0

€0,00

Pokladňa

Oprava spojky a tlmiča PowerShift DCT450 MPS6 (Ford Kuga C-MAX Mondeo / Volvo XC60 XC90 S80)

  • Značka: FORD
  • Kód produktu: RemontDempDCT450
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0.01
  • Dostupnosť: 1995
€609,70
If you order more than 996 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 996 pcs. €609,70
Add to cart
Add to cart
Ukraine 999 pcs. €609,70
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (2)
  • Súvisiace produkty (1)

PowerShift DCT450 (MPS6) je populárna robotická automatická prevodovka s dvojitou mokrou spojkou, ktorú nájdete najmä na modeloch Ford Kuga, C-MAX, Mondeo a Volvo XC60, XC90, S80, S40, V60 .

Patrí do triedy predvolených prevodoviek, konštrukčne ide o mechanickú skriňu s dvoma vstupnými a dvomi výstupnými hriadeľmi, jeden má na starosti párne prevody, druhý nepárne. Zároveň však na rozdiel od mechaniky pôsobí bubon komplexnej konštrukcie ako spojka - spojku zabezpečujú trecie kotúče pracujúce v olejovom kúpeli.

DCT (Dual Clutch Transmission) je v súčasnosti technologicky najvyspelejší typ robotickej prevodovky. Skrinka umožňuje pripojiť prevody nasledujúceho prevodového stupňa za chodu aktuálneho a prepnúť naň bez straty krútiaceho momentu jednoduchým „rozbitím“ spojky jedného vstupného hriadeľa a okamžitou aktiváciou druhého vstupného hriadeľa. Medzi výhody prevodoviek DCT patria veľmi rýchle zmeny prevodových stupňov (asi 10 milisekúnd) a najvyššia (vďaka absencii meniča krútiaceho momentu) účinnosť spomedzi všetkých automatických prevodoviek, čo umožňuje výraznú úsporu paliva. Hlavnými predstaviteľmi sú prevodovky DSG 6 a DSG 7 , ktoré používa skupina VAG, DCT (Ford, Volvo, Chrysler) a ďalšie - Porsche svoje športové autá vybavuje napríklad vlastnou prevodovkou PDK .

Konštrukcia spojky DCT450

Dvojspojka je slabým miestom všetkých takýchto prevodoviek a je prvá, ktorá zlyhá. Tento uzol možno rozdeliť na 2 komponenty:

  • Spojkový bubon s piestami a trecími kotúčmi.

  • Tlmič, ktorého úlohou je vyhladzovať rázové zaťaženie, ktoré sa prenáša z motora v momente radenia.

Oprava bubna spojky pozostáva z výmeny trecích (a oceľových, ak sú poškodené prehriatím alebo opotrebovaním hrúbky je kritické) kotúčov, výmeny piestov a tesnení. V prípade klapky bol pôvodne navrhnutý tak, aby sa neopravoval a vymieňa sa ako zostava. Ponúkame cenovo dostupnejšiu možnosť uvedenia klapky do továrenského stavu.

Kotúče tlmičov sú buď sklopné alebo nerozoberateľné, v druhom prípade je potrebné telo po oprave rozrezať a zvariť.

Začnime s demontážou, tlmič sa upína do skľučovadla sústruhu

Poďme krájať!

Kotúč tlmiča absorbuje vibrácie vďaka pružinám umiestneným vo vnútri, ktoré musíme vymeniť. Kov pružín časom stráca svoje vlastnosti a buď jednoducho prestanú správne fungovať, alebo prasknú.

Zlomená pružina

Okrem pružín sú súčasťou dizajnu plastové spony a vodidlá, ktoré sa zlomia v dôsledku vystavenia vysokým teplotám a náhlym nárazovým zaťaženiam:

Vo všeobecnosti je táto spojka navrhnutá tak, že problém s jedným prvkom okamžite vedie k zrýchlenému opotrebovaniu zostávajúcich komponentov. Opotrebenie spojok spôsobuje prehrievanie a vibrácie, ktoré okamžite začnú ničiť tlmič. Opačná situácia je tiež možná; opotrebovanie plastových svoriek a „únava“ pružín urýchľujú opotrebovanie spojok, pretože spojka nastáva trhnutím. Častice trecieho materiálu vstupujú do oleja a menia ho na abrazívny materiál, čo okamžite začne zabíjať solenoidy. Problém riešime aj so solenoidmi, prečítať si ho môžete tu .

Zvýšené vibrácie ovplyvňujú ďalšie slabé miesto DCT450 - kryt olejového tesnenia, ktorý zakrýva spojku. Inštalujeme sami a ponúkame na predaj zosilnenú verziu krytu ; tesnenie je odpružené a má dlhšiu životnosť ako pôvodné.

Problém so spojkou môže byť zistený vonkajšími znakmi, ako sú otrasy pri zmene prevodových stupňov, pričom intenzita otrasov a nárazov sa neustále zvyšuje.

V poslednom štádiu ochorenia budú výsledky diagnostiky indikovať chyby P284A a P284B (v prípade Fordov) - zaseknutie vidlice radiacej páky. Tieto chyby naznačujú, že kotúč tlmiča sa už začal zhoršovať.

Vráťme sa k oprave tlmičov. Inštalujeme nové pružiny a celú sadu plastových klipov .

Nové pružiny plne vyhovujú tým továrenským, čo sa týka technických vlastností - tvrdosti a kalenia kovu a lisovacej sily

Klapka je zmontovaná a pripravená na zváranie

Pri zváraní klapky je jedna jednoduchá, ale veľmi dôležitá nuansa, nesmieme zabúdať, že zostava obsahuje plastové prvky;

Označujeme fixkou miesta medzi pružinami, kde je zváranie prípustné.

Poďme variť. Najprv 4 podnosy diagonálne, potom oparte zvyšok

Po zváraní sa vrátime k sústruhu a odstránime prebytočný zvarový šev, to by mal byť výsledok

Tým sa dokončí postup obnovy tlmivého disku. Ak je disk demontovateľný, všetko je ešte jednoduchšie: odstráňte zátku, odstráňte kryt, vymeňte pružiny a spony a všetko zložte.

Prejdime k bubnu spojky. Nebudeme podrobne uvažovať o procese demontáže, takmer celý dizajn je založený na poistných krúžkoch, ktorých odstránenie a inštaláciu vyžaduje lis.

Hlavným spotrebným materiálom pre spojky tohto typu sú trecie spojky. V dôsledku prehriatia a jednoducho po dosiahnutí určitého počtu najazdených kilometrov stráca trecí materiál kotúča svoje vlastnosti a stáva sa „sklovitým“ opotrebovanie kotúčov je diagnostikované hmatom a vizuálne - stmavené a hladké trecie spojky už neplnia svoje funkcie a musia sa vykonávať; byť nahradený. Odstránime disky a pozrieme sa:

Takéto spojky už nebudú normálne fungovať.

Dôležitý bod! Počas fázy demontáže dávajte pozor na smer zárezov na trecom obložení kotúča. Sú zodpovedné za správnu cirkuláciu oleja. Nové disky musia byť nainštalované presne tak, ako boli staré. Samotné oceľové kotúče sa zriedka opotrebujú na kritickú úroveň a nie je potrebné ich úplne vymieňať, ale pre nastavenie správnej medzery si môžete zakúpiť kotúče s hrúbkou od 1 mm do 2,2 mm .

Berieme nové spojky a zostavujeme balíky. Predávame trecie kotúče od 2 výrobcov: Taiwan - Linesoon Industrial a BorgWarner (Amerika).

Odporúčame zakúpiť americké spojky, fungujú lepšie.

Nezabudnite vymeniť sadu piestov a gumových tesnení.

Na ľavej strane je starý O-krúžok, na pravej strane je nový.

Zostavenie a zatvorenie bubna spojky

Posledným krokom pri oprave spojky je výmena sady teflónových krúžkov.

Pokryli sme celý proces prestavby spojky PowerShift. Spojku vyvažujeme aj na špeciálnom stroji, pozrite si video nižšie.

Po inštalácii spojky na auto je potrebná skúšobná jazda a elektronická diagnostika, ak je všetko v poriadku a nie sú žiadne chyby, auto môže byť odovzdané klientovi. Táto možnosť opravy nám umožňuje s istotou tvrdiť, že stav spojky zodpovedá novej továrni av niektorých aspektoch (modernizované olejové tesnenie) ho dokonca prekračuje. Cena opráv je priaznivá v porovnaní s možnosťou zakúpenia novej spojky a tlmiča.

Otázky - odpovede (2)
Chia Kian Hong

Hello, i am from Malaysia, have a Volvo S60 MK II with this MPS6 transmission and i believed the clutch springs and plastics retainers are shot. Can i order the the repair kit consisting of a set of springs, clips and holders from Maktrans ? And is this repair kit considered as upgraded over the OEM ?

Michael Forster

Does this suit the 2016 Ford Kuga?

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, it's not a spare part, it's a service.