0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu AW TF-80SC TF-81SC (Mazda CX-7, CX-9 / Hyundai Veracruz / Volvo XC60, XC90, S70, S60, S80 / Opel Insignia / Peugeot 308, 3008, 407, 408)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: TF80VBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 1001
€375,20

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

Dostupné možnosti
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Ukraine 1001 pcs. €375,20
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (2)
  • Súvisiace produkty (34)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sa nevyhnutne kontrolujú a opravujú solenoidy, inštalujú sa opravné alebo štandardné piesty v množstve 2-5 kusov, celkové náklady na opravu sú približne 546 USD

 

AW TF-80SC / TF-81SC - 6-stupňová automatická prevodovka pre pohon predných kolies a pohon všetkých kolies, najčastejšie nájdete na Mazda (6, CX7, CX9) , Volvo (XC60, XC70, XC90) , Opel (Insignia) , Vectra) , Peugeot ( 407, 408, 607 ) , Hyundai VERACRUZ a Ford Mondeo . Existujú 2 hlavné modifikácie pre rôzne veľkosti motora a krútiaci moment - TF-80SC pre motory do 2 litrov a TF-81SC pre výkonné motory od 2 do 4 litrov - dizajn je rovnaký, ale dizajn niektorých komponentov je odlišný - počet trecích kotúčov v bubnoch a pod. Okrem rozdielov v železnej časti sú hydraulické a elektrické časti odlišné, napríklad ventilové bloky VOLVO a FORD sú vážne odlišné a nie sú zameniteľné.

AW TF-80/81 je pomerne spoľahlivá prevodovka, pretože je logickým pokračovaním 4- a 5-stupňových AW50-40 a AW55-50 - iba rokmi overených technických riešení - napr. menič krútiaceho momentu - klasický blokovací piest, a nie trecie kotúče, ako u 6-stupňových analógov ZF a Mercedes . Na jednej strane jednoduchá konštrukcia umožnila, aby automatická prevodovka bola spoľahlivá a opraviteľná, na druhej strane sú tu prítomné aj všetky známe problémy starých prevodoviek. Jedným z nich je hydraulická jednotka, ktorej oprava sa budeme zaoberať v tomto článku.

Tento článok bude užitočný nielen pre potenciálnych klientov Maktrans, ktorí uvidia celý proces obnovy telesa ventilu do stavu nového dielu, ale aj pre remeselníkov, ktorí si boxy sami opravujú - počnúc týmto materiálom budeme zverejňovať pokyny na vákuové testovanie dlaždíc telesa ventilu, vám umožnia rýchlo určiť problematické kanály a okamžite pristúpiť k nákupu väčších piestov, ktoré problém vyriešia.

Okamžite vás informujem, že existuje dvojča AW TF-80, je to tiež 6-stupňová automatická prevodovka AW TF-60SN (09G), ktorú koncern VAG namontoval na takmer celý svoj modelový rad. Sú veľmi podobné, vrátane hydraulických blokov - natoľko, že niektoré plunžery sú úplne rovnaké. Máme pre vás článok o oprave ventilového bloku 09G , môžete si ho prečítať. Všetko, čo je v ňom napísané, platí aj pre TF-80, ak hovoríme o hydraulike.

Špecialisti Maktrans vykonávajú opravy takýchto hydraulických jednotiek pomocou vlastného vývoja - zväčšené puzdrá, plunžery, výstružníky, nástroje na otváranie a zatváranie puzdra solenoidu. Povieme vám, ako sa to deje a koľko to stojí. Začnime cenou.

Náklady na akúkoľvek opravu telesa ventilu, ktorú vykonávame, pozostávajú vždy z dvoch zložiek: práce a spotrebného materiálu. Počíta sa to takto:

Tvorba cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie solenoidov na lavičke - 6 dolárov za jednotku. V bloku je 6 solenoidov. 36 dolárov
Obnova solenoidov - 45 dolárov za kus. 270 dolárov
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 USD, piest - 10 USD. Inštalujeme 3 piesty a 2 posilňovacie ventily. 120 dolárov
Montáž a výstupná kontrola zadarmo

 

Spolu 546 dolárov . Táto možnosť zabezpečí 100% výkon, záruka - 1 rok bez obmedzenia najazdených kilometrov. Je možné, že nebude žiadny hydraulický výstup, čo znamená, že nie sú potrebné ventily - celkové náklady budú iba 370 USD

Okrem komplexných opráv existujú aj ďalšie možnosti:

  1. Nákup už obnovenej hydraulickej jednotky - 550 dolárov
  2. Podľa pokynov technika je možné elektromagnety skontrolovať a vyčistiť, prípadne odskrutkovať potrebný otvor a nainštalovať zväčšený piest.

Začíname s rekonštrukciami

Chyby:

P0744 Obvod elektromagnetického ventilu spojky meniča krútiaceho momentu prerušovaný

P0896 Príliš dlhý čas spínania

Poslali nám hydraulickú jednotku z Mazdy CX9, príznaky:

  • Náraz pri zapnutí režimu DRIVE;

  • Prešmykovanie pri prepínaní z 3 na 4 a zo 4 na 5 prevodových stupňov;

  • Šok pri zaradení spiatočky.

 

Poďme to vyriešiť

Už v tejto fáze budú niekedy viditeľné problémy, okamžite sa pozrieme na často opotrebované oblasti hydraulických dosiek. V prípade TF-80/TF-81 sú to batérie (slabé miesto všetkých automatických prevodoviek Aisin Warner, od 4-stupňových 90-tich až po moderné 8-stupňové prevodovky) v hornej časti bloku, 2 modulátory resp. takmer vždy je problém s vysoko zaťaženým uzatváracím ventilom meniča krútiaceho momentu.

Vľavo sú kanály, v ktorých fungujú batérie, vpravo modulátory a blokovanie

Pamätáte si, že na začiatku článku sme povedali, že TF-80 využíva jednoduché technologické riešenia, vrátane motora s plynovou turbínou s blokovacím piestom? To je plus aj mínus. Plusom je jednoduchosť prevedenia a cena opravy, mínusom je, že trecia vrstva z blokovacieho piestu sa pri prevádzke odlupuje a končí vo ventilovom bloku, ktorému sa to veľmi nepáči.

Často je „šiška“ hlavným vinníkom problému s hydraulickou časťou, takže by sa mala tiež opraviť, môžete nám ju poslať spolu s telom ventilu:

Typická oprava spojky AW TF-80SC bude stáť 120 USD , pre bežných zákazníkov - 80 USD . Spojku prerežeme, zdiagnostikujeme, vymeníme tesnenia a trecí materiál na blokovacom pieste, zvaríme a skontrolujeme tesnosť a hádzanie.

Vráťme sa k telu ventilu. Rozložili sme ho na samostatné dlaždice, opatrne odstránili všetky malé časti (filtre, pružiny, piesty a poskladali, aby sa nestratili). Diely tela ventilov odvezieme do špeciálnej automatickej práčky a kým sa nám umývajú kachličky, prejdeme ku kontrole elektromagnetických ventilov – elektromagnetov.

 

 

Oprava solenoidu

V prvom kroku sa solenoid nainštaluje do stojana pomocou vhodného adaptéra a otestuje sa. Stojan samostatne reguluje tlak a teplotu oleja a vydáva ovládacie príkazy. Počas testovacieho procesu sa vykreslí graf, z ktorého technik pochopí, či sú problémy s otváraním a zatváraním ventilu alebo nie. Kroky na grafe - zaseknutie piestu vo vnútri solenoidu, takáto porucha ventilu pre vodiča sa môže prejaviť nárazmi pri prepínaní alebo skĺznutí

 

 

Súvislosť medzi chybným solenoidovým ventilom a tlmičmi je celkom jednoducho vysvetlená, ak si zhruba predstavíte princíp radenia v automatickom stroji. Sú tu spojkové bubny, vo vnútri ktorých sú piesty, trecie a oceľové kotúče. Ak chcete zaradiť prevodový stupeň, musíte nasmerovať olej na určitý bubon, piest stlačí spojky a poskytne spojku. Ak elektromagnetický ventil visí v otvorenej polohe dlhší čas - do bubna sa dostane príliš veľa prevodovej kvapaliny a tlak prudko stúpa - vodič to pri prepínaní vníma ako úder alebo trhnutie. Ak ventil naopak neposkytuje požadovaný tlak na piest, dôjde k preklzávaniu.

 

Skontrolujeme všetky solenoidy, ak vidíme graf ako na fotografii nižšie, sú potrebné opravy.

 

Opravíme puzdro a otvoríme ho

V solenoidoch tohto dizajnu je hlavným vinníkom problému zvyčajne nečistota, ktorá vedie k zaseknutiu, keď sa pevné častice dostanú medzi piest a vodiace puzdro. Často stačí pracovné plochy dobre opláchnuť a vyleštiť. Ak majiteľ vozidla ihneď nekontaktuje servisné stredisko, ale pokračuje v prevádzke vozidla po objavení sa symptómov, môže sa objaviť opotrebovanie puzdra a bude potrebná výmena.

 

Po vyčistení a (ak je to potrebné) výmene puzdra je solenoid zmontovaný a uzavretý pomocou lisu

Testujeme to znova na stole, pretože je teoreticky možné, že geometria plunžerových plôch je porušená a solenoid bude stále fungovať zle:

Graf je dobrý, solenoid je možné nainštalovať do tela ventilu

To je všetko pre solenoidy, zvyšok sa kontroluje a obnovuje rovnakým spôsobom. Prejdime k ďalšej fáze.

Vákuové testovanie

Vyberieme čisté dlaždice z umývadla a skontrolujeme ich opotrebovanie. Okrem vizuálnej kontroly sa každý ventil ručne kontroluje, či nie je zaseknutý.

 

Takto vyzerá výkop v hydraulickom doskovom kanáli

Začneme kontrolovať tesnosť hydraulickej časti mozgu. Na to budete potrebovať samotný vákuový tester a schému, ktorá zobrazuje oblasti hydraulickej dosky, ktoré je potrebné skontrolovať. Skúsení remeselníci to robia z pamäte, ale začiatočníci budú užitočné nižšie uvedené pokyny. Je interaktívny, po identifikácii chybného piestu/kanálu môžete kliknúť na jeho názov a okamžite prejsť na kartu produktu.

 

Začnime vysávať

 

Vysávanie poukázalo na problémy s nasledujúcimi piestami, ktoré nainštalujeme:

Majster označí kanály, ktoré je potrebné otočiť, a prenesie ich do sústruhu. Na vŕtanie otvorov do hydraulických dlaždíc používame stroj, ktorý spĺňa niekoľko dôležitých požiadaviek:

  1. Pohodlná inštalácia akejkoľvek časti, či už je to malá horná doska 09G, v ktorej funguje blokovací piest, alebo masívny náboj čerpadla variátora JF010.
  2. Prívod emulzie na chladenie a mazanie.
  3. Možnosť nastavenia rýchlosti zametania. Rôzne kanály v rôznych hydraulických jednotkách musia byť rozmiestnené pri rôznych rýchlostiach, aby sa dosiahol vysoko kvalitný pracovný povrch.

 

Dlaždice zarovnáme pomocou vodidla, upevníme pomocou svoriek a zapneme chladenie

 

Striháme

Po vyvŕtaní otvorov sa dlaždice posielajú späť do umývadla, musíte sa zbaviť triesok, ktoré nevyhnutne zostávajú vo vnútri. Opláchneme a prefúkneme stlačeným vzduchom a môžete pristúpiť k opätovnej evakuácii.

Vysávame, výsledok je dobrý

Obnovili sme už solenoidy a hydraulické dosky s nainštalovanými zväčšenými ventilmi, montujeme teleso ventilu.

Zmontované teleso ventilu je potrebné skontrolovať na stojane. Tento stojan je v podstate simulátor automatickej prevodovky, jeho súčasťou je čerpadlo, ktoré vytvára rovnaký tlak ako olejové čerpadlo prevodovky, snímače na snímanie všetkých prevádzkových parametrov a elektronika ovládajúca teleso ventilu. Ventilový blok je inštalovaný cez adaptérovú dosku a kabeláž je pripojená k elektromagnetom a snímačom.

 

Začnime testovať

Na monitore master vidí 2 grafy, ktoré zobrazujú 2 hlavné parametre v reálnom čase:

  1. Horný graf zobrazuje činnosť každého solenoidu jednotlivo;
  2. Spodný graf zobrazuje parametre hydraulickej časti. Ak predpokladáme, že pri montáži došlo k chybe alebo že sa nejaký piest zasekne počas prevádzky, bude to okamžite zrejmé.

Ak telo ventilu prejde testom, zabalíme ho a odošleme klientovi. Postup obnovy telesa ventilu AW TF-80/81 je zvyčajne súčasťou generálnej opravy skrinky, takže okamžite poskytujeme univerzálne odporúčania:

  1. Chladiaci systém je veľmi dôležitý bod, na ktorý mnohí remeselníci zabúdajú alebo mu nevenujú náležitú pozornosť. Akákoľvek konštrukcia obsahujúca hydraulický okruh, najmä taký high-tech, akým je automatická prevodovka, je mimoriadne náročná na kvalitu a čistotu oleja, čo znamená, že sa musíme uistiť, že systém je čistý. Na tento účel sa umyjú alebo vymenia výmenníky tepla, radiátory, termostaty, všetky rúrky a musí sa odrezať menič krútiaceho momentu.
  2. Olej. Nezabudnite vyplniť nový podľa tolerancií, vhodný je DEXRON VI . Používame FUCHS TITAN ATF 6000SL . Filter sa mení, keď je krabica úplne rozložená, existujú 2 typy - filtračná vložka je sieťovaná alebo papierová . Odporúčame použiť papier.

Ak budete dodržiavať všetky tieto odporúčania, po inštalácii obnoveného telesa ventilu určite nebudú žiadne problémy

Okrem tela ventilu má AW TF-80SC aj iné problémy. Pohon všetkých kolies Mazda CX-7, Mazda CX-9 a Hyundai Veracruz majú konštrukčnú chybu - vlhkosť sa dostáva medzi prevodovku a rozdeľovaciu skriňu, čo vedie ku korózii a zničeniu drážkovania v diferenciáli drážkovaná časť je vo veľmi dobrom stave.

Ak potrebujete na opravu iné náhradné diely, môžete si ich prezrieť a objednať tu:

 

Stále máte otázky? Oddelenie opráv vám poradí v prípade akýchkoľvek technických problémov:

Opravárenské oddelenie Kyjev

  • +38 050 5272236
  • +38 096 8330485
  • +38 063 1156120
  • Dmitrij

 

Oddelenie opráv Ľvov

  • +38 050 2628449
  • +38 067 4692328
  • Pavlo
Otázky - odpovede (2)
Dan

Hello, i have a Volvo xc90 D5 engine from 2006, the car needs a valve body replacement , how much will cost to buy from you a valve body? New or refurbished. I have the 6 speed auto. Thank you.

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, we can repair your valve body, price around ~400 USD.

Lafaye Fabrice

Hello, I have a bva AM6 on my Citroën C6. The second speed slip. There is a problème with Valve B1. How did it cost for repaire this désorder with send ? Thanks Cordialy.

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, total repair cost around 400 euro.