€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: remontgTF81SC-PL
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 10959
Shipping to United States from €85.36
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 975 pcs. |
|
Ukraine | 9984 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
Citroen C4, C5, C6, C8, DS4, Peugeot 307, 308, 3008, 407, 408, 607, 807, 508, 5008, RCZ, Volvo S70, XC70, C30, C70, S60, V60, S80, V70, XC60, XC90 Mazda CX9, CX7 Opel Insignia, Zafira Alfa Romeo Brera, Guilia | Ford Fusion, Galaxy, Mondeo, S-Max Hyundai Veracruz Land Rover Freelander Renault Espice, Vel Satis Saab 93, 95 |
Druhy opráv
Oprava ventilových blokov Citroen C4, C5, C6 / Peugeot 308, 3008, 407, 408 / Volvo S70, S60, S80 / Mazda CX9, CX7 / Opel Insignia, Zafira. TF81SC TF-80SC (AM6, AF21, AF40)
Automatická prevodovka TF-81SC bola vyvinutá koncernom Aisin Warner v roku 2003, ako modifikácia TF-80SC pre motory s objemom 2 až 4 litre a krútiacim momentom do 450 N*m. V závislosti od výrobcu vozidla môže byť krabica označená ako AF21 - Ford, AW6A-EL - Mazda.
Na riadenie činnosti prevodovky sa používa elektromechanická jednotka. Riadiaca jednotka pozostáva z puzdra a elektromagnetov, ako hydraulická kvapalina sa používa olej z mechanickej časti automatickej prevodovky. Elektromagnety plnia hlavnú funkciu nastavenia prevádzkových režimov automatickej prevodovky - radenie prevodových stupňov, blokovanie meniča krútiaceho momentu, prepínanie Park/Reverse/Drive.
Dôvodom diagnostiky činnosti telesa ventilu sú zvyčajne také typy porúch, ako sú rázy pri radení prevodových stupňov, plávajúca rýchlosť pri jazde konštantnou rýchlosťou, nejasný záber a preklzávanie pri prechode medzi prevodovými stupňami. Po načítaní chybových kódov je teleso ventilu demontované pre podrobnejšiu kontrolu a odskúšanie funkčnosti jednotlivých sekcií.
Okrem elektromagnetov podlieha kontrole a diagnostike aj telo ventilového telesa. Kryt pozostáva z niekoľkých častí (dosiek), ktoré tvoria kanály pre hydraulickú kvapalinu. Tlak v kanáloch tvoria elektromechanické ventily (solenoidy) a potom sa prenáša na výkonnú mechanickú časť, vďaka ktorej je riadená činnosť automatickej prevodovky.
V novom telese ventilu medzera medzi piestom elektromagnetu a stenou ventilového kanála zodpovedá technologickým rozmerom a zabezpečuje prevádzkový tlak oleja. V priebehu času sa olej kontaminuje mechanickými inklúziami trecích častí automatickej prevodovky (spojky, hnacie mechanizmy). Takýto olej, ktorý sa dostane do kanálov telesa ventilu, spôsobuje obrusovanie stien kanálov telesa ventilu v miestach kontaktu s piestom elektromagnetu, v dôsledku čoho sa naruší štandardný tlak a v dôsledku toho sa objavia príznaky porúch.
Na identifikáciu problémových oblastí používajú špecialisti Maktrans diagnostické zariadenia na určenie tesnosti kanálov telesa ventilu. V testovanom kanáli, keď je nainštalovaný piest, sa vytvorí znížený tlak, ak je tlak udržiavaný, potom je kanál v prevádzkovom stave, ak je tlak uvoľnený, potom je kanál telesa ventilu opotrebovaný;
Príklady poškodených kanálov tela ventilu. Poškodenie vo forme škrabancov a výrazných škvŕn kontaktu medzi piestom a stenami kanála.
Na opravu poškodených oblastí používajú špecialisti Maktrans metódu obnovy kanálov inštaláciou výstužných puzdier. Poškodený kanál sa vyvŕta, potom sa nainštaluje puzdro, ktorého vnútorný priemer plne zodpovedá technologickým rozmerom a zabezpečuje prevádzkový tlak oleja v telese ventilu.