€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: AWF8G45-DRM-R
Product model copied to clipboard
- Predáva sa na: 3
- Hmotnosť (kg): 0
- Dostupnosť: 1993
Shipping to United States from €45.02
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Slovensko | 997 pcs. |
|
Poľsko | 996 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (2)
Jedným z hlavných materiálov používaných pri výrobe prevodoviek je hliník.
Výrobcovia si ho vyberajú pre pomer hustoty a pevnosti. Hliník sa ľahšie spracováva pri výrobe geometricky zložitých prevodových prvkov. Nie je veľmi ťažký, čo je pri dynamických vlastnostiach auta ako celku určite plus.
Je tu ale podstatnejšia nevýhoda, ktorá prevyšuje všetky výhody – dlhšia životnosť hliníkových dielov.
Slabým miestom osemstupňových prevodoviek Aisin Warner AWF8G45 je hliníkový bubon C3 / C4 Clutch. Dôvodom je použitie v jednej jednotke komponentov vyrobených z kovov rôznych hustôt:
- Kôš je z ľahkého a tvárneho hliníka.
- Základom trecieho kotúča je odolná oceľ.
Výsledkom takéhoto tandemu je nevyhnutné zničenie dielu vyrobeného z menej odolného kovu. Na fotografii môžete vidieť poškodenie, ktoré zanechali zuby oceľových diskov na tele bubna C3 / C4 Clucth AWF8G45 po 100 tisíc kilometroch.
Vytváranie zárezov vyvoláva zaseknutie kotúčov, čo má za následok zmenu medzery medzi oceľovými a trecími kotúčmi v dôsledku skĺznutia kotúčov, po ktorom baran vyhorí.
Rovnako trpí aj nábojová strana olejového čerpadla. Tesnosť bubna na náboji zabezpečujú teflónové alebo plastové krúžky, ktoré vedú po vnútornej strane bubna. Produkty opotrebovania prevodových prvkov tvoria abrazívum, ktoré sa spolu s olejom dostáva do medzery medzi teflónovým krúžkom a telom bubna a postupne ju píli, pričom medzeru zväčšuje a tesnosť znižuje.
Na fotke sú jasne viditeľné známky nosenia.
Existujú modifikácie prevodoviek Aisin Warner AWF8G45, v ktorých je bubon vyrobený z ocele. Buben po nájazde 100 tis. km vyzerá ako nový a nemá žiadne poškodenia ako podobný hliníkový bubon.
Kvôli rozdielu vo vonkajších priemeroch náboja C4 Clucth nebude možné inštalovať zostavu oceľového bubna s kotúčmi namiesto hliníkovej.
Náboj C4 Clutch používaný s hliníkovým bubnom má o niečo väčší priemer a má menšie zuby s iným lichobežníkovým uhlom.
Rozdiel medzi nábojmi sa dá jasne posúdiť pri pohľade na trecie kotúče.
Po výmene trecích kotúčov bubon bez problémov „sedel“ na svojom normálnom mieste.
Počas testovania sa ukázalo, že náboj C4 Clutch sa opiera o hranu piestu, čím obmedzuje jeho zdvih, čo následne zabraňuje zablokovaniu C4 Clutch paketu.
Problém spočíva v konštrukčných vlastnostiach piestu C4 Clutch a náboja C4 Clutch. Hliníkový bubon používa hliníkový piest s gumovými O-krúžkami. Teleso piesta tvorí valec, ktorý spolu so statickým piestom tvorí časť bubna.
Oceľový bubon používa oceľový pogumovaný piest a telo bubna tvorí valec, v ktorom pracuje pogumovaný piest s pogumovaným držiakom.
Piesty nie sú zameniteľné.
Po analýze získaných informácií sa rozhodlo o výmene náboja C4 Clutch, ktorý by bol vhodný na prácu s pogumovaným piestom.
Odrezali sme štandardný náboj a laserom sme zvarili vhodný. Ako darca bol použitý náboj Forward Clutch prevodovky TOYOTA U150 / U250
Výmena náboja problém vyriešila a náboj už neprekáža pri činnosti piestu spojky C4 Clucth.