€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: remontgTF81SC-PL
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 10959
Shipping to United States from €86.63
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 975 pcs. |
![]() ![]() |
Ukraine | 9984 pcs. |
![]() ![]() |
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Druhy opráv
Oprava ventilových blokov Citroen C4, C5, C6 / Peugeot 308, 3008, 407, 408 / Volvo S70, S60, S80 / Mazda CX9, CX7 / Opel Insignia, Zafira. TF81SC TF-80SC (AM6, AF21, AF40)
Automatická prevodovka TF-81SC bola vyvinutá koncernom Aisin Warner v roku 2003, ako modifikácia TF-80SC pre motory s objemom 2 až 4 litre a krútiacim momentom do 450 N*m. V závislosti od výrobcu vozidla môže byť krabica označená ako AF21 - Ford, AW6A-EL - Mazda.
Na riadenie činnosti prevodovky sa používa elektromechanická jednotka. Riadiaca jednotka pozostáva z puzdra a elektromagnetov, ako hydraulická kvapalina sa používa olej z mechanickej časti automatickej prevodovky. Elektromagnety plnia hlavnú funkciu nastavenia prevádzkových režimov automatickej prevodovky - radenie prevodových stupňov, blokovanie meniča krútiaceho momentu, prepínanie Park/Reverse/Drive.
![]() | ![]() |
Dôvodom diagnostiky činnosti telesa ventilu sú zvyčajne také typy porúch, ako sú rázy pri radení prevodových stupňov, plávajúca rýchlosť pri jazde konštantnou rýchlosťou, nejasný záber a preklzávanie pri prechode medzi prevodovými stupňami. Po načítaní chybových kódov je teleso ventilu demontované pre podrobnejšiu kontrolu a odskúšanie funkčnosti jednotlivých sekcií.
![]() | ![]() |
Okrem elektromagnetov podlieha kontrole a diagnostike aj telo ventilového telesa. Kryt pozostáva z niekoľkých častí (dosiek), ktoré tvoria kanály pre hydraulickú kvapalinu. Tlak v kanáloch tvoria elektromechanické ventily (solenoidy) a potom sa prenáša na výkonnú mechanickú časť, vďaka ktorej je riadená činnosť automatickej prevodovky.
![]() | ![]() |
V novom telese ventilu medzera medzi piestom elektromagnetu a stenou ventilového kanála zodpovedá technologickým rozmerom a zabezpečuje prevádzkový tlak oleja. V priebehu času sa olej kontaminuje mechanickými inklúziami trecích častí automatickej prevodovky (spojky, hnacie mechanizmy). Takýto olej, ktorý sa dostane do kanálov telesa ventilu, spôsobuje obrusovanie stien kanálov telesa ventilu v miestach kontaktu s piestom elektromagnetu, v dôsledku čoho sa naruší štandardný tlak a v dôsledku toho sa objavia príznaky porúch.
Na identifikáciu problémových oblastí používajú špecialisti Maktrans diagnostické zariadenia na určenie tesnosti kanálov telesa ventilu. V testovanom kanáli, keď je nainštalovaný piest, sa vytvorí znížený tlak, ak je tlak udržiavaný, potom je kanál v prevádzkovom stave, ak je tlak uvoľnený, potom je kanál telesa ventilu opotrebovaný;
![]() | ![]() | ![]() |
Príklady poškodených kanálov tela ventilu. Poškodenie vo forme škrabancov a výrazných škvŕn kontaktu medzi piestom a stenami kanála.
![]() | ![]() |
Na opravu poškodených oblastí používajú špecialisti Maktrans metódu obnovy kanálov inštaláciou výstužných puzdier. Poškodený kanál sa vyvŕta, potom sa nainštaluje puzdro, ktorého vnútorný priemer plne zodpovedá technologickým rozmerom a zabezpečuje prevádzkový tlak oleja v telese ventilu.