€0,00
Pokladňa- Značka: LINTEX
- Kód produktu: 281700-170
Product model copied to clipboard
- Predáva sa na: 54
- Hmotnosť (kg): 0.03
- Dostupnosť: 473
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 8 pcs. |
![]() ![]() |
Slovensko | 40 pcs. |
![]() ![]() |
Ukraine | 425 pcs. |
![]() ![]() |
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (2)
Trecí kotúč COAST BRAKE (B1) automatická prevodovka AW55-50SN (99-up) COAST (B1) PRIAMY (C2) PODVOD (C3) AW50-40LE AW50-41LE AW50-42LE (89-up) 108mm 34T 1.42417090 170 110700 24220532 24220648 281700-170 AW5-FRD01-DX-TS AW5-FRD01-DX AW5-FRD01-DX 542-202 542-792 542-99192 542-9919 342-9702 342-9702 3
Použiteľnosť:
AW55-50SN 3ks
AW55-51SN 3ks
Trecie kotúče sú prvkom automatickej prevodovky, ktorý zapája spojku a prenáša krútiaci moment motora. Trecia spojka pozostáva z oceľového kotúča a na ňom nalepenej trecej vrstvy.
Typy spojok:
-Obojstranné, trecie obloženie je nalepené na oboch stranách kotúča. Majú vnútorný zub a používajú sa v kombinácii oceľový kotúč a trecí kotúč.
-Jednostranné, na jednej strane hladký oceľový povrch, na druhej strane trecie obloženie.
Môže mať buď vnútorný zub (zvyčajne označený BI Internal) alebo vonkajší zub (zvyčajne označený BE externý).
Tento typ disku funguje v pároch.
Trecie obloženia sa vyberajú v závislosti od charakteristík automatickej prevodovky a histórie ich opráv.
Trecie obloženia:
-Béžové farebné sú hlavne z celulózy a používajú sa do vrecúšok, ktoré pôsobia proti oderu, táto vrstva lepšie prenáša krútiaci moment motora.
-Sivá farba, používa sa vo vreciach, ktoré sú s väčšou pravdepodobnosťou vystavené vysokým teplotám a popáleniu.
-Sivozelenej farby sa vyrábajú najmä z grafitu alebo kevlarového vlákna, takéto kotúče majú lepšie klzné vlastnosti a odolnosť proti prehrievaniu.
Vlastnosti trecích obložení:
-Tepelná vodivosť (schopnosť absorbovať olej a prenášať tepelnú energiu)
- Tepelná odolnosť (vydrží jednorazové zahriatie až na 300-400 stupňov bez zmeny vlastností)
- Stabilita (schopnosť zachovať si svoje kvality pri opotrebovaní a používaní nekvalitného prevodového oleja počas celej životnosti)
- Trecie statické vlastnosti (vysoký „prah sklzu“, schopnosť prenášať vysoký krútiaci moment pred pošmyknutím).
- Dynamické vlastnosti trenia (schopnosť prenášať krútiaci moment pri „modulovanom preklzávaní“. Analógia s riadeným brzdením brzdovým pedálom).
- Odolnosť proti opotrebeniu, mechanická pevnosť.
Trecie obloženia môžu byť:
-Segmentovaný, prekrytie je rozdelené švami až po vrstvu lepidla. Tento typ obloženia najlepšie absorbuje trenie a má nízky sklon k adhézii (súčinné prvky nepriľnú).
- Monolitické, obloženie úplne pokrýva spojku, čím sa zväčšuje pracovná plocha disku, čo zaisťuje plynulý rozbeh vozidla.
- Monolitické so zárezmi, používané v obaloch s najvyšším zaťažením, zárezy zmenšujú pracovnú plochu trecieho kotúča, pričom plnia funkciu ozubeného kolesa olejového čerpadla. To zvyšuje rýchlosť prechodu oleja cez kanál a pomáha ochladzovať povrch. S klesajúcou hĺbkou zárezu klesá prietok oleja, čo môže viesť k zrýchlenému spaľovaniu spojok.
Trecie lepidlo:
Ide o priľnavý lak, ktorý pozostáva zo živíc s teplotou topenia najmenej 180-200º. Trecie obloženie je prilepené na oceľový povrch lisovaním vysokofrekvenčnými prúdmi.
Táto lepiaca základňa, keď je zničená, je hlavnou príčinou opotrebovania tela ventilu a elektromagnetov.
Hlavné dôvody opotrebovania trecích kotúčov:
- Strata vlastností prevodového oleja (približne pri 50 000-60 000 km).
- Nedostatočná hladina prevodového oleja.
-Pokles tlaku prevodového oleja (trecie kotúče začnú skĺznuť, tlaková sila balíkov sa stane nedostatočnou).
-Do automatickej prevodovky sa dostáva voda alebo nemrznúca zmes.