0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu AW TF-60SN 09G 09K 09M (Audi A4, Škoda Octavia / Superb / Fabia, VW Passat / Jetta / Golf)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: 09GVBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 2560
€375,20
If you order more than 1792 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 1792 pcs. €375,20
Add to cart
Add to cart
Ukraine 768 pcs. €375,20
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (63)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv je potrebné skontrolovať a opraviť solenoidy (v prípade potreby vymeniť za nové) a namontovať opravné alebo štandardné piesty v množstve 2-5 kusov.

Oprava telesa ventilu AW TF-60SN 09G 09K 09M

Obsah:

AW TF-60SN (09G 09K 09M) je spoločným vývojom japonskej spoločnosti Aisin Warner a nemeckého koncernu VAG, prvá 6-stupňová automatická prevodovka na svete. Japonci vyvinuli mechanické a hydraulické časti boxu, VAG navrhol chladiaci systém a elektrické komponenty. Prevodovka je mimoriadne známa a populárna, pretože bola inštalovaná na mnohých autách s predným náhonom od VW, Audi, Škoda, Seat a bola inštalovaná aj na Mini Coopery pod označením GA6F21WA . Prvé úpravy 09G boli spárované s malými motormi s objemom do 2 litrov, ale neskôr inžinieri odstránili niektoré konštrukčné chyby v prevodovke a začali sa montovať na autá s objemom motora do 3,5 litra.

Približne pri dosiahnutí najazdených kilometrov 100 000 km. Majiteľ auta s prevodovkou TF-60SN si začína všímať problémy s radením prevodových stupňov, ktoré pozostávajú z hrbolčekov a šmyku. Vo všeobecnosti ide o problém všetkých 6-stupňových automatických prevodoviek „prvej generácie“, pretože konštrukcia jednotky sa výrazne skomplikovala, čo podľa očakávania viedlo k zníženiu spoľahlivosti.

V tomto článku sa pozrieme na príčiny týchto problémov, spôsoby ich riešenia a spôsoby, ako predĺžiť bezproblémovú životnosť boxu po oprave. 09G naozaj nemá rád 2 veci: prehrievanie a špinavý olej. Vo všeobecnosti je chladenie slabou stránkou tejto prevodovky, takže inštalácia dodatočného chladenia je nevyhnutnosťou. Ponúkame ďalšie radiátory rôznych veľkostí a špeciálny adaptér , ktorý umožňuje pripojiť k výmenníku aj radiátor.

Vráťme sa k problémom s radením prevodových stupňov. Na vine je telo ventilu, známe aj ako ventilový blok. Ak sa majiteľ vozidla neobťažoval s výmenou oleja podľa predpisov, ak by prevodovka pracovala vo vysoko zaťažených režimoch, najazdených kilometrov bude 100 000 km. produkty opotrebovania z trecích kotúčov a trecieho obloženia piestu uzáveru meniča krútiaceho momentu sa nevyhnutne dostanú do oleja (menič krútiaceho momentu v 09G je nakonfigurovaný tak, aby maximalizoval účinnosť; uzamykanie sa zapína skôr a pracuje v režime sklzu, ktorý vedie k rýchlemu opotrebovaniu). Špinavý olej sa mení na abrazívum, ktoré opotrebováva povlak plunžerov v hydraulických doskách aj samotné kanály, v ktorých plunžry pracujú - stráca sa potrebná tesnosť a hydraulika nefunguje normálne.

Ponúkame 2 možnosti opravy:

Komplexná oprava – zahŕňa všetky kroky od demontáže až po montáž. Teleso ventilu sa demontuje, umyje, skontroluje sa na chyby, skontrolujú sa solenoidy a v prípade potreby sa opravia, nainštalujú sa opravné plunžery. Po montáži sa teleso ventilu otestuje na pracovnom stole a odošle klientovi. Cenotvorba takýchto opráv pozostáva z 2 zložiek - nákladov na opravy a nákladov na spotrebný materiál. V tomto prípade je klient vopred kontaktovaný a prediskutuje sa cena a realizovateľnosť opravy.

Príklad výpočtu nákladov:

  • Diagnostika telesa ventilu (demontáž, umývanie, vákuový test) - 120 dolárov
  • Diagnostika solenoidov na stojane - 6 dolárov za kus. 09G má 6 solenoidov, spolu 36 dolárov
  • Oprava solenoidov (demontáž, čistenie, výmena puzdier) - 45 USD za kus. Ak opravíme všetkých 6 - 270 dolárov
  • Vákuové testovanie ukázalo potrebu inštalácie 3 opravných plunžerov. Rozvinutie jedného otvoru stojí 30 dolárov . Vymieňame ventil B1 ( 11 USD ), modulačný ventil ( 10 USD ) a uzatvárací ventil meniča krútiaceho momentu ( 20 USD ) – spolu je to 131 USD
  • Montáž a testovanie sú bezplatné.

Spolu 557 dolárov . Náklady na opravy môžu byť nižšie alebo vyššie - všetko závisí od stavu ventilového bloku. Na takéto opravy poskytuje firma Maktrans záruku 1 rok bez obmedzenia najazdených kilometrov!

Špecialisti Maktrans vyvinuli množstvo techník, ktoré umožňujú nielen obnoviť teleso ventilu do stavu nového dielu, ale aj predĺžiť jeho životnosť v budúcnosti. V tomto článku sa podrobne pozrieme na postup opravy telesa ventilu 09G na skutočnom príklade. Klient poslal teleso ventilu odstránené z VW Golf 1.6L z roku 2006 , problémy sú nasledovné:

  • Šok pri radení z 3. na 4. a 5. na 6. prevodový stupeň.
  • Horúce zmeny z 1 na 2 sú sprevádzané pošmyknutím
  • Nejasné uzamknutie meniča krútiaceho momentu

Nasledujúce príznaky v zásade naznačujú poruchu hydraulickej dosky TF-60SN:

  • VŽDY rázy pri zatáčaní vzadu, pri prepínaní z 2 na 3, zo 4 na 5 prevodových stupňov - na vine je ventil K3 a ventil modulátora.
  • Šok/šok pri preraďovaní z 1. na 2. stupeň - na vine je ventil B1 alebo solenoid B1
  • Nárazy/otrasy pri prepínaní z parkovania na jazdu, z parkovania na spiatočku (P -> D; P -> R) - na vine je ventil Pressure Regulator , tento problém riešime pomocou stojana, nastavením polohy posilňovacieho ventilu na základe na testovacích grafoch.
  • Zvýšená teplota - na vine je uzatvárací ventil meniča krútiaceho momentu a ventil modulátora .

Testovanie na lavičke

Zakúpili sme nový stojan na testovanie hydraulických jednotiek, ktorý umožňuje otestovať fungovanie jednotky bez inštalácie do auta. Stojan emuluje činnosť boxu a umožňuje vám vidieť činnosť hydraulickej časti v reálnom čase, funguje nasledovne:

  • Teleso ventilu je priskrutkované k stojanu pomocou vhodnej adaptérovej dosky a vedenie je pripojené k elektromagnetom.
  • Olej sa zahrieva a dodáva, čerpadlo v stojane poskytuje rovnaký tlak oleja ako olejové čerpadlo skutočnej automatickej prevodovky
  • Na solenoidy sa privádza napätie alebo signál PWM
  • Na výstupných olejových potrubiach telesa ventilu sú tlakové snímače, ktoré zaznamenávajú tlak
  • Softvérová časť stojana vykresľuje grafy a ihneď ich porovnáva s referenčnými

Na základe analýzy týchto údajov môže technik okamžite určiť zdroj problému a zostaviť plán opravy.

Skúšobná stolica pre hydraulické jednotky

Nainštalujeme jednotku do stojana a začneme testovať

Výsledky testov sú uvedené v nižšie uvedených grafoch. Vymeníme blokovací ventil plynovej turbíny, ventily B1, K3 a modulátor

Poďme k opravám!

Diagnostika a oprava solenoidov

Hydraulická jednotka ide k majstrovi na demontážnom stole, odskrutkujeme ju a rozoberieme, pričom si pamätáme postupnosť akcií, bude to užitočné pri montáži.

Hydroblok rozobratý na jednotlivé dlaždice

Na fotografii nižšie môžete vidieť prierez hydraulickou časťou ventilového bloku. Takéto rozloženia používame na uľahčenie procesu montáže a školenie začínajúcich remeselníkov. V doskách sú inštalované opravné piesty vlastnej výroby.

Takto vyzerá výstup vo vnútri kanálov hydraulickej jednotky

Stojan s rozložením

Teleso ventilu, rozložené na jednotlivé dlaždice, sa posiela do práčky a prejdeme na kontrolu a opravu elektromagnetov. Na testovanie sa používajú špeciálne stojany, ktoré vám umožňujú vytvárať podmienky blízke „boju“. Elektronika stojana ovláda solenoid rovnakým spôsobom ako elektronická riadiaca jednotka automatickej prevodovky. V prípade všetkých 6-stupňových prevodoviek Aisin Warner je pri kontrole solenoidov dôležitý jeden bod, ktorý je potrebné testovať v 2 teplotných podmienkach – pri 50°C a 100°C. Veľmi častá situácia je, keď piest v dôsledku tepelnej rozťažnosti nefunguje správne a zasekáva sa pri rôznych teplotných podmienkach.

Solenoidová skúšobná stolica

Solenoid je konštrukčne elektromagnetický ventil , jeho úlohou je otvárať/zatvárať kanály v tele ventilu a presmerovať toky oleja sú to elektromagnety, ktoré umožňujú elektronickej riadiacej jednotke nasmerovať olej do potrebných spojkových blokov, aktivovať zámok meniča krútiaceho momentu a meniť prevodové stupne na základe polohy plynového pedálu a gombíka voliča. Dizajn ako celok je jednoduchý, ide o puzdro s indukčnou cievkou, ktorá funguje ako elektromagnet, a „nosom“ solenoidu s piestom vo vnútri. Všetky solenoidy je možné rozdeliť do 2 skupín, sú to solenoidy ON/OFF , ktoré môžu pracovať v 2 režimoch, a solenoidy PWM (PWM) - s tými je všetko komplikovanejšie, riadiaca jednotka pomocou pulznej šírkovej modulácie dokáže plynulo nastavovať zdvih. solenoidový piest a otvorte olej, kanál je presne 30 %, napr.

Nainštalujeme solenoid blokovania meniča krútiaceho momentu do stojana a začneme testovať

Graf činnosti pracovného solenoidu - neexistujú žiadne „kroky“ alebo „poklesy“, ktoré by indikovali zaseknutý piest

Nižšie je graf solenoidu K2 - indikuje problém so zatváraním piestu

Prejdime k oprave solenoidov. Oprava zahŕňa demontáž pomocou špeciálneho nástroja, čistenie a v prípade potreby výmenu puzdra, pozdĺž ktorého sa piest pohybuje, ak je v ňom diera.

Nástroje a puzdrá sú k dispozícii na predaj:

Opravíme solenoid a „otvoríme ho“

Demontovaný solenoid, prítomnosť nečistôt a malých častíc je viditeľná voľným okom

Vyčistený a prepláchnutý solenoid

Zhromaždenie. Inštalujeme ho do lisu a stlačíme puzdro elektromagnetu špeciálnym tŕňom.

Pozývame vás pozrieť si video o opravách elektromagnetov 09G 09K 09M

Po montáži je solenoid odoslaný späť na pracovný stôl a testovaný. Graf je perfektný a solenoid funguje ako nový.

Týmto spôsobom sa skontrolujú a opravia všetky solenoidy. 09G má 6 solenoidov PWM, z ktorých 5 je normálne zatvorených a 1 normálne otvorený, ktoré sú zodpovedné za zablokovanie meniča krútiaceho momentu. K dispozícii sú aj 2 ON/OFF solenoidy (v prípade problémov s nimi diagnostika vykazuje chyby pre solenoidy č. 88 a č. 89), zlyhávajú pomerne zriedka a v prípade potreby sa jednoducho nedajú opraviť; Vyzerajú takto:

2 ON/OFF solenoidy AW TF-60SN 09G

S elektrickou časťou sme skončili, ostáva už len jedna vec. Ventilové bloky 09G sú dostupné s tlakovými snímačmi alebo bez nich. Ak má teleso ventilu snímač, skontrolujeme aj snímač a v prípade potreby ho vymeníme.

Diagnostika a oprava hydraulickej časti ventilového bloku

Predávame a používame vlastné opravné ventily. Vyrobené na vysoko presných CNC strojoch, potiahnuté eloxovaním. Takéto piesty nie sú v žiadnom prípade horšie ako pôvodné továrenské, pokiaľ ide o technické vlastnosti, tolerancie a odolnosť proti opotrebeniu:

  1. Opravný ventil B1 (nadrozmerný ovládací ventil spojky B1) TF-60SN 09G 09K 09M
  2. Opravný ventil K2 (oversized K2 Clutch Control Valve) TF-60SN 09G 09K 09M
  3. Opravný ventil K3 (oversized K3 Clutch Control Valve) TF-60SN 09G 09K 09M
  4. Opravný ventil Hlavné relé (nadrozmerný hlavný reléový ventil) TF-60SN 09G 09K 09M
  5. Nadrozmerný sekundárny regulačný ventil tlaku TF-60SN 09G 09K 09M
  6. Opravte modulátor ventilu (Solenoid Modulator Valve) TF-60SN 09G 09K 09M
  7. Opravný modulátor ventilu (kompletne so zástrčkou) (Solenoidový modulátorový ventil) TF-60SN 09G 09K 09M TF-80SC gen2 TF-70SC
  8. Sada na opravu uzatváracieho ventilu meniča krútiaceho momentu (typ 1) TF-60SN 09G
  9. Súprava na opravu uzatváracieho plunžrového ventilu meniča krútiaceho momentu (typ 2) TF-60SN 09G
  10. Opravný ventil K1 (oversized K1 Clutch Control Valve) TF-60SN 09G 09K 09M

Na fotografii nižšie sú už umyté dlaždice. Používajú sa automatické umývačky, ktoré poskytujú veľmi vysokú úroveň čistenia aj pri silne znečistených častiach. V prípade hydraulických jednotiek je to dôležité z toho dôvodu, že ak kachle poriadne neumyjete alebo dokonca jednoducho kachle po umytí dôkladne neprefúknete stlačeným vzduchom, nečistoty a kvapalina v kanáloch ovplyvnia vákuový test a skreslia výsledky.

Začneme kontrolovať netesnosti kanálov

Vákuové testovanie ukazuje problémy s piestom B1, modulačným ventilom a riadiacim ventilom blokovania meniča krútiaceho momentu. Vyvŕtame 3 otvory a namontujeme opravné ventily vyrábané firmou Maktrans. Vizuálna diagnostika potvrdzuje problém s piestom modulátora - výstup je taký, že sa môžete rozhodnúť pre jeho výmenu aj bez vákuového testu:

Uzamykací piest meniča krútiaceho momentu a opotrebovaný kanál

Hydraulické akumulátory sú umiestnené v hornej časti telesa ventilu (Upper Valve Body), opotrebenie ich kanálov je neustálym problémom s prevodovkami súvisiacimi s vekom.

Špecialisti Maktrans používajú 2 možnosti riešenia problému s hydraulickými akumulátormi:

  1. Na sústruhu sa sedlo akumulátora vyvŕta a vloží sa objímka, ktorá pracuje s pôvodným akumulátorom.
  2. Puzdro je vyrobené na pôvodný priemer hydraulického akumulátora a zmenšený akumulátor na veľkosť puzdra je vyrobený na CNC stroji.

Obe tieto možnosti fungujú dobre a spoľahlivo, ale čoskoro zjednodušíme proces opravy – vyrobíme výstružníky a opravné akumulátory, takže postup obnovy bude jednoducho pozostávať z rozvinutia otvoru na veľkosť opravného akumulátora.

Pred vŕtaním dosky demontujeme (odporúčame rozložiť piest, pružiny a malé časti v poradí, v akom boli odstránené, opäť to výrazne uľahčí postup montáže)

Správne položte dlaždicu na stroj, nastavte chladenie a pripevnite ho

Poďme vŕtať!

Opakujte operáciu pre všetky ostatné kanály

Vložíme opravný ventil a zopakujeme vákuový test

Momentálne sme teda skontrolovali a opravili elektromagnety, obnovili tesnosť kanálov v hydraulike a môžeme pristúpiť k montáži.

Po montáži opäť skontrolujeme telo ventilu na stojane, musíme sa uistiť, že všetko fungovalo. Výsledky testov sú nižšie.

Pamätáte si na začiatku článku, že sme si povedali, že telo ventilu nielen opravíme, ale aj predĺžime jeho životnosť? Teraz urobme len to! Riešením je upgrade filtra. Filter, ktorý je inštalovaný v továrni a ktorý je komerčne dostupný, je sieťový filter, filtračný prvok je kovová sieťka. Vyzerá to takto:

Pridáme kvalitnú látkovú filtračnú vložku. Prvým krokom je odrezanie polotovaru filtračného materiálu pozdĺž obrysu filtra.

Potom sa filter rozoberie, vloží sa filtračný prvok a znova sa zloží. Tu je výsledok:

Takýto filter v budúcnosti lepšie prefiltruje olej a ochráni hydrauliku a solenoidy pred trecími suspenziami v znečistenom oleji. Zároveň pripomíname, že povinným postupom pri oprave telesa ventilu je prepláchnutie CELÉHO chladiaceho systému, ideálne s výmenou výmenníka tepla. Ak to neurobíte, všetko sa môže zopakovať.

K dispozícii máme už aj obnovené hydraulické bloky:

Zoznam nástrojov a náhradných dielov použitých pri tejto oprave:

AW TF-60SN je nainštalovaný na:

Audi A3 A4 TT
Mini Clubman
Škoda Octavia Fabia
Seat Altea Leon Toledo
Volkswagen Bora Golf Jetta Passat Polo Sharan Tiguan Touran Transporter

Otázky - odpovede (0)