€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: TF80-TRSF-RB
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 0
- Dostupnosť: 1000
požadovaná cena je €98,49
Shipping to United States from €45.02
Dostupné možnosti
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Ukraine | 1000 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
V našej praxi pri opravách a repasovaní automatických prevodoviek a rozdeľovacích prevodoviek nie je nezvyčajné stretnúť sa s problémom opotrebovania alebo zlomenia drážkovaných spojov, a to ako v prevodovke, tak aj v rozvodových skriniach, vývodových hriadeľoch (PTO - Power Take Off) , kužeľové kolesá a iné varianty prevodoviek.
Dôvody môžu byť veľmi odlišné:
- Štýl jazdy.
Agresívna jazda, prudké rozbehy z pokoja, jazda v teréne. Zvýšené zaťaženie spôsobuje predčasné opotrebovanie komponentov jednotky. - Prehriatie.
Extrémne zaťaženie zvyšuje trenie medzi komponentmi ich zahrievaním. Zvýšené teploty ovplyvňujú fyzikálne vlastnosti kovov, čo vedie k možnej deformácii, tvorbe medzier, čo má za následok predčasné opotrebovanie spojov a komponentov. - Plánovaná údržba (TO).
Nedodržanie predpisov o údržbe vedie k opotrebovaniu dielov odolných voči prachu a vlhkosti, ktoré zabraňujú vplyvu prostredia na chránené komponenty.
Ak nie je včas zistené opotrebované alebo poškodené tesnenie alebo návlek, vedie to k priamemu prenikaniu prachu a vlhkosti do drážkových spojov, čím vzniká korózia, ktorá vedie k degradácii kovu a jeho postupnej deštrukcii.
Ako sa správa auto s opotrebovanými drážkovými spojmi prevodovky?
Všetko závisí od stupňa opotrebenia drážkovanej spojky:
- Opotrebenie drážky je menšie ako 15 %.
V počiatočných fázach, pokiaľ medzera medzi drážkami zostáva v prijateľných hodnotách, nie sú pozorované žiadne významné zmeny v dynamike správania vozidla. - Opotrebenie drážky je 30-45%.
Značné opotrebovanie drážkového spojenia, spojenie netvorí tuhý spoj, vzniká voľná vôľa (vôľa v mieste spojenia). Auto stráca na dynamike, pri zaradenom pohone všetkých kolies sú cítiť otrasy a nárazy. - Opotrebenie drážky je väčšie ako > 60 %.
Kritické opotrebovanie a medzera medzi drážkami, hrozba zlomenia zostávajúcich drážok. Pri otáčaní drážkovej spojky sa zastaví prenos krútiaceho momentu na diferenciál pohonu všetkých kolies. Pohon všetkých kolies nie je možný.
V prevodovkách TF-80SC a TF-81SC sa drážky opotrebúvajú častejšie na vstupnom hriadeli prevodovky ako na diferenciáli. Spojenie medzi vstupným hriadeľom rozdeľovacej prevodovky a diferenciálom je vytvorené pomocou drážkovanej spojky (2712-XC90D5RH FEBEST).
Miesto spojenia s hriadeľom sa nachádza na vonkajšej časti prevodovky a je viac vystavené vonkajšiemu prostrediu a v dôsledku toho aj korózii.
Proces obnovy:
- Hriadeľ s poškodenými drážkami je upevnený v sústruhu.
- Poškodené drážky sa odrežú a vytvorí sa miesto pre nové drážkové puzdro.
- Na hriadeľ je nalisované drážkované puzdro z kalenej ocele.
- Po lisovaní je puzdro zvárané laserom.
- Získame hriadeľ prevodovky s obnovenými drážkami.
Otázky - odpovede (0)