0

€0,00

Pokladňa

Obnova drážok vstupného hriadeľa prevodovky VOLVO XC90 TF-80SC TF-80D

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: TF80-TRSF-RB
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0
  • Dostupnosť: 1000
požadovaná cena je €98,49

Shipping Icon Shipping to United States from €45.02

Dostupné možnosti
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Ukraine 1000 pcs. €98,49
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

V našej praxi pri opravách a repasovaní automatických prevodoviek a rozdeľovacích prevodoviek nie je nezvyčajné stretnúť sa s problémom opotrebovania alebo zlomenia drážkovaných spojov, a to ako v prevodovke, tak aj v rozvodových skriniach, vývodových hriadeľoch (PTO - Power Take Off) , kužeľové kolesá a iné varianty prevodoviek.

Dôvody môžu byť veľmi odlišné:

  • Štýl jazdy.
    Agresívna jazda, prudké rozbehy z pokoja, jazda v teréne. Zvýšené zaťaženie spôsobuje predčasné opotrebovanie komponentov jednotky.
  • Prehriatie.
    Extrémne zaťaženie zvyšuje trenie medzi komponentmi ich zahrievaním. Zvýšené teploty ovplyvňujú fyzikálne vlastnosti kovov, čo vedie k možnej deformácii, tvorbe medzier, čo má za následok predčasné opotrebovanie spojov a komponentov.
  • Plánovaná údržba (TO).
    Nedodržanie predpisov o údržbe vedie k opotrebovaniu dielov odolných voči prachu a vlhkosti, ktoré zabraňujú vplyvu prostredia na chránené komponenty.
    Ak nie je včas zistené opotrebované alebo poškodené tesnenie alebo návlek, vedie to k priamemu prenikaniu prachu a vlhkosti do drážkových spojov, čím vzniká korózia, ktorá vedie k degradácii kovu a jeho postupnej deštrukcii.


Ako sa správa auto s opotrebovanými drážkovými spojmi prevodovky?

Všetko závisí od stupňa opotrebenia drážkovanej spojky:

  • Opotrebenie drážky je menšie ako 15 %.

    V počiatočných fázach, pokiaľ medzera medzi drážkami zostáva v prijateľných hodnotách, nie sú pozorované žiadne významné zmeny v dynamike správania vozidla.
  • Opotrebenie drážky je 30-45%.

    Značné opotrebovanie drážkového spojenia, spojenie netvorí tuhý spoj, vzniká voľná vôľa (vôľa v mieste spojenia). Auto stráca na dynamike, pri zaradenom pohone všetkých kolies sú cítiť otrasy a nárazy.
  • Opotrebenie drážky je väčšie ako > 60 %.

    Kritické opotrebovanie a medzera medzi drážkami, hrozba zlomenia zostávajúcich drážok. Pri otáčaní drážkovej spojky sa zastaví prenos krútiaceho momentu na diferenciál pohonu všetkých kolies. Pohon všetkých kolies nie je možný.

    V prevodovkách TF-80SC a TF-81SC sa drážky opotrebúvajú častejšie na vstupnom hriadeli prevodovky ako na diferenciáli. Spojenie medzi vstupným hriadeľom rozdeľovacej prevodovky a diferenciálom je vytvorené pomocou drážkovanej spojky (2712-XC90D5RH FEBEST).

Miesto spojenia s hriadeľom sa nachádza na vonkajšej časti prevodovky a je viac vystavené vonkajšiemu prostrediu a v dôsledku toho aj korózii.



Proces obnovy:

  1. Hriadeľ s poškodenými drážkami je upevnený v sústruhu.
  2. Poškodené drážky sa odrežú a vytvorí sa miesto pre nové drážkové puzdro.
  3. Na hriadeľ je nalisované drážkované puzdro z kalenej ocele.
  4. Po lisovaní je puzdro zvárané laserom.
  5. Získame hriadeľ prevodovky s obnovenými drážkami.
Otázky - odpovede (0)