0

€0,00

Pokladňa

Oprava ventilových blokov Citroen C4, C5, C6 / Peugeot 308, 3008, 407, 408 / Volvo S70, s60, s80 / Mazda CX9, CX7 / Opel Insignia, Zafira. TF81SC TF80SC (AM6, AF21, AF40)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: remontgTF81SC
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 29942
€375,20
If you order more than 19976 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 19976 pcs. €375,20
Add to cart
Add to cart
Ukraine 9966 pcs. €375,20
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (2)
  • Súvisiace produkty (23)
Citroen C4, C5, C6, C8, DS4,
Peugeot 307, 308, 3008, 407, 408, 607, 807, 508, 5008, RCZ,
Volvo S70, XC70, C30, C70, S60, V60, S80, V70, XC60, XC90
Mazda CX9, CX7
Opel Insignia, Zafira
Alfa Romeo Brera, Guilia
Ford Fusion, Galaxy, Mondeo, S-Max
Hyundai Veracruz
Land Rover Freelander
Renault Espice, Vel Satis
Saab 93, 95

Druhy opráv

Oprava ventilových blokov Citroen C4, C5, C6 / Peugeot 308, 3008, 407, 408 / Volvo S70, S60, S80 / Mazda CX9, CX7 / Opel Insignia, Zafira. TF81SC TF-80SC (AM6, AF21, AF40)

Automatická prevodovka TF-81SC bola vyvinutá koncernom Aisin Warner v roku 2003, ako modifikácia TF-80SC pre motory s objemom 2 až 4 litre a krútiacim momentom do 450 N*m. V závislosti od výrobcu vozidla môže byť krabica označená ako AF21 - Ford, AW6A-EL - Mazda.
Na riadenie činnosti prevodovky sa používa elektromechanická jednotka. Riadiaca jednotka pozostáva z puzdra a elektromagnetov, ako hydraulická kvapalina sa používa olej z mechanickej časti automatickej prevodovky. Elektromagnety plnia hlavnú funkciu nastavenia prevádzkových režimov automatickej prevodovky - radenie prevodových stupňov, blokovanie meniča krútiaceho momentu, prepínanie Park/Reverse/Drive.

Dôvodom diagnostiky činnosti telesa ventilu sú zvyčajne také typy porúch, ako sú rázy pri radení prevodových stupňov, plávajúca rýchlosť pri jazde konštantnou rýchlosťou, nejasný záber a preklzávanie pri prechode medzi prevodovými stupňami. Po načítaní chybových kódov je teleso ventilu demontované pre podrobnejšiu kontrolu a odskúšanie funkčnosti jednotlivých sekcií.

Okrem elektromagnetov podlieha kontrole a diagnostike aj telo ventilového telesa. Kryt pozostáva z niekoľkých častí (dosiek), ktoré tvoria kanály pre hydraulickú kvapalinu. Tlak v kanáloch je generovaný elektromechanickými ventilmi (solenoidy) a potom je prenášaný do výkonnej mechanickej časti, vďaka ktorej je riadená činnosť automatickej prevodovky.

V novom telese ventilu medzera medzi piestom elektromagnetu a stenou kanála ventilu zodpovedá technologickým rozmerom a zabezpečuje prevádzkový tlak oleja. V priebehu času sa olej kontaminuje mechanickými inklúziami trecích častí automatickej prevodovky (spojky, hnacie mechanizmy). Takýto olej, ktorý sa dostane do kanálov telesa ventilu, spôsobuje obrusovanie stien kanálov telesa ventilu v miestach kontaktu s piestom elektromagnetu, v dôsledku čoho sa naruší štandardný tlak a v dôsledku toho sa objavia príznaky porúch.
Na identifikáciu problémových oblastí používajú špecialisti Maktrans diagnostické zariadenia na určenie tesnosti kanálov telesa ventilu. V testovanom kanáli, keď je nainštalovaný piest, sa vytvorí znížený tlak, ak je tlak udržiavaný, potom je kanál v prevádzkovom stave, ak je tlak uvoľnený, potom je kanál telesa ventilu opotrebovaný;

Príklady poškodených kanálov tela ventilu. Poškodenie vo forme škrabancov a výrazných škvŕn kontaktu medzi piestom a stenami kanála.

Na opravu poškodených oblastí používajú špecialisti Maktrans metódu obnovy kanálov inštaláciou výstužnej manžety . Poškodený kanál je vyvŕtaný, po ktorom je inštalovaná priechodka, ktorej vnútorný priemer plne zodpovedá technologickým rozmerom a zabezpečuje prevádzkový tlak oleja v tele ventilu.

Výroba puzdier sa vykonáva na numericky riadených strojoch z materiálu podobného materiálu telesa ventilu (hliníková zliatina), čo umožňuje presne zopakovať mechanické vlastnosti a obnoviť chod kanála do pôvodného stavu nového. teleso ventilu.

V závislosti od zistenej závady je možná oprava ktorejkoľvek časti tela ventilu.
Pre plynulú rýchlosť a rázy počas radenia prevodových stupňov nainštalujte objímku do kanála ventilu modulátora tlaku a uzamykacieho kanála meniča krútiaceho momentu.

V prípade nejasných prevodov a preklzovania pri radení prevodových stupňov opravte kanálik ventilu spojky K1, K2 a K3

Ak je tlak v hydraulickej jednotke nízky, opravte kanály hydraulického akumulátora.

Po oprave sa teleso ventilu znova skontroluje a namontuje. Ďalším krokom je kontrola telesa ventilu na automatickej prevodovke bežiaceho auta. Každé obnovené teleso ventilu prechádza povinnou skúšobnou jazdou, pri ktorej sa kontrolujú všetky prevádzkové režimy automatickej prevodovky. Použitá technológia opravy sa odporúča ako cenovo dostupná a kvalitná alternatíva k nákupu nového telesa ventilu. Na všetky vykonané opravy sa vzťahuje záruka 1 rok bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

 

Výmena ovládacieho ventilu zámku spojky
Výmena puzdra batérie

Symptómy:
- pozastavte a stlačte pri zapnutí Disku
- tvrdá automatická neutrálna prevádzka
- plávajúca rýchlosť na 4., 5. a 6. prevodovom stupni
- chyby meniča krútiaceho momentu

Ak dôjde k poruche telesa ventilu, diagnostikuje sa chyba Opel P0869 - Vysoký tlak prevodovej kvapaliny

 

Otázky - odpovede (2)
chris wills

Hi, I have a mazda mpv with the AISIN AW TF-81SC transmission, i am running 450nm torque and this is the limit, could the valve block be upgraded to allow it to take more power? around 550 nm and 350lb ft. Thanks

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, oversized valves it's not about upgrade, it's just repair method.

Lucian Gigica

Hi, I am contacting you from Romania, regarding a rebuild for a valve body of TF81SC automatic gearbox . I have it on a LR Freelander 2, 2007 , automatic. Part code on gearbox is 6g9n-14c336-ca ( TF-81SC) , i think is Ford make. Car has been diagnosed and 95% it's valve body fault. Here i've read that you could fix it , and found on your site link https://maktrans.net/remont-akpp/remont-gidrobloka/tf81sc . My questions are : - I have to ship via postal services only the valve body ? - how much would be the total cost , does it depend on the complexity of operations ? on website is posted 120$ and ~90$ transport from my country to Poland. I would like to estimate more precise. Regards, Lucian

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, typical repair cost around ~400 euro. 100% correct price we can give you after diagnostic. If  you want send valve body to us - we need only valve body with solenoids.