0

€0,00

Pokladňa

Oprava tlakového elektromagnetu telesa ventilu U150, U250 pre Toyota Camry, Corolla, Highlander, Avalon, RAV4

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: u150-remshiftsol-PL
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0.01
  • Dostupnosť: 1992
€40,93
If you order more than 1000 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 1000 pcs. €40,93
Add to cart
Add to cart
Ukraine 992 pcs. €40,93
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

Oprava solenoidov telesa ventilov automatickej prevodovky U150. Toyota/Lexus.

Tlakové solenoidy SL1, SL2, SL3 sú solenoidy radenia zodpovedné za radenie prevodových stupňov. Kombinácia polôh elektromagnetu zodpovedá prechodu na daný prevodový stupeň.

Napríklad poloha „ON“ pre SL1 a SL2 v kombinácii s polohou „OFF“ pre SL3 zodpovedá zaradeniu prvého prevodového stupňa. Pri normálnej prevádzke elektromagnetov dochádza k radeniu prevodových stupňov podľa schémy a v poradí určenom elektronickou riadiacou jednotkou automatickej prevodovky.
Nesprávna činnosť aspoň jedného z uvedených elektromagnetov vedie k narušeniu radenia prevodových stupňov automatickej prevodovky. Hlavné príznaky poruchy sú:
- otrasy alebo skĺznutie pri preradení z 1. na 2. prevodový stupeň
- otrasy alebo skĺznutie pri preraďovaní na vyšší prevodový stupeň
- náraz pri brzdení
- prevody sú zaradené, ale na začiatku pohybu dochádza k preklzávaniu
- dvojité radenie prevodových stupňov

Na odstránenie poruchy je potrebné vymeniť alebo obnoviť chybný solenoid.
Stanovenie výkonu solenoidu sa vykonáva pomocou špeciálneho diagnostického zariadenia. Po zistení chybného elektromagnetu sa zvyčajne vymení za nový. Náklady na nový solenoid sú v priemere na trhu asi 90 - 100 USD.

Spoločnosť Maktrans ponúka výnosnejšie riešenie problému. Špecialisti spoločnosti študovali príčinu zlyhania solenoidov a na základe získaných údajov vyvinuli technológiu opravy.
Najprv sa demontuje chybný solenoid na podrobnú kontrolu stavu povrchov interagujúcich častí.

Konštrukčne sa solenoid skladá z mechanického ventilu s piestom a elektromagnetickej cievky s jadrom.

V tomto prípade kontrola krytu a častí elektromagnetickej cievky neodhalila žiadne poškodenia povrchov ani iné závady, ktoré by narúšali činnosť solenoidu.

Pri kontrole telesa ventilu a povrchu piestu bolo zistené poškodenie povrchu piestu, ktoré bolo príčinou nefunkčnosti solenoidu.

Na povrchu piestu sa našli škrabance, ktoré sú výsledkom abrazívneho pôsobenia znečisteného prevodového oleja.

Práve kvôli takýmto škrabancom je narušený plynulý pohyb piestu, solenoid sa nemôže posunúť do určenej polohy a pri radení prevodových stupňov dochádza k poruche.

Obnova solenoidu sa vykonáva výmenou chybného piestu za nový - vyrobený spoločnosťou Maktrans. Piesty sú vyrábané na digitálne riadených strojoch, po ktorých nasleduje nanesenie ochranného náteru.

Na rozdiel od originálnych plunžrov, ktoré nemajú ochranu, solenoidové plunžery vyrábané firmou Maktrans majú ochrannú vrstvu, ktorá výrazne zvyšuje životnosť obnoveného solenoidu. Po výmene piestu je solenoid kalibrovaný a opätovne testovaný na meracích stojanoch. Prevádzkové parametre obnoveného solenoidu plne zodpovedajú pôvodnému, cena opravy je dvakrát výhodnejšia ako kúpa nového solenoidu a predstavuje ekvivalent 40 USD.

Otázky - odpovede (0)