0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu U150E U151E U250E (Toyota Camry RAV4 Highlander / Lexus ES250 ES300 RX330 RX350)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: U150VBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 999
€375,20
Dostupné možnosti
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Ukraine 999 pcs. €375,20
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (1)
  • Súvisiace produkty (12)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sú solenoidy nevyhnutne kontrolované a opravené, opravné piesty sú inštalované v množstve 2-5 kusov, celkové náklady na opravu sú približne 442 USD

Automatické prevodovky radu U150 / U250 sú obľúbené 5-stupňové prevodovky, ktoré boli vybavené takmer všetkými Toyotami a niektorými Lexusmi od roku 2001 až do objavenia sa 6-stupňovej prevodovky U660E v roku 2007. Prevodovku navrhla a vyvinula japonská spoločnosť Aisin Warner, konštrukčne ide o logický vývoj štvorrýchlostnej U140 / U240 a mnohé komponenty sú vzájomne zameniteľné.

Existuje veľa úprav pre rôzne veľkosti motorov a pohon predných/všetkých kolies, keďže táto skriňa bola kombinovaná s radovým 2,4-litrovým motorom Camry (U250E) a 3,5-litrovým motorom V6 z RAV4 (U151F).

Tieto boxy sú veľmi spoľahlivé, pokiaľ ide o „železnú“ časť, a ak vodič nevystavil prevodovku vysokému zaťaženiu, nekĺzol v piesku alebo snehu a okrem toho včas vymenil olej - aj o 150 - 200 000 kilometrov na železo (stav planétových prevodov, bubnov spojky) Nemusia existovať žiadne sťažnosti.

Zároveň, pokiaľ ide o hydraulickú časť, najmä teleso ventilu, počet najazdených kilometrov to v každom prípade ovplyvňuje. Dôvodom je, že trením sa trecí materiál kotúčov, ako aj uzamykacieho piestu meniča krútiaceho momentu dostáva do oleja a mení ho na brusivo. Jemné častice v oleji po prvé upchávajú solenoidy a po druhé je ohrozená tesnosť kanálov hydraulických dosiek, pretože dochádza k opotrebovaniu piestov a stien kanálov.

Prejdime k obnove tela ventilu. Najprv vám povieme, aké možnosti opravy ponúkajú špecialisti Maktrans a podrobne popíšeme ceny.

Komplexná oprava – zahŕňa všetky postupy od demontáže a riešenia problémov až po montáž už opraveného ventilového bloku. Náklady pozostávajú z nákladov na vykonanú prácu a nákladov na spotrebný materiál. Po odstránení poruchy technik kontaktuje klienta a oznámi mu celkovú cenu opravy, vypočítanú takto:

Job cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie solenoidov na stojane - 6 dolárov za jednotku. Celkovo je 7 solenoidov. 42 dolárov
Obnova solenoidov - 45 dolárov za kus. V U150 sa spravidla opravujú iba 4 solenoidy. 180 dolárov
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 USD, piest - 20 USD. Inštalujeme 2 opravné piesty a 2 posilňovacie ventily. 100 $
Montáž a výstupná kontrola zadarmo

Takže typická oprava U250 by stála 442 dolárov a mala by 1 rok/neobmedzenú záruku na počet najazdených kilometrov. Cena sa môže líšiť hore aj dole.

Druhou možnosťou je oprava jednotlivých častí hydraulického plechu, to je voľba zákazníkov, ktorí si boxy opravujú sami. Môžeme skontrolovať a opraviť solenoidy, nainštalovať opravný plunžer špecifikovaný zákazníkom alebo otestovať kachle sami, identifikovať problémové kanály a opraviť. Cenová politika je rovnaká ako v príklade vyššie.

Obsah

Dostali sme teleso ventilu odstránené z Toyota Camry 2.4L , toto je U151E . Príznaky sú nasledovné:

  1. Otrasy pri preraďovaní z druhého na tretí prevodový stupeň.
  2. Pri zahrievaní dochádza k preklzávaniu všetkých prevodových stupňov.

Hydraulická jednotka ide k majstrovi na demontážnom stole

Poďme to rozobrať a pozrieť. Ako vždy pripomíname, pri demontáži sa netreba ponáhľať, ihneď pripravíme niečo ako tácku s článkami, kde môžeme vyskladať drobné diely, ktoré sa pri demontáži odstránia z hydraulických dosiek.

Na fotografii nižšie sú kontrolné guličky . Nestratíme a nezapamätáme si umiestnenie každého z nich, ak počas montáže zabudnete nainštalovať aspoň jeden alebo ho nainštalovať na nesprávne miesto, ventilový blok nebude fungovať normálne.

Demontovanú hydraulickú jednotku posielame do automatickej práčky. Okrem úspory času remeselníkov umožňujú takéto umývania dosiahnuť veľmi vysokú úroveň čistenia dielov, ale v niektorých prípadoch je po umytí stále potrebná ručná práca, ak na ťažko dostupných miestach hydraulickej dosky zostávajú nečistoty. V tomto prípade použite mäkkú (!) kefku na vyčistenie požadovanej plochy a prefúknite ju vzduchom. Používame tento prášok , dobre čistí a odmasťuje aj korpusy škatúľ. Mnoho začínajúcich remeselníkov robí veľkú chybu, keď umývajú ventilový blok pomocou rôznych druhov čistiacich prostriedkov, ktoré obsahujú brúsny materiál, je to prísne zakázané. Materiál hydraulickej dosky je pomerne mäkký hliník a ľahko sa poškodí.

Už umyté časti ventilového bloku vrátime na oddelenie opráv telesa ventilov a pristúpime k vizuálnej a vákuovej kontrole.

Takto vyzerá čistá hydraulická doska

Okamžite sa pozrieme na známe slabé miesta, v prípade U150 je to oblasť ventilového modulátora (vľavo) a oblasť sekundárneho tlakového piestu (vpravo) - je viditeľné opotrebovanie.

Dôležitý bod, opotrebenie kanála ako na fotografii vyššie je kritické, ventil nebude fungovať. Ale vákuová diagnostika môže teoreticky ukázať ideálne výsledky, takže každý piest je ručne kontrolovaný, či nie je zaseknutý v kanáli, toto by sa malo vždy kontrolovať!

Začneme vysávať. Používame vákuové testery vlastnej výroby, dostupné na predaj .

Vákuový test tiež naznačuje problémy s modulátorom a sekundárnym tlakovým piestom , vymeníme ich. Zvyšok opravných ventilov vyrobených spoločnosťou Maktrans pre ventilové bloky U150 / U250 si môžete pozrieť tu .

Najprv musíte úplne rozobrať hydraulické dosky a odstrániť úplne všetky časti (ventily, zátky, zátky, pružiny, gule). Odporúčame vám usporiadať ich v poradí, v akom ste ich odstránili. Ak sa pri montáži vyskytnú nejaké problémy, použite fotografiu nižšie, jedná sa o rezané teleso ventilu U150, používame ich na uľahčenie procesu montáže.

Vo fáze demontáže nájdeme ďalší populárny problém s telesami ventilov Toyota, je to posilňovací ventil. Viditeľné opotrebovanie vnútornej steny. Vymieňame ho za nový vlastnej výroby.

Ideme k stroju na vŕtanie otvorov, platňu správne zarovnáme pomocou vodidla, ku každému výstružníku je priložené vodidlo a puzdro.

Pri vystružovaní otvoru pre zložitý ventil, ktorý má niekoľko priemerov, musíte veľmi starostlivo určiť vzdialenosť, ktorú prejdeme s výstružníkom, najjednoduchšie to urobíte takto: vezmite opravný ventil a vyskúšajte ho:

Zapneme chladenie a nakrájame

Vložíme opravný ventil a zátku.

Prejdime opäť k vákuovému testeru, musíme sa uistiť, že všetko prebehlo v poriadku.

Inštalovaný sekundárny tlakový opravný ventil prešiel testom rovnakým spôsobom, ako opravujeme otvor modulačného ventilu. Všeobecne platí, že proces vystružovania otvorov nie je náročný, ak dodržíte niekoľko bodov - zabezpečiť dobré chladenie, nevŕtať pri vysokých otáčkach a kontrolovať posuv výstružníka, nie je potrebné naň silno tlačiť. To je všetko, prejdime k solenoidom.

Elektromagnety sú zdrojom približne 80% všetkých porúch v tele ventilu U150, ich obnova alebo výmena je vždy neoddeliteľnou súčasťou opravy. Špecialisti Maktrans ponúkajú 3 možnosti riešenia problému:

  • Výmena solenoidu za nový je najjednoduchšia a najdrahšia možnosť, ale nie najlepšia. Životnosť solenoidu je rovnaká ako u továrenského, čo znamená tisíce po 100 km. najazdených kilometrov všetko sa môže zopakovať.
  • Reštaurovanie - solenoidový piest nahrádzame piestom vlastnej výroby, ktorý má kvalitnejší eloxovaný povlak odolný voči mechanickému poškodeniu.
  • Tretia možnosť - 2 najviac zaťažované solenoidy sa dajú vymeniť za solenoidy z úplne inej prevodovky Aisin Warner, sú konštrukčne lepšie (cievka tlmivky je väčšia, preto je výkonnejšia aj vratná pružina piestu, taký solenoid bude menej postihnuté špinavým olejom)

U150 má 7 elektromagnetov, z ktorých 3 sú ZAPNUTÉ/VYPNUTÉ a takmer nikdy sa nerozbijú (obrázok vľavo), a 4 elektromagnety PWM (obrázok vpravo), čo je miesto, kde vznikajú problémy.

Nainštalujeme solenoid do stojana a začneme testovať.

Naše vybavenie vám umožňuje vytvárať grafy solenoidov v reálnom čase, simulujúce skutočnú prevádzku boxu a rôzne teplotné podmienky. „Kroky“ v nižšie uvedenom grafe naznačujú, že piest v nose solenoidu je pri otváraní zaseknutý.

Poďme sa na to pozrieť a zistiť, prečo sa to deje. Na demontáž sa používa nástroj, ktorý vám umožní opraviť puzdro a použiť špeciálny „nôž“ na jeho otvorenie.

Demontovaný solenoid

Odstránime plunžerový posúvač, povlak na spodnej strane sa opotreboval, v kotúči sa bude krútiť a pohyb nebude plynulý, ale trhaný. Tlačidlo možno jednoducho vyleštiť odstránením továrensky nestabilného náteru a vrátením späť, bude dobre fungovať. Nižšie uvedená fotografia zobrazuje posúvač pred / po leštení.

Rozoberáme nos solenoidu a dostaneme vinníka všetkých problémov - piest. Tieto zárezy a škrabance vysvetľujú graf, ktorý sme videli počas testovania.

Vezmeme piest vyrobený spoločnosťou Maktrans a nainštalujeme ho. Je tu jedna nuansa, piesty nie sú rovnaké a je potrebné ich vybrať podľa priemeru, máme priemery 8,18 mm , 8,26 mm a 8,32 mm pre solenoidy SL1 SL2 SL3 a 8,45 mm pre SLT (EPC).

Na zostavenie a zatvorenie solenoidu potrebujete lis a špeciálny tŕň

Po zložení - odskúšanie na stojane

Graf je ideálny, takýto solenoid bude nielen správne fungovať, ale jeho životnosť (vďaka kvalitnejšiemu povlaku piestu) je oveľa vyššia ako u nového pôvodného elektroventilu.

A teraz to najzaujímavejšie, pamätáte si na inštaláciu solenoidov z iného boxu Aisin? Vyzerajú takto:

Toto je relatívne nová technika Inžinieri Maktrans zistili, že je možné inštalovať neoriginálne solenoidy, čo si vyžaduje len mierne pozmenenie držiaka na pripevnenie solenoidu k telu. Autá s takto „zosilnenými“ hydraulickými agregátmi majú najazdené už desiatky tisíc kilometrov a opakovaná diagnostika ukázala, že je to dobrý a fungujúci spôsob, ako predĺžiť životnosť boxu.

Nižšie uvedená fotografia zobrazuje obnovené teleso ventilu s nainštalovanými solenoidmi, pripravené na balenie a odoslanie klientovi.

Na záver pár tipov: pri oprave mozgu môžete a mali by ste súčasne odstrániť zadný kryt automatickej prevodovky (dá sa to urobiť bez odstránenia krabice) a skontrolovať stav teflónových krúžkov v ňom. Toto je slabá stránka všetkých prevodoviek Toyota s predným náhonom, výroba teflónu vedie k nedostatku oleja v bubne Overdrive Direct a jeho vyhoreniu, pričom v počiatočnej fáze sa objavujú rázy a otrasy aj pri zapnutí režimu Drive, čo je podobné ako pri problémoch s telom ventilu.

V prípade potreby ponúkame opravu zadného krytu, ktorá spočíva v upgrade statora, na ktorom fungujú teflónové krúžky. Nové lôžka pre teflón sú vyrobené z ocele a nalisované na náboj vopred spracovaný na frézke:

Druhým dôležitým bodom je oprava meniča krútiaceho momentu, ktorý je vo všeobecnosti hlavným zdrojom kontaminácie oleja v automatickej prevodovke:

A ako vždy, univerzálna rada - VŽDY pri oprave telesa ventilu je potrebné prepláchnuť chladiaci systém prevodovky, ak sa tak nestane, po 100 km. najazdené kilometre môžu vyžadovať ďalšiu opravu, pretože ventilový blok je veľmi citlivá jednotka na kvalitu a čistotu oleja.

Otázky - odpovede (1)
Claudio sanango

We are. In NJ. How. Many. Day is. For. Shipping

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, it's not a spare part, it's a service.