0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu ZF 8HP45 8HP55 8HP70 (Audi / BMW)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: ZF8HPVBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Predáva sa na: 1
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 999
€234,50
If you order more than 999 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 999 pcs. €234,50
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (1)
  • Súvisiace produkty (21)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sa nevyhnutne kontrolujú a opravujú solenoidy, inštalujú sa opravné alebo štandardné piesty v množstve 2-5 kusov, celkové náklady na opravu sú asi 430 USD

 

 

ZF 8HP

 

ZF 8HP je séria automatických 8-stupňových prevodoviek vyrábaná spoločnosťou ZF, prvýkrát predstavená v roku 2008 a od roku 2009 sa tieto boxy aktívne montujú na takmer celý modelový rad BMW, potom sa objavila modifikácia pre Audi s pohonom predných a všetkých kolies. A7, A8 a Q5.

Okrem spomínaných BMW a Audi sa takéto boxy na našom trhu nachádzajú na Jaguare, Land Roveri, Range Roveri. Chrysler inštaluje do svojich áut mierne modernizovaný analóg ZF 8HP pod označením 845RE.

Názov prevodovky je dešifrovaný nasledovne (na príklade ZF 8HP70):

  • 8 - počet prevodových stupňov
  • H - hydraulický
  • P - planetárny
  • 70 - prípustný vstupný krútiaci moment (700 Nm)

Vo všeobecnosti sa inžinierom podarilo (v porovnaní s predchodcami, 6-stupňovými automatickými prevodovkami od ZF) nielen zachovať fyzické rozmery, ale dokonca znížiť hmotnosť agregátu. V roku 2009 bola ZF 8HP azda najmodernejšia automatická prevodovka - systém Start-Stop, ktorý umožňuje rozjazd za 350 ms po opätovnom naštartovaní spaľovacieho motora, adaptívna stratégia pre prevádzku v rôznych teplotných podmienkach, možnosť radenia prevodové stupne sekvenčne a nesekvenčne.

Dnes si povieme niečo o oprave telesa ventilov 8-stupňových prevodoviek ZF. Začnime s testovaním. Máme nový stojan, ktorý umožňuje úplne simulovať činnosť telesa ventilu, ako keby bol inštalovaný v automatickej prevodovke a majster môže v reálnom čase vidieť, ako funguje hydraulika a solenoidy. Táto testovacia metóda umožňuje na rozdiel od jednoduchej kontroly vákuovým testerom čo najpodrobnejšiu diagnostiku, keďže niektoré problémy (zaseknutie piesta alebo nesprávna činnosť elektromagnetov) nastávajú až po zahriatí.

Hydraulickú jednotku sme dostali na opravu od klienta, príznaky sú nasledovné:

  • Náraz pri zapnutí DRIVE
  • Otrasy pri prepínaní z prvého na druhý a z druhého na prvé
  • Pevné uzamknutie meniča krútiaceho momentu

 

Testovanie v stánku

 

Naša nová lavica na diagnostiku telies ventilov

 

Nainštalujte vhodný adaptér a upevnite hydraulickú jednotku

 

Uvádzame model tela ventilu a testy, ktoré nás zaujímajú, v tomto prípade dôjde k úplnému testovaniu

 

Štartujeme stojan a hneď vidíme problém - na druhej fotke je prúd oleja z hlavného posilňovača tlakového ventilu, to by sa nemalo stať a to naznačuje, že teleso ventilu nedokáže stabilizovať tlak.

 

Ventil, ktorý reguluje hlavný tlak a jeho posilňovač je slabou stránkou všetkých prevodoviek ZF, od 4 do 9 rýchlostí. Keď sme s klientom diskutovali o problémoch telesa ventilu, na základe slovného popisu sa ukázalo, čo by bolo potrebné urobiť takmer v každom tele ventilu s najazdenými kilometrami 90-120 tisíc, posilňovač hlavného tlaku má vážne opotrebovanie; možno to určiť podľa nasledujúcich príznakov:

  • Diagnostika ukazuje chyby pri vysokom tlaku
  • Jazda sa začína úderom
  • Ak je posilňovač v poriadku, ale samotný ventil je opotrebovaný, pohon sa naopak zapne príliš „pomaly“ a pomaly.

Existujú nasledujúce možnosti opravy:

Tiež 8HP hydraulické jednotky majú problémy s koncovkami, ak podtlak klesne na 16 palcov ortuti a nižšie, zažijeme stratu tlaku, čo vedie najskôr k trhaniu alebo naopak pomalému radeniu a skončí to spálenými spojkami; . VŽDY ich skontrolujeme a v prípade potreby vymeníme za nové:

 

Výsledky testov sú uvedené v grafoch nižšie. Predbežný verdikt je, že opravíme ventily Main Pressure a TC Pressure, ktoré počas testu vykazovali veľmi zlé výsledky.

 

Začiatok opravy - demontáž

 

Demontujeme a súčasne kontrolujeme oddeľovaciu dosku a hydraulické akumulátory na opotrebovanie a poškodenie. Zaujímavý fakt: pri 6HP je výmena hydraulických akumulátorov takmer povinným atribútom opravy telesa ventilu, ale pri 8HP sú v 95% prípadov v dobrom stave.

 

Odstránenie solenoidov

 

Solenoidy (elektromagnetické ventily)

 

O solenoidoch - v bloku momentálne neexistuje technológia opravy. Ak je s nimi problém, buď ich vymeníme za nové , alebo umyjeme. Môžete ho prať 2 spôsobmi:

  • Umývanie v ultrazvukovom kúpeli
  • Splachovanie na stojane je pomerne zaujímavý spôsob - stojan na testovanie elektromagnetov prepneme do manuálneho režimu, nastavíme frekvenciu otvárania/zatvárania (napr. 100x za minútu) a dodáme olej.

Solenoidy 8HP sú mimoriadne citlivé na čistotu oleja a teplotu, preto ho odporúčame meniť častejšie. Zaujímavosťou je, že jemné doladenie elektromagnetov a samoprispôsobovací mechanizmus boxu funguje tak, že aj znečistený olej môže negatívne ovplyvniť chod elektromagnetov a spôsobiť otrasy či preklzávanie pri prepínaní.

 

Vákuové testovanie a vizuálna kontrola hydraulických dosiek

 

Kontrola tlakového ventilu TC. Veľmi nízke vákuum pomôže iba výmena ventilu za opravný.

 

Skontrolujeme vákuovú zónu hlavného zosilňovača tlaku. Tu bude stačiť vymeniť posilňovač, samotný ventil je v perfektnom stave.

 

Vystružovanie otvorov, inštalácia opravných plunžerov a testovanie opätovného vákua

 

Na opravy používame výstružníky a ventily vlastnej výroby, sortiment pre ZF 8HP si môžete pozrieť na nižšie uvedených odkazoch:

 

Dosku upevníme na vŕtačku a rozložíme otvor tlakového ventilu TC

 

Vezmeme opravný ventil, namontujeme ho a zopakujeme vákuový test. Vynikajúci výsledok, zostavujeme telo ventilu.

 

Záverečná kontrola v stánku

 

Testujeme. Opäť sa pozri na hlavný posilňovač tlaku, už z neho neuniká olej.

 

Plány skúšok po oprave.

 

Oprava je dokončená, hydraulická jednotka funguje perfektne, môžete ju zabaliť a poslať klientovi. Poďme sa baviť o cenách. Nemáme pevnú cenu za opravy, vypočítava sa na základe počtu vymenených dielov nasledovne:

 

Job cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie solenoidov na stojane + umývanie - 10 dolárov za kus 90 $
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-30 dolárov. 60 dolárov
Montáž a záverečné testovanie na lavičke zadarmo
Celkom: 270 dolárov

 

Oprava telesa ventilu s výkonom 8 HP sa zvyčajne pohybuje v rozmedzí od 270 do 430 USD , ale sú možné možnosti - čím vyšší je počet najazdených kilometrov, tým väčšia je pravdepodobnosť, že bude potrebné vymeniť viac ako jeden ventil, ale 3 až 4 alebo solenoidy. po spláchnutí nefunguje.

V predaji sú už aj obnovené hydraulické bloky:

Ak potrebujete diely na opravu, môžete si ich zakúpiť pomocou odkazov nižšie:

 

 

Otázky - odpovede (1)
Loïc

Hi, when shipping out the valve body unit to your facility, what address should be used, and how do you identify my valve body when it is received? Thanks for clarifying!

MAKTRANS MAKTRANS

Hello

Please note! If your country is not included in European Union Customs Union - you need declare parcel cost as 19 EUR and indicate that you (sender) pays for customs clearance.

Our details for sending automatic transmission parts for repair (if you are company):


If you are private person choose the adress bellow:


Important: please added to parcel paper with your phone number, e-mail and address.