0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu PowerShift DCT450 MPS6 DCT470 (Ford Kuga C-MAX Mondeo / Volvo XC60 XC90 S80)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: remontg6dct450
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 2960
€112,56

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

If you order more than 1970 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 1970 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Ukraine 990 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (3)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sú solenoidy nevyhnutne kontrolované a opravené, oprava alebo štandardné piesty a zátky sú inštalované v množstve 1-3 kusov, celkové náklady na opravu sú asi 570 USD

 

 

PowerShift DCT450 (MPS6) je obľúbená robotická automatická prevodovka s dvojitou mokrou spojkou, na našom trhu ju nájdeme najmä na Ford Kuga, C-MAX, Mondeo a Volvo XC60, XC90, S80, S40, V60 . Prenášaná sila maximálneho krútiaceho momentu 450 Nm je rozdelená systémom dvojitej spojky do šiestich prevodových stupňov vpred a jedného vzad. DCT450 sa inštaluje na vozidlá s pohonom predných kolies alebo všetkých kolies s motorom umiestneným naprieč. Mechanickú časť boxu ovláda elektrohydraulická riadiaca jednotka, o oprave ktorej si povieme v tomto článku.

DCT (Dual Clutch Transmission) je v súčasnosti technologicky najvyspelejší typ robotickej prevodovky. Skrinka umožňuje pripojiť prevody nasledujúceho prevodového stupňa za chodu aktuálneho a prepnúť naň bez straty krútiaceho momentu jednoduchým „rozbitím“ spojky jedného vstupného hriadeľa a okamžitou aktiváciou druhého vstupného hriadeľa. Výhodami prevodoviek DCT sú veľmi rýchle zmeny prevodových stupňov (asi 10 milisekúnd) a najvyššia (vďaka absencii meniča krútiaceho momentu) účinnosť spomedzi všetkých automatických prevodoviek, čo umožňuje výraznú úsporu paliva. Hlavnými predstaviteľmi sú prevodovky DSG 6 a DSG 7 , ktoré používa skupina VAG, DCT (Ford, Volvo, Chrysler) a ďalšie - Porsche svoje športové autá vybavuje napríklad vlastnou prevodovkou PDK .

 

Systém mazania prevodovky je postavený na princípe jedného olejového okruhu, to znamená, že olej použitý v mechanickej časti skrine je zároveň pracovnou kvapalinou pre riadiacu jednotku. Táto vlastnosť často spôsobuje poruchu telesa ventilu. Pri prevádzke mechanickej časti skrine dochádza k opotrebovaniu trecích spojok, zničeniu pohyblivých prvkov a odštiepeniu povrchov ozubených kolies. Systém skriňového olejového filtra úplne neodstraňuje produkty opotrebovania a zanecháva prach pozostávajúci z malých kovových frakcií. Prach zmiešaný s olejom sa dostane do tela ventilu, upchá elektromagnety (elektromagnetické ventily) a poškodí plunžery.

Ukazuje sa, že ide o uzavretý cyklus: opotrebovanie mechanickej časti automatickej prevodovky ovplyvňuje teleso ventilu → telo ventilu, nesprávne ovládanie spojky a radenia (príliš vysoký alebo príliš nízky tlak v hydraulických okruhoch), ďalej ničí mechanická časť skrine, najmä dvojitá spojka, ktorá je slabou stránkou všetkých prevodoviek DSG/DCT.

Porucha telesa ventilu môže byť určená nasledujúcimi príznakmi:

  • Nárazy pri radení z 3. na 2. prevodový stupeň, zo 4. na 3., z R na D.
  • Náhle zaťaženie ozubených kolies
  • Chýba niekoľko prevodových stupňov
  • Automatická prevodovka prejde do núdzového režimu

Je potrebné pripomenúť, že v prevodovkách DCT je za nekvalitné radenie prevodov zodpovedná nielen riadiaca jednotka, ale aj dvojitá spojka, takže oprava telesa ventilu DCT450 je väčšinou súčasťou generálnej opravy, ktorá zahŕňa aj opravu spojky resp. tlmič, tu si môžete prečítať ako to vyzerá.

 

Testovanie v stánku

 

Ako vždy, obnova tela ventilu začína testovaním na pracovisku. Náš stojan vám umožňuje vykonávať komplexné aj čiastočné testovanie v rôznych teplotných podmienkach, čo vám umožňuje rýchlo zistiť poruchu a pristúpiť k oprave. Hlavnou výhodou stojana je možnosť úplne otestovať teleso ventilu bez jeho inštalácie do automatickej prevodovky, okrem toho môžete vizuálne určiť úniky oleja spod zátok krytu a zátky telesa ventilu sú bežným problémom s DCT450, buď majú kritické opotrebovanie vonkajšieho priemeru alebo sú úplne zničené.

 

Skúšobná stolica pre hydraulické jednotky

 

Nainštalujeme hydraulickú jednotku do stojana a začneme testovať. Dávajte pozor na prúd oleja pod poistným ventilom v potrubí, k tomu dochádza v dôsledku toho, že sa otvor, v ktorom je ventil nainštalovaný, pokazí a stane sa oválnym. Potom ukážeme, ako je tento problém odstránený.

 

Výsledky testu. Vyskytol sa problém s hlavným tlakovým ventilom, bola zaznamenaná aj nesprávna činnosť plunžrov K1 K2 (zodpovedajú za činnosť spojky, často zlyhávajú)

 

Začiatok opravy - demontáž

 

Odstránime ECU, odskrutkujeme teleso ventilu a vezmeme ho do autoumyvárne. Ďalej máme vákuový test, čo znamená, že musíme získať dokonale čisté a suché telo ventilu, pretože olej v kanáloch skreslí výsledky testu

 

Vákuové testovanie a vizuálna kontrola hydraulických dosiek

 

Skontrolujeme hlavný tlakový ventil a jeho zátku, 10 palcov s.s. - extrémne nízka hodnota, takýto piest nebude normálne fungovať.

 

Odstránime hlavnú tlakovú zástrčku (na fotografii nižšie - vľavo) a uvidíme, o čom sme hovorili predtým, je tam opotrebovanie. V tomto prípade sa často vyskytuje to, čo je vidieť na fotografii vpravo, kvôli príliš vysokému tlaku sa zátky jednoducho zlomia.

 

Mechanické poškodenie piestu

 

 

Na fotografii nižšie je ten istý ventil, z ktorého vytekal olej počas testovania na lavičke, opotrebovanie je viditeľné voľným okom a vôľa je zreteľne cítiť rukou.

 

Zaujímavý fakt. Existujú 2 typy telies ventilov DCT450, tie novšie sa budú volať druhá generácia. Takže v druhej generácii ventilových blokov Getrag bol tento ventil jednoducho odstránený, ale inak zostal dizajn nezmenený. Pozrite sa na fotografiu nižšie.

 

Urobíme to isté. Vyrábame puzdro a upchávame otvor pre spoľahlivosť, používame lepiaci fixátor pre valcové spoje.

 

Vymieňame ventily K1 K2 za nové . Vľavo je pôvodný, vpravo ventil vyrobený firmou Maktrans.

 

Teraz nainštalujte hlavný tlakový opravný ventil . Dosku pripevníme na stroj, rozložíme otvor a nainštalujeme ventil.

 

Opakované vákuové testovanie. Pečať bola obnovená.

 

Kontrola a oprava solenoidov

Činnosť telesa ventilu automatickej prevodovky priamo závisí od stavu elektromechanických ventilov, každý solenoid je zodpovedný za vykonanie konkrétnej operácie pri výbere prevádzkového režimu prevodovky. Úlohou solenoidov je otvárať a zatvárať kanály cirkulácie hydraulickej kvapaliny. Kvapalina sa prenáša na ovládače (piesty), vďaka čomu dochádza k radeniu prevodových stupňov a prevádzke spojky. Hlavným dôvodom zlyhania elektromagnetov je kontaminácia hydraulickej kvapaliny. Pri prevádzke jednotlivých komponentov skrine, napríklad trecích kotúčov v spojke, dochádza k mikrodeštrukcii trecích obložení a úlomky sa dostávajú do oleja. Zmes oleja a častíc pôsobí ako abrazívny prostriedok na časti elektromagnetu, čo sťažuje prevádzku ventilu a prípadne spôsobuje jeho zadretie.

Ak solenoidy zlyhajú, počítačová diagnostika zobrazí nasledujúce chyby:

Na presnejšie určenie výkonu každého solenoidu slúži samostatný stojan, ktorý umožňuje testovanie za podmienok, ktoré kopírujú činnosť automatickej prevodovky bežiaceho auta – zahriatie oleja na 100 stupňov Celzia a výber požadovaného tlaku, následne stojan dáva príkazy na otvorenie a zatvorenie solenoidu rovnakým spôsobom ako boxy TCM.

 

Solenoidová skúšobná stolica

 

Nainštalujeme solenoid do stojana, otestujeme ho a získame tento graf

Je to porušenie normálneho pohybu jadra solenoidu, ktoré sa objavuje na grafe vo forme pílovitých a stupňovitých rezov. Zaseknuté jadro v bežiacej automatickej prevodovke môže mať za následok otras alebo nezaradenie prevodového stupňa.

Špecialisti Maktrans vyvinuli vlastnú metódu na obnovu solenoidov. Podstatou metódy je výmena dielov so známkami abrazívneho poškodenia. Najprv sa otvorí puzdro elektromagnetu, potom sa uskutoční kompletná demontáž a kontrola častí elektromagnetu.

 

Rozoberieme korpus. Solenoid pozostáva z tela, induktora, objímky, v ktorej jadro pracuje, jadra a krytu.

 

Odstránenie jadra z objímky

 

Najväčšie poškodenie dielov je v oblastiach trenia: pár puzdro-jadro. V dôsledku toho je povrch jadra poškodený.

Vnútorný povrch puzdra je tiež poškriabaný. V dôsledku škrabancov na povrchoch sa kĺzanie jadra vo vnútri objímky stáva ťažším a nakoniec vedie k zaseknutiu. Na vyriešenie problému sa poškodené puzdro vymení za nové a povrch jadra sa vyleští; ak je jadro príliš opotrebované, vymeníme ho za iné.

 

Vľavo je pôvodné puzdro, vpravo od firmy Maktrans. Naše puzdro je vyrobené zo špeciálnej hliníkovej zliatiny, potiahnuté za studena tvrdým eloxovaním, extrémne odolné voči opotrebovaniu

 

Nainštalujte nové puzdro a namontujte solenoid

 

Renovovaný solenoid

 

Opakované testovanie v stánku, rozvrh je ideálny.

Ďalej je teleso ventilu kompletne zmontované a opäť komplexne testované na pracovnom stole, ak teleso ventilu úspešne prejde všetkými testami, môže byť inštalované na auto alebo zaslané klientovi. Maktrans poskytuje 1-ročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

Ako sme už povedali, DCT boxy sú mimoriadne citlivé na čistotu oleja, preto dbáme na výmenu všetkých filtrov a oleja .

Náhradné diely a nástroje, ktoré sme použili na opravu tohto telesa ventilu:

Ďalšie materiály o opravách prevodoviek PowerShift:

Chyby prenosu DCT450:

P074D-20 Nie je možné zaradiť 5. prevodový stupeň;

P284F-A0 nechcený pohyb radiacej vidlice C

DCT450 je nainštalovaný na:

Chrysler 200, Sebring
Ford C-Coupe, C-Max, Escape, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo, S-Max
Volvo C30, C70, S40, S60, S80, V40, V50, V60, V70, XC60, XC90

 

 

Štítky: 6DCT450

Otázky - odpovede (3)
Олександр

Доброго дня,авто форд Фокус 2011р. на холодну їде ідеально,прогрівається і пропадають чотні передачі,діагностували авто-є помилка "низька напруга електроцепі положення вилки С,остиває і помилка зникає,чи можете відремонтувати блок,чи це якась електрична несправність?

MAKTRANS MAKTRANS

Доброго дня

Проконсультуйтесь з технічним спеціалістом  +38 050 5272236 (WhatsApp)

Віталій

Доброго дня. Чи можу я замовити мехатронік до акпп 6dct450 вольво в60 1.6 дизель 2012 рік.Знаходжусь в Кракові. Яка ціна в злотих. Дякую

MAKTRANS MAKTRANS

Доброго дня, новий мехатронік коштує 2396 zł (https://akpp.pl/Gidroblok-v-sbore-DCT450-MPS6-07-up)

Можемо ваш відремонтувати, є філія у Варшаві

https://akpp.pl/info/cnt

Ільгар

Доброго дня! Я так зрозумів що у вас є філʼял в Польщі. Чи можливо вам відправити гідроблок на ремонт саме в Польщі?

MAKTRANS MAKTRANS

Доброго дня, можливо.

+ 48 223 906 210

Warsztat MAKTRANS
ul. Mazura 18A,
02-830 Warszaw