€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: remontg0AM-PL
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 10936
Shipping to United States from €85.36
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 992 pcs. |
|
Ukraine | 9944 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
Druhy opráv
- Oprava sedlového valca tlakového zásobníka automatickej prevodovky DSG 7 0AM (DQ200)
- Výmena elektromagnetu spojky automatickej prevodovky DSG 7 0AM (DQ200)
Oprava sedacieho valca tlakového akumulátora Q3, Superb, Passat, Jetta. Automatická prevodovka DSG 7 0AM (DQ200).
DSG DQ200 - 7-stupňová robotická prevodovka, určená na prenos krútiaceho momentu do 250 N*m. Tento model automatickej prevodovky je široko zastúpený v modelovom rade automobilov VAG s objemom motora do 2 litrov:
- Audi A1, A3, Q3
- Seat Altea, Ibiza, Leon
- Škoda Fabia, Octavia, Superb
- VW Beetle, Golf, Jetta, Polo, Passat, Scirocco, Tiguan, Touran
Robotickú prevodovku riadi elektrohydraulická jednotka – Mechatronika. Charakteristickým znakom tohto modelu automatickej prevodovky je vysoká hodnota tlaku hydraulickej kvapaliny na pohony. Na rozdiel od hydraulických jednotiek bežných automatických prevodoviek má mechatronika vlastný olejový okruh oddelený od mazacieho okruhu mechanickej časti prevodovky, čím sa zabraňuje kontaminácii hydraulickej kvapaliny. Na prenos riadiacich síl využíva mechatronika malý objem oleja – len 1,1 litra, pričom riadiaci tlak dosahuje 60 Bar (približne 60 Atmosfér). V rozbehnutom aute tento tlak vytvára olejové čerpadlo, no po vypnutí zapaľovania sa tlak uvoľní. Na rýchle vytvorenie tlaku po zapnutí zapaľovania sa v mechatronike používa špeciálna jednotka - tlakový akumulátor. Batéria je vyrobená vo forme plynovej fľaše, vo vnútri ktorej je tlak 50 barov. Batéria teda po zapnutí zapaľovania hlási do hydraulického systému počiatočný tlak, po ktorom olejové čerpadlo prinesie požadovanú hodnotu v závislosti od teploty okolia.
Konštrukčne je tlakový zásobník inštalovaný v kryte mechatroniky cez závitové spojenie a utesnený gumovým krúžkom.
Ak batéria zlyhá, je možné ju vymeniť za novú.
Vysoký tlak v systéme, cyklické zaťaženie a únava materiálu puzdra mechatroniky nakoniec vedú k zničeniu sedla tlakového zásobníka. Najprv sa to prejavuje vo forme dlhého „pumpovania“ mechatronického hydraulického systému po zapnutí zapaľovania v dôsledku abnormálneho uvoľnenia tlaku cez mikrotrhliny v kryte. Ďalšia prevádzka vedie k chybám spojeným s tlakom oleja v mechatronike. Externé vyšetrenie však nie vždy umožňuje určiť prítomnosť defektu.
Postupom času sa mikrotrhliny zväčšujú a vedú k zničeniu sedadla mechatroniky, čo v kombinácii s vysokým tlakom v batérii pripomína výbuch. Následky takéhoto zničenia môžu spôsobiť zlyhanie celej mechatroniky v dôsledku kontaminácie kanálov olejového okruhu úlomkami častí krytu.
Na vyriešenie problému vývoja mikrotrhlín a zabránenie následkom globálnej deštrukcie mechatroniky vyvinuli špecialisti Maktrans technológiu na posilnenie sedla batérie pomocou vysoko pevných materiálov. Za týmto účelom je sedlo batérie pripravené na inštaláciu vystuženého skla frézovaním na numericky riadenom stroji, čím je zabezpečená požadovaná úroveň presnosti opracovania plôch dielca.
Vystužené sklo je vyrobené z ocele a v ukazovateľoch pevnosti mnohonásobne prevyšuje štandardné sedlo v puzdre mechatroniky (materiál puzdra mechatroniky je hliníková zliatina). Rozmery skla presne opakujú pôvodné rozmery sedla batérie: stúpanie závitu, priemer, rozmery otvorov na upevnenie a prívod oleja.
Vystužené sklo je inštalované na vopred pripravenom mieste v kryte mechatroniky zvonka, dizajn sa nelíši od originálu.
Po dokončení opravy sa mechatronika pripojí k mechanickej časti prevodovky a vozidlo absolvuje skúšobnú jazdu, počnúc zapnutím zapaľovania a kontrolou počiatočného tlaku v mechatronike a končiac kontrolou automatickej prevodovky vo všetkých prevádzkových režimoch. .
Výskyt tlakových chýb v mechatronike a dlhý štart po zapnutí zapaľovania sprevádzaný zvukom olejového čerpadla sú najčastejšími znakmi problémov s tlakovým akumulátorom. Včasná diagnostika a opravy môžu zabrániť vzniku poruchy a výrazne ušetriť na jej odstránení.
Škoda Octavia A5 1.8 TSI DSG 7 0AM (DQ200). Výmena elektromagnetu spojky.
Popis problému.
Pri jazde v režime Drive, pri prepnutí na párne prevodové stupne, sú cítiť otrasy. Tie. pri prechode z prvého prevodového stupňa na druhý - stlačenie a pri prechode z tretieho na štvrtý - stlačenie. V niektorých prípadoch sa po ďalšom šoku box dostal do núdzového režimu (blikajúci kľúč na prístrojovej doske).
Diagnostika.
Na výber stratégie na odstránenie poruchy automatickej prevodovky sa v prvom rade používa diagnostický nástroj. Čítanie chýb v našom prípade ukázalo kód P176F (spojka 2 sa neúmyselne sporadicky zatvorila). Tento kód najčastejšie označuje nestabilnú činnosť elektromagnetov pohonu spojky, ktoré sú súčasťou riadiacej jednotky elektrohydraulickej prevodovky. Na obrázku nižšie sú indikátory problémových elektromagnetov označené červenou farbou.
Debug.
Demontáž riadiacej jednotky elektromechanickej prevodovky (mechatronika).
Demontáž a umývanie mechatroniky. Vizuálne posúdenie stavu krytu hydraulickej jednotky na prítomnosť charakteristických chýb.
Odstránenie solenoidov na testovanie na špeciálnom stojane.
Stojan na testovanie činnosti solenoidov
Inštalácia solenoidu na test
Všetky solenoidy sa testujú postupne. Prevádzkový graf pracovného solenoidu vyzerá takto:
A takto vyzerá prevádzkový graf neúspešného (nestabilného) solenoidu:
Počas testov bol identifikovaný chybný solenoid s nestabilnou prevádzkou. Tento solenoid ovláda spojku K2 (druhý vstupný hriadeľ), v ktorej je umiestnený druhý a štvrtý prevodový stupeň. Tie. Nestabilná prevádzka solenoidu bola príčinou rázov v chode prevodovky. Tento solenoid sa musí vymeniť.
Po výmene solenoidu sa zmontuje mechatronika a predbežne sa skontroluje jej hydraulický systém. Skontroluje sa činnosť motora olejového tlakového čerpadla a odčítajú sa diagnostické podmienky. Po diagnostických testoch je mechatronika nainštalovaná a pripojená k prevodovke.
Výsledok.
Po výmene solenoidu sa chod boxu stabilizoval. Pri radení druhého a štvrtého prevodového stupňa nedochádza k žiadnym otrasom.
Podrobná recenzia opravy DSG 7