0

€0,00

Pokladňa

Drážkované opravné puzdro pre vstupný hriadeľ rozdeľovacej prevodovky AISIN WARNER TF-80SC TF-81SC / [47 drážok, vonkajší Ø 48 mm, vnútorný Ø 40 mm, výška 21,85 mm]

BESTSELLER
  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: TF80SC-SPLNS-DF
    Product model copied to clipboard
  • Predáva sa na: 26
  • Hmotnosť (kg): 0.3
  • Dostupnosť: 65
€32,83
Hlavné špecifikácie
Stav (použitý, nový): Nový
If you order more than 8 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Slovensko 8 pcs. €32,83
Add to cart
Add to cart
Ukraine 57 pcs. €32,83
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Celková výška - 21,85 mm;
  • Počet drážok - 47 ks;
  • Vonkajší priemer drážkovanej časti je 48 mm;
  • Vnútorný priemer - 40 mm;


V našej praxi pri opravách a repasovaní automatických prevodoviek a rozdeľovacích prevodoviek nie je nezvyčajné stretnúť sa s problémom opotrebovania alebo zlomenia drážkovaných spojov, a to ako v prevodovke, tak aj v rozvodových skriniach, vývodových hriadeľoch (PTO - Power Take Off) , kužeľové prevody a iné varianty prevodoviek.

Dôvody môžu byť veľmi odlišné:

  • Štýl jazdy.
    Agresívna jazda, prudké rozbehy z pokoja, jazda v teréne. Zvýšené zaťaženie spôsobuje predčasné opotrebovanie komponentov jednotky.
  • Prehriatie.
    Extrémne zaťaženie zvyšuje trenie medzi komponentmi ich zahrievaním. Zvýšené teploty ovplyvňujú fyzikálne vlastnosti kovov, čo vedie k možnej deformácii, tvorbe medzier, čo má za následok predčasné opotrebovanie spojov a komponentov.
  • Plánovaná údržba (TO).
    Nedodržanie predpisov o údržbe vedie k opotrebovaniu dielov odolných voči prachu a vlhkosti, ktoré zabraňujú vplyvu prostredia na chránené komponenty.
    Ak sa včas nezistí opotrebované alebo poškodené tesnenie alebo manžeta, dochádza k priamemu prenikaniu prachu a vlhkosti do drážkovaných spojov, čím dochádza k korózii, ktorá vedie k degradácii kovu a jeho postupnej deštrukcii.


Ako sa správa auto s opotrebovanými drážkovými spojmi prevodovky?

Všetko závisí od stupňa opotrebenia drážkovanej spojky:

  • Opotrebenie drážky je menšie ako 15 %.

    V počiatočných fázach, pokiaľ medzera medzi drážkami zostáva v prijateľných hodnotách, nie sú pozorované žiadne významné zmeny v dynamike správania vozidla.
  • Opotrebenie drážky je 30-45%.

    Značné opotrebovanie drážkového spojenia, spojenie netvorí tuhý spoj, vzniká voľná vôľa (vôľa v mieste spojenia). Auto stráca na dynamike, pri zaradenom pohone všetkých kolies sú cítiť otrasy a nárazy.
  • Opotrebenie drážky je väčšie ako > 60 %.

    Kritické opotrebovanie a medzera medzi drážkami, hrozba zlomenia zostávajúcich drážok. Pri otáčaní drážkovej spojky sa zastaví prenos krútiaceho momentu na diferenciál pohonu všetkých kolies. Pohon všetkých kolies nie je možný.

    V prevodovkách TF-80SC a TF-81SC sa drážky opotrebúvajú častejšie na vstupnom hriadeli prevodovky ako na diferenciáli. Spojenie medzi vstupným hriadeľom rozdeľovacej prevodovky a diferenciálom je vytvorené pomocou drážkovanej spojky (2712-XC90D5RH FEBEST).

Miesto spojenia s hriadeľom sa nachádza na vonkajšej časti prevodovky a je viac vystavené vonkajšiemu prostrediu a v dôsledku toho aj korózii.


Proces obnovy:

  1. Hriadeľ s poškodenými drážkami je upevnený v sústruhu.
  2. Poškodené drážky sa odrežú a vytvorí sa miesto pre nové drážkové puzdro.
  3. Na hriadeľ je nalisované drážkované puzdro z kalenej ocele.
  4. Po lisovaní je puzdro zvárané laserom.
  5. Získame hriadeľ prevodovky s obnovenými drážkami.
Otázky - odpovede (0)