0

€0,00

Pokladňa

Oprava ventilového bloku ZF 5HP19 5HP19FL 5HP19FLA (Audi A4 A6 A8 / BMW 3 5 / VW Passat)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: 5HP19VBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 2999
€112,56

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

Hlavné špecifikácie
Typ (model) Automatická prevodovka: ZF 5HP19 / ZF 5HP19FL / ZF5HP19FLA
Modely áut: Audi A4, A6, A8, S4, S6, RS6; VW Passat, Phaeton; Škoda Superb BMW radu 3, 5, Z4 Roadster; Jaguar S typ; Porsche 911, Boxster, Cayman.
If you order more than 2000 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Slovensko 1000 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Poľsko 1000 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Ukraine 999 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (31)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sú solenoidy nevyhnutne kontrolované a v prípade potreby vymenené, opravné piesty sú inštalované v množstve 2-5 kusov, celkové náklady na opravu sú asi 420 USD

 

Oprava telesa ventilu ZF 5HP19 5HP19FL 5HP19FLA

ZF 5 HP19 (pre BMW) a ZF 5 HP19 FL / 5 HP19 FLA (VW, Audi) - rodina 5-stupňových automatických prevodoviek vyvinutá koncernom ZF pre európske automobily skupiny VAG a BMW , inštalované aj na niektorých Jaguaroch a modely Porsche . Táto automatická prevodovka je aj v súčasnosti veľmi obľúbeným hosťom v autoservisoch, napriek tomu, že prvýkrát zišla z montážnej linky pred viac ako 20 rokmi. Postup opravy ZF 5HP19 bol v priebehu rokov dobre preštudovaný a sú známe všetky slabé miesta a bežné problémy.

V tomto článku sa pozrieme na opravu telesa ventilu, ponúkneme rôzne možnosti riešenia problémov a povieme vám, ako technici spoločnosti Maktrans vykonajú kompletný postup obnovy, vrátane diagnostiky a riešenia problémov, testovania a opravy/výmeny solenoidov, obnovy hydraulických dosiek pomocou opravy. piesty vlastnej výroby.

Našim klientom ponúkame 2 typy opráv:

Oprava na kľúč zahŕňa celý rad prác: demontáž, riešenie problémov, oprava, montáž, pričom proces opravy koordinujeme s klientom a uvádzame dôvody, prečo sme sa rozhodli opraviť konkrétnu jednotku a koľko to stojí. Cenotvorba je úplne transparentná, konečnú cenu opráv tvoria náklady na vykonanú prácu a spotrebný materiál.

Príklad výpočtu nákladov na vykonanú prácu:

  1. Diagnostika a riešenie problémov hydraulickej jednotky (zahŕňa demontáž, umývanie, vákuový test hydraulických dosiek na určenie opotrebovaných kanálov) - 120 USD
  2. Kontrola solenoidov na pracovnom stole, ak telo ventilu prišlo na opravu so solenoidmi - 6 dolárov za kus. Celková kontrola 7 solenoidov - 42 dolárov
  3. Výsledky diagnostiky elektromagnetu ukázali potrebu výmeny elektromagnetu regulátora tlaku - nainštalujte pôvodný elektromagnet vyrobený spoločnosťou ZF , cena - 111 $
  4. Vákuový test poukázal na problémy s ventilom na reguláciu tlaku a ventilom na reguláciu mazania. Pomocou nášho nástroja musíte otvoriť 2 otvory a nainštalovať 2 opravné ventily. Po inštalácii opravných ventilov sa dosky opäť vákuovo testujú. Rozšírenie jedného otvoru stojí 30 dolárov , jeden ventil stojí 12 dolárov . Celkom - 84 dolárov
  5. Montáž bloku ventilov (vrátane výmeny tesnení) je bezplatná.

Celkové náklady na opravu sú 357 USD – nie sú fixné a môžu sa meniť hore aj dole v závislosti od stavu telesa ventilu. Za prácu, ktorú nevykonávame, si neúčtujeme peniaze.

Druhá možnosť opravy je čiastočná oprava: hlavný mechanik nám môže poslať požadovanú hydraulickú dosku s uvedením, ktorý ventil je potrebné nainštalovať, poslať solenoidy na testovanie atď. Existuje výmenný fond na hydraulické dosky, pošlete svoju dosku - a v ten istý deň vám odíde už zrekonštruovaná doska, cenová politika je rovnaká - náklady na otvorenie otvoru + náklady na piest.

Teraz sa pozrime bližšie na proces opravy a zastavme sa pri každom bode.

Obsah:

Diagnostika

Oprava ventilového bloku začína demontážou. Ak ste začínajúcim výrobcom škatúľ, odporúčame vám, aby ste sa neponáhľali s demontážou a fotografovali všetky kroky, konkrétne dávajte pozor na umiestnenie malých častí, ako sú guľôčky, pružiny, zátky atď. etapa montáže.

Hydraulická jednotka na demontážnom stole

Poďme to vyriešiť

Pripomíname, že začínajúci majster by mal byť veľmi opatrný pri procese demontáže a zaznamenávať každý krok vo ventilovom bloku, ktoré sa môžu počas demontáže stratiť

Takto vyzerá pretlakový ventil

Odstránená hydraulická doska

Niekedy môže byť hydraulický problém diagnostikovaný vizuálne na fotografii nižšie je hlavný ventil na reguláciu tlaku. Povlak sa opotreboval, nebude poskytovať potrebnú tesnosť a nebude fungovať.

Hydraulická jednotka, rozložená na jednotlivé dlaždice, sa posiela do práčky.

Práčka

Používame špeciálne umývacie prostriedky a prášok, ktorý zaisťuje kvalitné čistenie a odmastenie dielov. Prášok je tiež komerčne dostupný a možno ho použiť bez práčky:

Po umytí sú časti telesa ventilu dôkladne prepláchnuté stlačeným vzduchom (kvapalina alebo olej v kanáloch môžu ovplyvniť výsledky testu) a sú pripravené na odoslanie späť do oddelenia opráv telesa ventilu na vákuový test.

Vákuový tester

Vákuový tester je zariadenie, ktoré vám umožňuje určiť opotrebovanie kanálov piestu (a piestov) v hydraulických doskách, princíp činnosti je mimoriadne jednoduchý - pár kanál + piest sa kontroluje na opotrebenie na základe množstva vzduchu, ktorý prechádza cez medzery. Zariadenie vytvára oblasť nízkeho tlaku v požadovanej oblasti hydraulickej dosky a údaje tlakomeru umožňujú určiť odchýlky od normy.

Tester si môžete zakúpiť aj u nás:

Začnime vákuovým testom:

Ideálny ukazovateľ je 25 centimetrov ortuti, berieme to ako štandard.

Začnime testovať

Potvrdili sa výsledky vákuového testu hlavného tlakového piestu, vizuálna diagnostika, vyskytli sa problémy s kanálom a piestom.

Testovanie ukázalo potrebu inštalácie opravy hlavných tlakových plunžerov, riadenia mazania a modulačného ventilu. Ďalej v časti „Oprava hydraulickej časti“ tohto článku zvážime inštaláciu hlavného tlakového piestu.

Prejdime k diagnostike solenoidov.

Testovacie zariadenie solenoidov

Na testovanie elektromagnetov používajú špecialisti Maktrans zariadenia, ktoré im umožňujú vykresliť prevádzkové grafy solenoidov za podmienok podobných skutočným, konkrétne pri testovaní pri rôznych teplotných podmienkach sú elektromagnety riadené presne rovnakým spôsobom ako natívna elektronika automatickej prevodovky.

Rôzne teplotné testovacie podmienky sú potrebné, pretože existuje možnosť, že sa piest elektromagnetu zasekne, len keď je horúci, alebo naopak - funguje to dobre na teplom boxe, ale pri studenom štarte budú problémy.

Nainštalujeme solenoid do stojana a začneme test

Program vykreslí graf otvárania/zatvárania solenoidu, čo umožňuje vyhodnotiť výkon jeho elektrických a mechanických častí. Nižšie vidíte 2 grafy, funkčný a chybný solenoid. V druhom grafe môžete vidieť problémy so zatváraním piestu, takýto solenoid nebude fungovať správne.

Graf pracovného solenoidu

Graf chybného solenoidu

Výsledky testu vám umožňujú rozhodnúť, či je potrebné vymeniť konkrétny solenoid alebo niekoľko. Takmer každá oprava je sprevádzaná výmenou tlakového solenoidu , vyzerá to takto (elektromagnetický ventil druhej generácie so žltým konektorom, prvá generácia s čiernym konektorom):

Tlakový solenoid EPC

Tento solenoid je najviac zaťažený, pretože reguluje hlavný tlak v prevodovke a zlyháva častejšie ako ostatné. Tiež problémy s ním môžu byť indikované príznakmi, ako je náraz/kopnutie pri zapnutí režimu Drive alebo pri prepnutí z 5. na 4. prevodový stupeň. Ak budete pokračovať v prevádzke s takýmito príznakmi, piest sa môže zaseknúť v otvorenej polohe, čo povedie k zvýšeniu tlaku v spojkových paketoch a tie sa zrútia ako prvé.

Hydraulická oprava

Vákuová kontrola telesa ventilu nám ukázala problematické plunžery, takže prejdeme k opravám.

Predávame a na opravy k nim používame vlastnú výrobu opravných plunžrov a výstružníkov. Piesty sú vyrobené z kvalitného hliníka na CNC strojoch, povlak je eloxovaný, pevnosť a odolnosť proti opotrebeniu je úplne identická s originálnym továrenským piestom.

Opravné piesty vyrába Maktrans

Vystružovanie tlakového regulačného ventilu

Stroj na vŕtanie otvorov umožňuje nastavenie rýchlosti výstružníka.

 

Hydraulickú dosku odkryjeme a zafixujeme

Dôležitým bodom je chladenie. Je to oblasť, ktorú výstružník reže, ktorú je potrebné ochladiť.

Ako skenovanie postupuje, preusporiadame chladenie. Tým sa predĺži životnosť nástroja a zabezpečí sa spoľahlivosť a kvalita otvárania otvoru.

Proces vystružovania otvorov

Tu je zväčšená diera

Vložíme opravný ventil a zopakujeme vákuový test.

Výsledok evakuácie zodpovedá továrenským parametrom, opakujeme všetky operácie pre zostávajúce plunžery a zostavujeme teleso ventilu!

Takto vyzerá celý proces opravy. V budúcich materiáloch plánujeme podrobnejšie zvážiť jednotlivé opravárenské procesy, ako je oprava elektromagnetov, správna montáž telies ventilov, vákuové testovanie atď.

Ďalšia generálna oprava ZF 5HP19 nevyhnutne zahŕňa opravu meniča krútiaceho momentu, ktorý si môžete dať opraviť aj v Maktrans:

Ďalším bežným problémom pri ZF 5HP19 je rotácia puzdra olejového čerpadla v dôsledku prehriatia. Existujú dve riešenia - výmena čerpadla za nové alebo výmena puzdra, ak stav čerpadla umožňuje vykonať túto operáciu:

Otázky - odpovede (0)