€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: HF35-DRVN-GR
Product model copied to clipboard
- Predáva sa na: 2
- Hmotnosť (kg): 0.1
- Dostupnosť: 8
Shipping to United States from €45.02
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Slovensko | 1 pcs. |
|
Poľsko | 3 pcs. |
|
Ukraine | 4 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Celková výška - 11,30 mm;
- Počet zubov - 58 ks;
- Vonkajší priemer ozubeného kolesa - 75,65 mm;
- Vnútorný priemer otvoru pre hriadeľ je 10,60 mm;
Najčastejším problémom spojeným s ozubeným kolesom poháňaným olejovým čerpadlom je nesprávna kalkulácia alebo špeciálne vypočítané konštrukčné obmedzenie životnosti prevodovky, ale názory môžu byť čisto subjektívne.
Pozrime sa na problém podrobnejšie. Hriadeľ s hnaným ozubeným kolesom olejového čerpadla má dva nosné body: prvým je samotné hliníkové puzdro olejového čerpadla, do ktorého hriadeľ zapadá a spája sa s hnacím ozubeným kolesom olejového čerpadla. Druhý nosný bod pripadá na hliníkovú nosnú dosku, na ktorej je umiestnené sedlo nosného guľôčkového radiálneho ložiska hriadeľa rotora prevodového elektromotora-generátora. Dôraz je kladený na hliníkový materiál, z ktorého je vyrobené puzdro olejového čerpadla. A nosná doska nebola vyrobená náhodou, keďže samotné hnané koleso s hriadeľom je vyrobené z ocele, ktorá má hustotu kovu mnohonásobne väčšiu ako hliník. Stojí za zmienku, že oceľový prevodový hriadeľ pracuje priamo na hliníku, pracoviská hriadeľa prevodovky nemajú posuvné puzdrá. Počas dlhodobej prevádzky hriadeľ zlomí sedlo v nosnej doske a stratí súososť vzhľadom na svoju pôvodnú polohu.
Posunutie stredu osi hriadeľa v dôsledku zlomeného sedla v hliníkovej doske má za následok posunutie zubov vzhľadom na zuby hnacieho hnacieho kolesa olejového čerpadla, ktoré je nakreslené na zadnej strane planétového kolesa a tvorí jeden celok s tým. V dôsledku toho sa zuby navzájom prekrývajú, čo vedie k ich poškodeniu a vytvoreniu veľkej medzery medzi zubami; to vedie k nesprávnej činnosti olejového čerpadla, narušeniu cirkulácie oleja v prevodovke - prevodovka sa začína prehrievať a na ozubených kolesách olejového čerpadla sa objavujú škrabance.
Postupom času mizne záber medzi hnacím a hnaným ozubeným kolesom pohonu olejového čerpadla, ozubené kolesá preklzávajú, čo vedie k úplnému zničeniu hnaného ozubeného kolesa a poškodeniu pohonu, ktorý je umiestnený na zadnej časti planétového kolesa. Pohon olejového čerpadla je poškodený a olejové čerpadlo nefunguje. Zastaví sa cirkulácia oleja, začne trenie kov o kov, prevodovka sa prehrieva, ďalší pohyb je nemožný, konečným výsledkom je generálna oprava prevodovky.