€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS-VB
- Kód produktu: U660VBREBUILD
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 19977
Shipping to United States from €85.36
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 9990 pcs. |
|
Ukraine | 9987 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (26)
U660E ( U660F - verzia s pohonom všetkých kolies) - moderná 6-stupňová automatická prevodovka, vyvinutá v roku 2006 japonskou spoločnosťou Aisin Warner, inštalovaná na Toyote s pohonom predných kolies a pohonom všetkých kolies ( Camry, Avalon, Sienna ) a Lexuse ( ES350, RX350 ) s motormi od 2,2 do 3,5 litra Na našom trhu ho nájdeme hlavne na Toyota Camry V40 3,5L a Lexus ES350.
Čoskoro si box získal povesť dosť problematickej jednotky, autá aj s nízkym počtom najazdených kilometrov sa stali častými návštevníkmi autoservisov - ako prvé zlyhali pogumované piesty , potom s najazdenými kilometrami asi 70-90 tisíc, problémy vznikol pri bubne C1 C2 - vyhoreli spojky a samotný kôš, následkom čoho bolo potrebné vymeniť zostavu.
Na majiteľov s najazdenými 150-200 tisíc však čakajú naozaj vážne problémy - trecie obloženie meniča krútiaceho momentu sa opotrebuje (je stále vybavený blokovacím piestom, zatiaľ čo konkurenti ako Mercedes a ZF už dlho používajú trecie kotúče na 6-st. automatické prevodovky) a abrazívny materiál sa dostáva do hydraulickej jednotky, v dôsledku čoho trpia solenoidy a samotná hydraulická doska.
Nasledujúce príznaky naznačujú problémy s telom ventilu:
- Chvenie a tlkot pri zapnutí blokovania meniča krútiaceho momentu
- Dlhé zmeny
- Preklzávanie pri radení z 2. na 3. a z 3. na 4. prevodový stupeň
- Stlačte (fúknite) pri zapnutí DRIVE
- Počítačová diagnostika ukazuje chyby v dôsledku mechanického zlyhania solenoidových ventilov
- Prehrievanie prevodovky (problém v posilňovačoch alebo ventile sekundárneho regulátora tlaku)
Ďalším slabým miestom je ozubené ložisko Counter Drive namontované v kryte a zaistené poistným krúžkom. Keďže U660 pracuje hlavne v tandeme s výkonnými motormi a vodiči často uprednostňujú agresívny štýl jazdy, toto ložisko rozbije sedadlo, čo vedie ku katastrofálnym následkom - triesky na ozubených kolesách, zlomené planétové prevody, oporné ihlové ložiská sa premenia na kovový prach a zničia hydraulická časť boxu .
Chybné teleso ventilu môže tiež spôsobiť nedostatok oleja, čo vedie k zrýchlenému opotrebovaniu krytu zadnej skrine a planétových prevodov:
- Predná planétová prevodovka automatická prevodovka U660E Toyota Camry 06-up RAV4 08-up Venza 08-up Highlander 09-up Avalon 08-up Avensis 08-up Lexus ES350 06-up, RX350 08-up NX200 14-up 340303
- Zadný planétový prevod U660E U760E 3572033060 3572033061 3572033062
V tomto článku sa bližšie pozrieme práve na takýto klasický prípad. Ložisko puzdra sa rozpadlo a produkty opotrebovania (vo forme malých kovových častíc) sa dostali do oleja a zabili telo ventilu, začneme ho obnovovať.
Dôsledky zlyhania ložísk
Testovanie na lavičke
Máme nový stojan na testovanie hydraulických agregátov a rozhodli sme sa doplniť tento článok. Testované teleso ventilu nie je to isté, ktorého oprava bude uvedená nižšie, ale chyby a spôsoby ich riešenia sú rovnaké. Hlavnou výhodou stojana je možnosť rýchleho testovania bez inštalácie riadiacej jednotky na auto, čo je dôležité najmä v prípadoch, keď nám klient pošle teleso ventilu na opravu. Stojan umožňuje testovanie v rôznych teplotných podmienkach, čo je užitočné pri diagnostike porúch, ktoré sa prejavia až za studena, prípadne až po zahriatí. Okrem toho vieme skontrolovať jednotlivé spojkové pakety a vykonať záťažové testy.
Stojan na testovanie hydraulických jednotiek automatickej prevodovky
Nainštalujeme teleso ventilu a pripojíme kabeláž k elektromagnetom
Začnime testovať
Testovanie blokovania meniča krútiaceho momentu. Graf nie je normálny a naznačuje bežný problém s U660 - vývoj blokovacieho zosilňovača
Komplexné plány testovania
Začíname s rekonštrukciami
Pozrime sa hneď na ceny. Náklady na opravu hydraulickej jednotky nie sú fixné, pozostávajú z nákladov na prácu a spotrebného materiálu, takže ak sa obrátite na servis včas, dôjde k úsporám. Výpočet opravy vyzerá takto:
Tvorba | cena |
---|---|
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) | 120 dolárov |
Testovanie solenoidov na lavičke - 6 dolárov za jednotku. U660 má 7 solenoidov. | 42 dolárov |
Obnova solenoidov - 45 dolárov za kus. Opravujeme 4 solenoidy. | 180 dolárov |
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 12-15 dolárov. Inštalujeme 2 piesty a 1 posilňovač. | 90 $ |
Montáž (tesnenia telesa ventilu - zdarma) a výstupná kontrola | zadarmo |
Výsledok bol 432 USD , ale ak by sa ukázalo, že solenoidy nie sú opraviteľné, budete musieť nainštalovať sadu solenoidov za 200 USD .
Takto vyzerá teleso ventilu, olej od kovového prachu sčernel
Poďme to vyriešiť. Odpojíme kabeláž od elektromagnetov a veľmi opatrne odskrutkujeme a vyberieme snímače teploty a otáčok, môžu sa ľahko poškodiť
Odstránime solenoidy. Na niektorých hydraulických jednotkách stačí odskrutkovať solenoidový zámok a jednoducho ho odstrániť, v prípade U660E to často nebude fungovať; Na konci výtoku solenoidu je nastavovacia skrutka, nemusíte ju udrieť , môže sa úplne zlomiť. Pozrime sa, ako sa to robí správne:
Vyklepeme sa
Okamžite môžete manuálne skontrolovať, či solenoid nie je zaseknutý. Ak vezmete do úvahy znečistenie tela ventilu, existuje možnosť, že sa piest zasekne, v takom prípade bude okamžitá oprava/výmena elektromagnetu alebo jeho kontrola na pracovisku zbytočná.
Pochopme to úplne. Šedá hmota na papierových tesneniach je kovový prach, okamžite ho vyhoďte. Ak opravujete telo ventilu sami a existuje možnosť, že sa oprava oneskorí, je lepšie neumývať kovové oddeľovacie dosky, len ich vyfúknuť vzduchom a dobre ich utrieť. Ak ho odmastíte, rýchlo sa začne objavovať hrdza, ktorej sa bude ťažko zbavovať.
Diagnostika a oprava solenoidov
Úplne ho rozoberieme a časti tela ventilu vezmeme do umývadla. Začnime kontrolovať a opravovať solenoidy. Špecialisti Maktrans vyvinuli technológiu obnovy solenoidov, ktorá spočíva v nahradení pôvodného piestu piestom vlastnej výroby. To je možné, ak v nose solenoidu nie je žiadny výstup. Náš piest zároveň výrazne prevyšuje pôvodný z hľadiska pevnosti eloxovaného povlaku, čo znamená, že má dlhšiu životnosť. Nainštalujeme ho do stojana a začneme testovať.
Analýzou grafov technik pochopí, ktoré solenoidy potrebujú opravu. Graf na fotografii vyššie je základom pre opravu, ale v tomto prípade je potrebné rozobrať a skontrolovať všetky solenoidy, pretože v každom z nich budú hobliny. Demontujeme pomocou špeciálneho nástroja:
Poškriabaný piest (udáva kroky na grafe)
Pripravíme piest. Príprava zahŕňa leštenie kvôli spoľahlivosti - pretože medzera medzi povrchom inštalovaného piestu a stenou otvoru, v ktorom pracuje, je veľmi malá. Po vyleštení sa piest vloží do nosa solenoidu a ručne sa skontroluje, či sa neblokuje.
Ak piest prejde testom, umyte solenoid, zostavte a zatvorte ho na lise
Vynovený solenoid sme vložili do stojana a otestovali, nižšie vidíte ideálny graf. Operáciu opakujeme pre každý solenoid.
Hydraulická oprava
Vezmeme umyté dlaždice a ako vždy ich dobre prefúkneme vzduchom, ak vo vnútri zostane kvapalina, môže to ovplyvniť vákuový test
Začnime s vákuovým testom
Evakuácia ukázala nasledujúce problematické ventily:
- Modulátor ventilov
- Sekundárny tlakový ventil
- Posilňovací ventil blokovania meniča krútiaceho momentu
Vyvŕtame otvory a namontujeme opravné ventily vyrábané firmou Maktrans. Používame aj vlastné výstružníky. Aby ste mohli pristúpiť k vŕtaniu, musíte úplne rozobrať dlaždice a odstrániť ventily (skontrolujeme aj zaseknutie - stáva sa, že evakuácia nevykazuje problémy, ale v skutočnosti je piest zaseknutý a nefunguje) , pružiny, zátky, zátky atď.
Začneme rozoberať, okamžite vyberieme posilňovač a pozrieme sa, že opotrebenie vo vnútri posilňovača je spravidla viditeľné voľným okom - v tomto prípade sa to stalo, toto je slabá stránka všetkých hydraulických jednotiek Toyota.
Skontrolujeme ventil B2, je zaseknutý. Nainštalujeme opravný . B2 je vo všeobecnosti bežným problémom v U660 a je ťažké diagnostikovať problémy s ním v závislosti od teplotného režimu. Zvyčajne, keď sa zahreje, spiatočka zmizne.
Rozobrané do konca. Niekedy je problém so zátkami, ktoré sa počas procesu odstraňovania deformujú a poškodia - pri montáži inštalujeme nové
Prejdime k stroju na vŕtanie hydraulických dosiek
Dlaždice nastavíme na požadovanú vzdialenosť pomocou vodidla, zafixujeme svorkou a odrežeme
Po rozvinutí otvoru sa doska opäť odošle do umývadla, musíte sa zbaviť triesok, ktoré zostali vo vnútri kanálov. Umyjeme, vyfúkame, vložíme opravný ventil a zopakujeme vákuovú skúšku.
Evakuácia ukázala vynikajúci výsledok - tesnosť páru kanál + piest bola obnovená. Rovnakým spôsobom vyvŕtajte zostávajúce otvory a skontrolujte. Problém nemusí byť len v pieste, na ktorom sa objavilo ryhovanie alebo opotrebovanie povlaku, poškodené sú aj kanáliky vo vnútri tela ventilu, teraz si ukážeme, ako to vyzerá. Vŕtanie a inštalácia zväčšeného piestu tiež rieši nasledujúce problémy:
Teraz vymeníme batérie. Batéria C1 je zodpovedná za chod bubna C1 (VPRED), ak sa batéria opotrebuje, dôjde k otrasom alebo pomalému zaťaženiu prevodov pri pohybe vpred. Ak budete pokračovať v prevádzke auta s takýmito príznakmi, bubon C1 C2 vyhorí. Hydraulická jednotka U660 má okrem C1 4 rovnaké vymeniteľné batérie, ktoré sú zodpovedné za prevádzku balíkov C2, B1, B2 a B3 . Opotrebenie batérií vedie k otrasom a preklzávaniu pri radení prevodových stupňov a v konečnom dôsledku k zničeniu spojkových paketov v dôsledku príliš vysokého alebo príliš nízkeho tlaku oleja.
Na fotografii nižšie môžete vidieť nové batérie vyrábané spoločnosťou Maktrans a batérie s opotrebovaním
Obklady a zreštaurované solenoidy už máme pripravené, vieme ich zmontovať. Vezmeme tesnenia telesa ventilu a začneme.
zhromaždenie
Zmontujeme ho až do konca, dotiahneme dodržaním uťahovacích momentov, namontujeme solenoidy a kabeláž
Testovanie na stojane opakujeme, treba sa uistiť, že je všetko v poriadku
Grafy
Teleso ventilu je pripravené na montáž na auto a bude fungovať ako nové, bez akýchkoľvek sťažností. Maktrans poskytuje 1-ročnú záruku na opravy telesa ventilov BEZ obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Pred inštaláciou telesa ventilu do skrinky je nevyhnutné prepláchnuť chladiaci systém, vymeniť olej a filter. V prípade väčších opráv je potrebné opraviť menič krútiaceho momentu .
Diely, ktoré sme použili pri tejto oprave:
- Nadrozmerný sekundárny regulačný ventil tlaku U660E U760E
- Opravte modulátor ventilu (súprava nadrozmerných solenoidových modulátorových ventilov) U660E
- Solenoidový piest #2 #4 (pôvodná veľkosť) U660E U660F
- Akumulátor tela ventilu C1 U660E U660F U760E U760F (pôvodná veľkosť)
- Akumulátor tela ventilu C2 B1 B2 B3 U660E U660F U760E U760F (originálna veľkosť)
- Súprava posilňovacieho ventilu ovládania blokovania U660E U660F U760E U760F