0

€0,00

Pokladňa

Oprava tela ventilu U660E U660F (Toyota Camry Avalon Sienna / Lexus ES350 RX350)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: U660VBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 19977
€112,56

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

If you order more than 9990 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 9990 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Ukraine 9987 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (26)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sa nevyhnutne kontrolujú a opravujú solenoidy, inštalujú sa opravné alebo štandardné piesty v množstve 2 až 5 kusov, celkové náklady na opravu sú asi 420 USD

 

U660E ( U660F - verzia s pohonom všetkých kolies) - moderná 6-stupňová automatická prevodovka, vyvinutá v roku 2006 japonskou spoločnosťou Aisin Warner, inštalovaná na Toyote s pohonom predných kolies a pohonom všetkých kolies ( Camry, Avalon, Sienna ) a Lexuse ( ES350, RX350 ) s motormi od 2,2 do 3,5 litra Na našom trhu ho nájdeme hlavne na Toyota Camry V40 3,5L a Lexus ES350.

Čoskoro si box získal povesť dosť problematickej jednotky, autá aj s nízkym počtom najazdených kilometrov sa stali častými návštevníkmi autoservisov - ako prvé zlyhali pogumované piesty , potom s najazdenými kilometrami asi 70-90 tisíc, problémy vznikol pri bubne C1 C2 - vyhoreli spojky a samotný kôš, následkom čoho bolo potrebné vymeniť zostavu.

Na majiteľov s najazdenými 150-200 tisíc však čakajú naozaj vážne problémy - trecie obloženie meniča krútiaceho momentu sa opotrebuje (je stále vybavený blokovacím piestom, zatiaľ čo konkurenti ako Mercedes a ZF už dlho používajú trecie kotúče na 6-st. automatické prevodovky) a abrazívny materiál sa dostáva do hydraulickej jednotky, v dôsledku čoho trpia solenoidy a samotná hydraulická doska.

Nasledujúce príznaky naznačujú problémy s telom ventilu:

  • Chvenie a tlkot pri zapnutí blokovania meniča krútiaceho momentu
  • Dlhé zmeny
  • Preklzávanie pri radení z 2. na 3. a z 3. na 4. prevodový stupeň
  • Stlačte (fúknite) pri zapnutí DRIVE
  • Počítačová diagnostika ukazuje chyby v dôsledku mechanického zlyhania solenoidových ventilov
  • Prehrievanie prevodovky (problém v posilňovačoch alebo ventile sekundárneho regulátora tlaku)

Ďalším slabým miestom je ozubené ložisko Counter Drive namontované v kryte a zaistené poistným krúžkom. Keďže U660 pracuje hlavne v tandeme s výkonnými motormi a vodiči často uprednostňujú agresívny štýl jazdy, toto ložisko rozbije sedadlo, čo vedie ku katastrofálnym následkom - triesky na ozubených kolesách, zlomené planétové prevody, oporné ihlové ložiská sa premenia na kovový prach a zničia hydraulická časť boxu .

Chybné teleso ventilu môže tiež spôsobiť nedostatok oleja, čo vedie k zrýchlenému opotrebovaniu krytu zadnej skrine a planétových prevodov:

V tomto článku sa bližšie pozrieme práve na takýto klasický prípad. Ložisko puzdra sa rozpadlo a produkty opotrebovania (vo forme malých kovových častíc) sa dostali do oleja a zabili telo ventilu, začneme ho obnovovať.

Dôsledky zlyhania ložísk

Testovanie na lavičke

Máme nový stojan na testovanie hydraulických agregátov a rozhodli sme sa doplniť tento článok. Testované teleso ventilu nie je to isté, ktorého oprava bude uvedená nižšie, ale chyby a spôsoby ich riešenia sú rovnaké. Hlavnou výhodou stojana je možnosť rýchleho testovania bez inštalácie riadiacej jednotky na auto, čo je dôležité najmä v prípadoch, keď nám klient pošle teleso ventilu na opravu. Stojan umožňuje testovanie v rôznych teplotných podmienkach, čo je užitočné pri diagnostike porúch, ktoré sa prejavia až za studena, prípadne až po zahriatí. Okrem toho vieme skontrolovať jednotlivé spojkové pakety a vykonať záťažové testy.

Stojan na testovanie hydraulických jednotiek automatickej prevodovky

Nainštalujeme teleso ventilu a pripojíme kabeláž k elektromagnetom

Začnime testovať

Testovanie blokovania meniča krútiaceho momentu. Graf nie je normálny a naznačuje bežný problém s U660 - vývoj blokovacieho zosilňovača

Komplexné plány testovania

Začíname s rekonštrukciami

Pozrime sa hneď na ceny. Náklady na opravu hydraulickej jednotky nie sú fixné, pozostávajú z nákladov na prácu a spotrebného materiálu, takže ak sa obrátite na servis včas, dôjde k úsporám. Výpočet opravy vyzerá takto:

Tvorba cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie solenoidov na lavičke - 6 dolárov za jednotku. U660 má 7 solenoidov. 42 dolárov
Obnova solenoidov - 45 dolárov za kus. Opravujeme 4 solenoidy. 180 dolárov
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 12-15 dolárov. Inštalujeme 2 piesty a 1 posilňovač. 90 $
Montáž (tesnenia telesa ventilu - zdarma) a výstupná kontrola zadarmo

Výsledok bol 432 USD , ale ak by sa ukázalo, že solenoidy nie sú opraviteľné, budete musieť nainštalovať sadu solenoidov za 200 USD .

Takto vyzerá teleso ventilu, olej od kovového prachu sčernel

Poďme to vyriešiť. Odpojíme kabeláž od elektromagnetov a veľmi opatrne odskrutkujeme a vyberieme snímače teploty a otáčok, môžu sa ľahko poškodiť

Odstránime solenoidy. Na niektorých hydraulických jednotkách stačí odskrutkovať solenoidový zámok a jednoducho ho odstrániť, v prípade U660E to často nebude fungovať; Na konci výtoku solenoidu je nastavovacia skrutka, nemusíte ju udrieť , môže sa úplne zlomiť. Pozrime sa, ako sa to robí správne:

Vyklepeme sa

Okamžite môžete manuálne skontrolovať, či solenoid nie je zaseknutý. Ak vezmete do úvahy znečistenie tela ventilu, existuje možnosť, že sa piest zasekne, v takom prípade bude okamžitá oprava/výmena elektromagnetu alebo jeho kontrola na pracovisku zbytočná.

Pochopme to úplne. Šedá hmota na papierových tesneniach je kovový prach, okamžite ho vyhoďte. Ak opravujete telo ventilu sami a existuje možnosť, že sa oprava oneskorí, je lepšie neumývať kovové oddeľovacie dosky, len ich vyfúknuť vzduchom a dobre ich utrieť. Ak ho odmastíte, rýchlo sa začne objavovať hrdza, ktorej sa bude ťažko zbavovať.

Diagnostika a oprava solenoidov

Úplne ho rozoberieme a časti tela ventilu vezmeme do umývadla. Začnime kontrolovať a opravovať solenoidy. Špecialisti Maktrans vyvinuli technológiu obnovy solenoidov, ktorá spočíva v nahradení pôvodného piestu piestom vlastnej výroby. To je možné, ak v nose solenoidu nie je žiadny výstup. Náš piest zároveň výrazne prevyšuje pôvodný z hľadiska pevnosti eloxovaného povlaku, čo znamená, že má dlhšiu životnosť. Nainštalujeme ho do stojana a začneme testovať.

Analýzou grafov technik pochopí, ktoré solenoidy potrebujú opravu. Graf na fotografii vyššie je základom pre opravu, ale v tomto prípade je potrebné rozobrať a skontrolovať všetky solenoidy, pretože v každom z nich budú hobliny. Demontujeme pomocou špeciálneho nástroja:

Poškriabaný piest (udáva kroky na grafe)

Pripravíme piest. Príprava zahŕňa leštenie kvôli spoľahlivosti - pretože medzera medzi povrchom inštalovaného piestu a stenou otvoru, v ktorom pracuje, je veľmi malá. Po vyleštení sa piest vloží do nosa solenoidu a ručne sa skontroluje, či sa neblokuje.

Ak piest prejde testom, umyte solenoid, zostavte a zatvorte ho na lise

Vynovený solenoid sme vložili do stojana a otestovali, nižšie vidíte ideálny graf. Operáciu opakujeme pre každý solenoid.

Hydraulická oprava

Vezmeme umyté dlaždice a ako vždy ich dobre prefúkneme vzduchom, ak vo vnútri zostane kvapalina, môže to ovplyvniť vákuový test

Začnime s vákuovým testom

Evakuácia ukázala nasledujúce problematické ventily:

  1. Modulátor ventilov
  2. Sekundárny tlakový ventil
  3. Posilňovací ventil blokovania meniča krútiaceho momentu

Vyvŕtame otvory a namontujeme opravné ventily vyrábané firmou Maktrans. Používame aj vlastné výstružníky. Aby ste mohli pristúpiť k vŕtaniu, musíte úplne rozobrať dlaždice a odstrániť ventily (skontrolujeme aj zaseknutie - stáva sa, že evakuácia nevykazuje problémy, ale v skutočnosti je piest zaseknutý a nefunguje) , pružiny, zátky, zátky atď.

Začneme rozoberať, okamžite vyberieme posilňovač a pozrieme sa, že opotrebenie vo vnútri posilňovača je spravidla viditeľné voľným okom - v tomto prípade sa to stalo, toto je slabá stránka všetkých hydraulických jednotiek Toyota.

Skontrolujeme ventil B2, je zaseknutý. Nainštalujeme opravný . B2 je vo všeobecnosti bežným problémom v U660 a je ťažké diagnostikovať problémy s ním v závislosti od teplotného režimu. Zvyčajne, keď sa zahreje, spiatočka zmizne.

Rozobrané do konca. Niekedy je problém so zátkami, ktoré sa počas procesu odstraňovania deformujú a poškodia - pri montáži inštalujeme nové

Prejdime k stroju na vŕtanie hydraulických dosiek

Dlaždice nastavíme na požadovanú vzdialenosť pomocou vodidla, zafixujeme svorkou a odrežeme

Po rozvinutí otvoru sa doska opäť odošle do umývadla, musíte sa zbaviť triesok, ktoré zostali vo vnútri kanálov. Umyjeme, vyfúkame, vložíme opravný ventil a zopakujeme vákuovú skúšku.

Evakuácia ukázala vynikajúci výsledok - tesnosť páru kanál + piest bola obnovená. Rovnakým spôsobom vyvŕtajte zostávajúce otvory a skontrolujte. Problém nemusí byť len v pieste, na ktorom sa objavilo ryhovanie alebo opotrebovanie povlaku, poškodené sú aj kanáliky vo vnútri tela ventilu, teraz si ukážeme, ako to vyzerá. Vŕtanie a inštalácia zväčšeného piestu tiež rieši nasledujúce problémy:

 

Teraz vymeníme batérie. Batéria C1 je zodpovedná za chod bubna C1 (VPRED), ak sa batéria opotrebuje, dôjde k otrasom alebo pomalému zaťaženiu prevodov pri pohybe vpred. Ak budete pokračovať v prevádzke auta s takýmito príznakmi, bubon C1 C2 vyhorí. Hydraulická jednotka U660 má okrem C1 4 rovnaké vymeniteľné batérie, ktoré sú zodpovedné za prevádzku balíkov C2, B1, B2 a B3 . Opotrebenie batérií vedie k otrasom a preklzávaniu pri radení prevodových stupňov a v konečnom dôsledku k zničeniu spojkových paketov v dôsledku príliš vysokého alebo príliš nízkeho tlaku oleja.

Na fotografii nižšie môžete vidieť nové batérie vyrábané spoločnosťou Maktrans a batérie s opotrebovaním

Obklady a zreštaurované solenoidy už máme pripravené, vieme ich zmontovať. Vezmeme tesnenia telesa ventilu a začneme.

zhromaždenie

Zmontujeme ho až do konca, dotiahneme dodržaním uťahovacích momentov, namontujeme solenoidy a kabeláž

Testovanie na stojane opakujeme, treba sa uistiť, že je všetko v poriadku

Grafy

Teleso ventilu je pripravené na montáž na auto a bude fungovať ako nové, bez akýchkoľvek sťažností. Maktrans poskytuje 1-ročnú záruku na opravy telesa ventilov BEZ obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Pred inštaláciou telesa ventilu do skrinky je nevyhnutné prepláchnuť chladiaci systém, vymeniť olej a filter. V prípade väčších opráv je potrebné opraviť menič krútiaceho momentu .

Diely, ktoré sme použili pri tejto oprave:

 

Otázky - odpovede (0)