0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu variátora Nissan Qashqai, Juke, Micra, Renault Fluence. JF015E.

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: remontgJF015E-PL
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 1998
€406,47
If you order more than 999 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 999 pcs. €406,47
Add to cart
Add to cart
Ukraine 999 pcs. €406,47
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (5)

Druhy opráv

Oprava solenoidov CVT pre Nissan Qashqai, Juke, Micra, Renault Fluence. JF015E.

Činnosť modernej automatickej prevodovky je riadená elektrohydraulickou riadiacou jednotkou. Hlavnými ovládacími prvkami telesa ventilu sú elektromechanické ventily pracujúce na princípe indukčnej cievky a jadra, preto názov „solenoidy“. V závislosti od počiatočného stavu sa solenoidy delia na „normálne zatvorené“ (normálne vysoké) a „normálne otvorené“ (normálne nízke). Keď sa použije elektrický impulz, zmení sa poloha solenoidu. Zmena polohy môže prebiehať plynule v celom rozsahu ovládania alebo podľa princípu „On/Off“ - v tomto prípade je solenoid buď úplne otvorený alebo úplne zatvorený. Tieto prevádzkové režimy elektromagnetu v kombinácii s prietokom hydraulickej kvapaliny (ATF) vo vnútri telesa ventilu umožňujú ovládať všetky stavy automatickej prevodovky: radenie prevodových stupňov, ovládanie spojky a jazdu/parkovanie/spiatočku.

Ak teda zlyhá solenoid (alebo skupina solenoidov) z riadiaceho obvodu jedného z prevádzkových režimov automatickej prevodovky, dôjde k poruche tohto režimu. Ak napríklad zlyhajú solenoidy zodpovedné za ovládanie spojky, pri radení prevodových stupňov dochádza k preklzávaniu a rázom. Porucha elektromagnetov ovládania prevodov má za následok neprehľadné prepínanie pri zmene prevodových stupňov atď. Pri diagnostikovaní akejkoľvek poruchy automatickej prevodovky je kontrola elektromagnetov povinným postupom.

Firma Maktrans využíva moderné zariadenia, ktoré umožňujú testovať činnosť elektromagnetov za podmienok, ktoré presne zodpovedajú reálnym prevádzkovým podmienkam. Tie. Pri kontrole sa nastavuje prevádzkový tlak oleja, jeho teplota a samotný solenoid sa zahrieva tak, ako keby pracoval v telese ventilu automatickej prevodovky v najväčších horúčavách.

Riadiace signály a montážne bloky na inštaláciu solenoidu sú vybrané pre každý model automatickej prevodovky, výsledky testov sú prezentované vo forme grafov a tabuliek. Zlyhané solenoidy zobrazujú grafy s výstupom z povolenej zóny (spodná zelená a horná červená hranica). Prerušované čiary v grafe tiež naznačujú chyby v činnosti solenoidu.

Zvyčajne, keď sa zistí chybný solenoid, odporúča sa jeho výmena za nový. Vzhľadom na to, že počet zlyhaných a „podozrivých“ solenoidov počas testovania môže byť oveľa väčší ako jeden, výmena sady elektromagnetov sa môže stať vážnou nákladovou položkou. Špecialisti Maktrans vyvinuli technológiu opravy elektromagnetov, ktorá umožňuje výrazné úspory pri výmene. Demontáž a montáž solenoidu sa vykonáva pomocou špeciálneho nástroja, ktorý vyvinuli aj špecialisti Maktrans.

V prvom rade dochádza k poruche solenoidu v dôsledku porúch mechanických častí - puzdier. V priebehu času sa otvory puzdier opotrebúvajú, dochádza k škrabancom a škrabancom - v dôsledku toho sa ventil zasekne.

Vytvorenie nových puzdier vám umožní vrátiť solenoid do pracovného stavu. Náklady na takúto operáciu sú oveľa nižšie ako náklady na nový solenoid, účinok je rovnaký.

Po oprave sa všetky solenoidy znovu otestujú na skúšobnej stolici.

Technológia opravy elektromagnetov vyvinutá špecialistami Maktrans je cenovo výhodnou alternatívou k nákupu nových elektromagnetov. Námorné skúšky hydraulických jednotiek s obnovenými solenoidmi ukázali úplnú zhodu prevádzkových parametrov s výrobnými testami, čo potvrdzujú výsledky servisných programov výrobcov automatických prevodoviek.

Oprava telesa ventilu variátora Nissan Qashqai, Juke, Micra, Renault Fluence. JF015E.
Výmena piestov.

Moderný variátor sa ovláda pomocou hydraulickej riadiacej jednotky alebo skrátka hydraulickej jednotky. Teleso ventilu pozostáva zo skladacieho telesa, elektromechanických ventilov (solenoidov) a pohyblivých prvkov - plunžerov. Vo väčšine prípadov sa piest pohybuje pomocou solenoidu telesa ventilu, menej často - kvôli externým mechanickým pohonom, vrátane a manuálne ovládanie.

Hlavnou úlohou piestu je otvárať alebo zatvárať olejový kanál vo vnútri telesa ventilu na ovládanie činnosti variátora. V tomto prípade je obzvlášť dôležité, aby medzera medzi pracovnou plochou piestu a telesom telesa ventilu mala minimálnu hodnotu (rádovo v mikrónoch), aby sa zabezpečila tesnosť hydraulického systému. Stabilná prevádzka telesa ventilu a variátora ako celku je možná iba vtedy, ak je tlak oleja na štandardnej úrovni, a to ako v riadiacom obvode, tak aj v mechanickej časti.

Prekročenie alebo zníženie tlaku oleja sú hlavnými príčinami porúch variátorov a porúch jednotlivých komponentov. Jedným z dôvodov porušenia hydraulického režimu je porucha piestov riadiacej jednotky, presnejšie zničenie povrchu piestov.

Pohyb piestu vo vnútri kanála telesa ventilu je sprevádzaný trením hydraulická kvapalina variátora - prevodový olej - pôsobí ako mazivo. V priebehu času sa olej kontaminuje mechanickými časticami - produktmi deštrukcie trecích spojok a kovových častí prevodových častí. V dôsledku toho začne prevodový olej pôsobiť abrazívne, najmä v miestach s minimálnou trecou vôľou - ako je tomu v prípade povrchu piestu a tela ventilu.
Spočiatku sa zrkadlový povrch piestu opotrebuje pod vplyvom abrazíva, objavia sa škrabance, v niektorých prípadoch dôjde k globálnej deštrukcii povrchu a voľným okom môže byť viditeľný čip pracovnej vrstvy. Takýto piest už nemôže poskytovať požadovanú úroveň tesnosti kanála, čo vedie k strate tlaku v tele ventilu a poruchám v prevádzke variátora.

Nárazy a skĺznutie pri akcelerácii, nedostatok blokovania meniča krútiaceho momentu, porušenie dynamických charakteristík - to všetko môže byť dôsledkom zlyhania piestu riadiaceho kanála telesa ventilu. Okrem toho môže poškodený piest začať ničiť kanál telesa ventilu v miestach najčastejšieho kontaktu, čo vedie k ešte väčším problémom pri prevádzke variátora. Jediným riešením problému je kompetentná diagnostika a včasná výmena piestu.
Špecialisti Maktrans vyvinuli vlastnú technológiu výroby piesta. Piest sa otáča na digitálne riadenom stroji, ktorý vám umožňuje presne kopírovať rozmery originálu.

Ďalším krokom je potiahnutie pracovnej vrstvy, používa sa anodizačná metóda - piest ako anóda sa umiestni do roztoku elektrolytu, čím sa na povrchu piestu objaví vrstva oxidu;

Hotový piest je nainštalovaný v tele ventilu na testovanie. Počas testovania sa kontroluje hladina tlaku hydraulickej kvapaliny vo všetkých prevádzkových režimoch. Na konci testu sa teleso ventilu pripojí k mechanickej časti variátora a auto absolvuje povinné cestné testy.
Oprava tela ventilu pomocou piestov vlastnej výroby Maktrans nám umožňuje výrazne znížiť konečné náklady a poskytnúť ďalší záručný a pozáručný servis tela ventilu. Je tiež možné zakúpiť sady plunžerov na vykonávanie nezávislých opráv tela ventilu.

Otázky - odpovede (0)