0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilov pre Aveo, Captiva, Cruze, Epica, Orlando. 6T30E 6T40E.

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: remontg6T30E-PL
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 10992
€457,28

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

If you order more than 997 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 997 pcs. €457,28
Add to cart
Add to cart
Ukraine 9995 pcs. €457,28
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (1)

Chevrolet Aveo, Captiva Sport, Cruze, Epica, Orlando

Druhy opráv

Oprava telesa ventilu Aveo, Captiva, Cruze, Epica, Orlando

Šesťstupňové automatické prevodovky 6T30 (kód výrobcu MH9) a 6T40 (kód výrobcu MH8/MHB) boli vyvinuté inžiniermi General Motors pre vozidlá s pohonom predných kolies s objemom motora do 2,4 litra (6T30 - do 2 litrov, 6T40 - do 2,4 litra). Obe prevodovky boli uvedené na trh v sérii Hydra-Matic a sú pokračovaním päťstupňových verzií automatických prevodoviek GM. Vonkajšie rozdiely v mechanických častiach boxov sú minimálne a zodpovedajú maximálnemu výkonu motora (6T30 - do 140 k, 6T40 - do 180 k)

Automatické prevodovky 6T30 a 6T40 s inštalovanou elektrohydraulickou riadiacou jednotkou:

Mechanická časť prevodovky je ovládaná elektrohydraulickou jednotkou. Konštrukčne sa teleso ventilu skladá zo skladacej dosky a bloku elektromagnetov, pracovnou kvapalinou je prevodový olej. Elektronická riadiaca jednotka vysiela signály do elektromechanických ventilov (solenoidov), jadro elektromagnetu pohybuje piestom vo vnútri kanála hydraulickej dosky a mení tlak oleja. Zmena tlaku sa ďalej prenáša kanálom vo vnútri hydraulickej dosky na pohon, čím dochádza k požadovanej zmene pracovného režimu automatickej prevodovky.

Zostava hydraulickej dosky a solenoidový blok s elektronickou riadiacou jednotkou:

Takéto poruchy v činnosti automatickej prevodovky, ako sú otrasy a preklzávanie pri zmene prevodových stupňov, strata autoneutrálu a nedostatok blokovania meniča krútiaceho momentu, naznačujú poruchu telesa ventilu.
Na presné určenie chybnej jednotky sa používa diagnostické zariadenie. Jedným zo znakov zlyhania telesa ventilu je chyba Chevrolet P0990 (vysoké napätie v obvode snímača tlaku prevodového oleja), ako aj ďalšie chyby:
P0741 - Solenoidový ventil spojky meniča krútiaceho momentu (TCC) - zablokovaný
P0776 - Elektromagnetický ventil spojky 2 (3,5,R) - zablokovaný
P0788 - Solenoid časovania radenia "A" vysoký
P0796 - Elektromagnetický ventil spojky 3 (4,5,6) - zablokovaný vo vypnutom stave
P0842 - Nízke napätie v okruhu snímača tlaku
P0843 - Vysokonapäťový obvod snímača tlaku
P0872 - Nízke napätie v okruhu snímača tlaku
P0873 - Vysokonapäťový obvod snímača tlaku
P0877 - Nízke napätie v okruhu snímača tlaku
P0878 - Obvod tlakového snímača vysokého napätia
P0989 - Nízke napätie v okruhu snímača tlaku
P0073 - Senzor tlaku prevodovej kvapaliny/spínač "C" obvod vysoký
P2714 - Výkon elektromagnetu "D" na ovládanie tlaku alebo vypnutý
P2723 - Solenoidový ventil-spojka solenoid 5 (1,2,3,4) - uzamknutý vo vypnutom stave

Chyby prijaté počas diagnostiky sú rozdelené do troch skupín:
1. Poruchy v prevádzke solenoidovej jednotky.
2. Poškodenie snímača tlaku oleja.
3. Porucha kanála alebo piestu ventilu hydraulickej jednotky.

Problémy so solenoidmi a snímačom tlaku sa riešia ich výmenou za nové originálne náhradné diely.

V prípade telesa ventilu odporúčajú špecialisti Maktrans opravy. Oprava je nielen nákladovo efektívna, ale tiež sa kvalitatívne nelíši od nákupu nového telesa ventilu a problémy s ventilovým kanálom riešia odborníci na základe dlhoročných skúseností v oblasti servisu automatických prevodoviek. Študovaním defektov hydraulických jednotiek dospeli špecialisti Maktrans k záveru, že opotrebenie ventilového kanála je spôsobené mechanickým pôsobením mikročastíc v hydraulickej kvapaline, ktoré pôsobia ako abrazívum. Počas prevádzky mechanické komponenty automatickej prevodovky upchávajú prevodový olej trieskami vznikajúcimi v dôsledku maximálnych mechanických síl v kontaktných bodoch. Čipy sa dostávajú do oleja a šíria sa po celom telese automatickej prevodovky vrátane do hydraulickej jednotky. K ďalšej kontaminácii dochádza v dôsledku zničenia spojok.
Predčasná výmena prevodového oleja a prevádzka automatickej prevodovky pri maximálnom krútiacom momente vedie k predčasnému zlyhaniu kanálov telesa ventilu. V dôsledku vyčerpania klesne tlak oleja v kanáli telesa ventilu, čo spôsobí stratu kontroly v jednej z oblastí automatickej prevodovky, môže to byť zvýšenie/zníženie prevodového stupňa, prechod do automatického neutrálneho režimu, spojka prevádzka atď.

Príklad vývoja ventilového kanála v reze. Niektoré stopy opotrebovania sú viditeľné voľným okom, prítomnosť iných je preukázaná testovaním.

Na určenie tesnosti kanála používajú špecialisti Maktrans vákuovú technológiu.
Do testovaného kanála je nainštalovaný piest, po ktorom sa vytvorí znížený tlak. Ak sú steny kanála v prevádzkovom stave, potom sa tlak neuvoľní, ak sa tlak zvýši, steny kanála sa vyčerpajú.

Na predĺženie životnosti telesa ventilu sa používajú opravné priechodky kanálov ventilov. Puzdrá sú vyrábané na digitálne riadených strojoch a presne opakujú reliéf vnútorného povrchu ventilového kanála.

Pred inštaláciou puzdra sa opravovaný kanál vyvŕta, potom sa opravné puzdro zatlačí.

Takto vyzerajú súpravy pripravené na inštaláciu. V prípade potreby je možné piest vymeniť za nový.

Týmto spôsobom sa opraví väčšina ventilových kanálov, vrátane kanála elektromagnetu blokovania meniča krútiaceho momentu, kanála elektromagnetu tlaku oleja a kanálov elektromagnetu radenia prevodových stupňov. Po dokončení opravy sa každá hydraulická jednotka podrobí úplnej kontrole obnovených oblastí. Po inštalácii do auta sa skontrolujú všetky prevádzkové režimy automatickej prevodovky. Ventilové bloky renovované špecialistami Maktrans zodpovedajú prevádzkovým parametrom nových ventilových blokov a priaznivo konkurujú nákupom nových a použitých dielov. Záruka na opravu 1 rok.

Výmena ventilu AFL
Výmena riadiaceho ventilu kompenzátora posuvu

Symptómy:

- samovoľné zapnutie/vypnutie auto neutrálne

- rázy pri radení z 1. na 2. a z 2. na 3. prevodový stupeň

- chyba pri adaptácii

- chyba na snímači tlaku

Otázky - odpovede (0)