0

€0,00

Pokladňa

Oprava elektromagnetu mechatroniky Powershift Ford Mondeo, Kuga, Volvo S60 S40

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: remsol6DCT450-PL
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0.01
  • Dostupnosť: 1923
€83,07
If you order more than 938 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 938 pcs. €83,07
Add to cart
Add to cart
Ukraine 985 pcs. €83,07
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

Oprava elektromagnetu mechatroniky Powershift Ford Mondeo, Kuga, Volvo S60 S40

Činnosť telesa ventilu automatickej prevodovky priamo závisí od stavu elektromechanických ventilov - solenoidov. Každý solenoid telesa ventilu je zodpovedný za vykonanie špecifickej operácie pri výbere prevádzkového režimu automatickej prevodovky.
Úlohou solenoidov je otvárať a zatvárať kanály cirkulácie hydraulickej kvapaliny ATF. Tlak ATF sa prenáša na ovládače, vďaka čomu dochádza k radeniu prevodových stupňov, činnosti spojky, blokovaniu meniča krútiaceho momentu a prepínaniu park/spiatočka/jazda.
Porucha telesa ventilu spôsobuje problémy ako rázy a otrasy pri radení prevodových stupňov, preklzávanie spojky, plávajúce otáčky v ustálenom stave (konštantné otáčky). Príčinou poruchy sú najčastejšie chybné solenoidy.

Na presnejšie určenie výkonu každého solenoidu sa používa špeciálne diagnostické zariadenie, ktoré umožňuje testovanie za podmienok, ktoré kopírujú činnosť automatickej prevodovky bežiaceho automobilu - zahriatie oleja na 100 stupňov Celzia a nastavenie tlaku v súlade s automatickým model prevodovky.

Kvalitu solenoidu určujú grafy. Nižšie sú uvedené príklady grafov získaných pri testovaní neúspešných solenoidov.
Pílové a stupňovité časti grafov sú hlavným znakom zlyhania solenoidu.

Hlavným dôvodom zlyhania elektromagnetov je kontaminácia hydraulickej kvapaliny. Pri činnosti jednotlivých komponentov automatickej prevodovky, ako sú spojky, dochádza k mikrodeštrukcii a úlomky sa dostávajú do oleja. Niektoré z úlomkov sú zachytené olejovým filtrom, zvyšok cirkuluje v telese automatickej prevodovky vrátane vstupu do telesa ventilu a solenoidov. Zmes oleja a častíc pôsobí ako abrazívny prostriedok na časti elektromagnetu, čo sťažuje prevádzku ventilu a prípadne spôsobuje jeho zadretie. Je to porušenie normálneho pohybu jadra solenoidu, ktoré sa objavuje na grafe vo forme pílovitých a stupňovitých rezov. Zvyčajne, ak sa zistí chybný solenoid, odporúča sa výmena, vo väčšine prípadov sa odporúča vymeniť súpravu.

Špecialisti Maktrans vyvinuli vlastnú metódu na obnovenie funkčnosti solenoidov. Podstatou metódy je výmena dielov so známkami abrazívneho poškodenia.
V prvom rade sa solenoid otvorí pomocou špeciálneho nástroja. Nasleduje kompletná demontáž a kontrola častí elektromagnetu. Solenoid pozostáva z tela, induktora, valca, jadra a krytu.

Najväčšie poškodenie dielov je v oblastiach trenia: pár valec-jadro. V dôsledku toho sa povrch jadra poškriabe.

Poškriabaný je aj vnútorný povrch valca. V dôsledku škrabancov na povrchoch sa kĺzanie jadra vo vnútri valca stáva ťažším a nakoniec vedie k zaseknutiu.

Na vyriešenie problému sa poškodený valec nahradí novým a povrch jadra sa vyleští. Valec je možné vyrobiť v dvoch materiálových variantoch.
V prvom prípade ide o kovovú zliatinu, ktorá opakuje vlastnosti originálu. V druhej - kaprolón s oxidom molybdénu. Caprolon má zvýšenú odolnosť proti opotrebovaniu a pevnostné charakteristiky, čo umožňuje zvýšiť životnosť obnoveného solenoidu v porovnaní s pôvodným.

Po výmene dielov sa solenoid uzavrie a znova sa otestuje. Potom sa nainštaluje do telesa ventilu a potom sa vykoná skúšobná jazda vo všetkých prevádzkových režimoch automatickej prevodovky.

Náklady na obnovu sú priaznivo porovnateľné s nákupom nových solenoidov pri zachovaní kvality a spoľahlivosti prevádzky.

Otázky - odpovede (0)