu dĺžky rezu, pretože uzatvárací ventil je dvojstupňový. Na tento účel používame príručku, ktorá je súčasťou súpravy výstružníka. Sporák je nastavený, bezpečne upevnený a zapneme chladenie. Vyzerá to takto:

Môžete začať rezať

Po rozvinutí otvoru dlaždicu umyte, prefúknite stlačeným vzduchom, vložte opravný ventil a zopakujte vákuovú skúšku

Obnovili sme tesnosť kanála, čo znamená, že nedôjde k úniku tlaku. Navyše životnosť povlaku našich plunžerov (eloxovanie) je výrazne vyššia ako u pôvodného ventilu, takže takéto opravy sú nielen lacnejšie, ale v niektorých aspektoch aj spoľahlivejšie ako možnosť zakúpenia nového telesa ventilu. Môžeme prejsť k montáži:

Inštalujeme nový ventil blokovania plynovej turbíny

 

Zbierame

 

To je všetko, telo ventilu je zmontované

Na takéto opravy poskytujeme 1-ročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, ale musíte pochopiť, že problémy s telom ventilu sú často spôsobené nejakým vonkajším faktorom, napríklad opotrebovaním zámku meniča krútiaceho momentu. spálené spojky alebo zrútené ložisko, z ktorého sa triesky dostali do hydraulickej časti. Preto pred montážou prepláchneme chladiaci systém, opravíme menič krútiaceho momentu , namontujeme nový filter a vymeníme olej.

 

Stále máte otázky? Oddelenie opráv vám poradí v prípade akýchkoľvek technických problémov:

Opravárenské oddelenie Kyjev

  • +38 050 5272236
  • +38 096 8330485
  • +38 063 1156120
  • Dmitrij

 

Oddelenie opráv Ľvov

  • +38 050 2628449
  • +38 067 4692328
  • Pavlo
Otázky - odpovede (2)
Pierre

Hi, Came across your offers, impressed by the quality of your work. I have a Saab 9-3 from 2005 with this same transmission, do you work on this model? I don't know how specific is the Saab version. Thanks!

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, we can repair any AW55 valve body.

Erik Nagy

Valve Body Repair AW55-50SN Hello I have gearbox with over 280 000km. After rebuild I have harsh gear change from first to second if torque is high. After inspection I found all internals ok so I decided repair valve body. What is the procedure do you arrange pickup or I have to send it to you and when I have to pay? Best regards Erik Nagy

MAKTRANS MAKTRANS
Hello, you can send parcel to:

Our details for sending automatic transmission parts for repair (if you are company):

 

If you are private person choose the adress bellow:

 

Important: please added to parcel paper with your phone number, e-mail and address.

Payment - after repair.