€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: remontg09D-PL
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 1931
Shipping to United States from €86.63
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 984 pcs. |
![]() ![]() |
Ukraine | 947 pcs. |
![]() ![]() |
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (1)
Audi Q7, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne
Druhy opráv
Oprava tela ventilu Touareg, Q7, Cayenne. Automatická prevodovka 09D
Šesťstupňová automatická prevodovka TR-60SN bola vyvinutá koncernom Aisin začiatkom roku 2000 pre autá s objemom motora 3 litre a viac. Podľa klasifikácie Volkswage Aidu Grup dostal box kód 09D a bol inštalovaný na autách Audi Q7, Porsche Cayenne a Tuareg.
![]() |
Mechanická časť prevodovky je riadená hydromechanickou riadiacou jednotkou (ventilovou jednotkou).
![]() | ![]() |
Teleso ventilu pozostáva zo skladacieho telesa s olejovými kanálikmi a hydraulickými ventilmi ovládanými elektrickými pohonmi - solenoidmi. Vo vnútri telesa ventilu cirkuluje rovnaký olej ako v mechanickej časti prevodovky. Tento olej sa nazýva hydraulická kvapalina ATF. Normálna prevádzka telesa ventilu je určená štandardnými hladinami tlaku ATF v olejových kanáloch a hydraulických ventiloch telesa ventilu. Radenie prevodov zároveň prebieha hladko, bez nárazov alebo preklzovania. Otáčky motora pri zaradenom prevodovom stupni sú na konštantnej úrovni - blokovanie meniča krútiaceho momentu funguje.
V priebehu času sa olej vo vnútri automatickej prevodovky kontaminuje produktmi mechanického opotrebovania (náter spojky, triesky z trecích jednotiek).
![]() | ![]() |
Keď teleso ventilu pracuje na špinavom oleji, mechanické častice vstupujú do kanálov ventilu, čo vedie k škrabancom a ryhám vo vnútri kanálov. Poškodenie stien kanálov ventilov narušuje normálne tlakové pomery hydraulickej kvapaliny a môže spôsobiť zaseknutie ventilov. Dôsledkom takéhoto poškodenia sú problémy pri radení prevodových stupňov, plávajúca rýchlosť, nárazy a prešmykovanie pri preraďovaní na vyšší alebo nižší prevodový stupeň. Ktorá z uvedených chýb sa objaví, závisí od toho, v ktorom kanáli telesa ventilu dôjde k poškodeniu.
Na identifikáciu problémových oblastí telesa ventilu používajú špecialisti Maktrans originálnu techniku, ktorej podstatou je vytvorenie zníženého tlaku v testovaných kanáloch. V kanáli je nainštalovaný piest ventilu, po ktorom dôjde k evakuácii. Ak sa tlak nezvýši, kanál je v poriadku, ale ak dôjde k krvácaniu, potom je v kanáli diera a je potrebné ju obnoviť.
![]() | ![]() |
Nižšie sú uvedené príklady chybných kanálov a škrabancov a opotrebovania sú viditeľné aj pri malom zväčšení. Fotografie boli urobené, aby jasne demonštrovali skryté chyby v telese ventilu.
![]() | ![]() |
Na vyriešenie problémov s poškodenými oblasťami používajú špecialisti Maktrans kanálové zosilňovače (zosilňovače). Zosilňovač otvoru je puzdro, ktoré zapadá do predvŕtaného otvoru a presne kopíruje geometriu povrchu pôvodného otvoru ventilu. Puzdro je vyrobené z vysoko kvalitného hliníka a poskytuje požadovanú úroveň kompresie v hydraulickom systéme. Po usadení puzdra do kanála je celý ventil zmontovaný (inštalácia piestu, pružiny, držiaka). Proces výroby a inštalácie puzdier prebieha na numericky riadených strojoch, čo zabezpečuje požadovanú úroveň presnosti.
![]() | ![]() |
Týmto spôsobom sa opraví akýkoľvek ventilový kanál v tele ventilu.
Zosilňovač pre ventil modulátora tlaku ATF:
![]() | ![]() |
Takto vyzerá nainštalované puzdro ventilového kanála:
![]() | ![]() |
Iné typy opravných puzdier (modulátor tlaku a uzatvárací ventil meniča krútiaceho momentu)
![]() | ![]() |
Bez ohľadu na umiestnenie chybného kanála je možné opraviť horný aj spodný hydraulický tanier (súčiastky meniča krútiaceho momentu).
![]() | ![]() |
Na odstránenie problémov s radením z 1 na 3 sú opravené ventilové kanály k1, k3, b1
![]() |
Po dokončení opravy sa každá hydraulická jednotka podrobí úplnej kontrole obnovených oblastí. Po inštalácii do auta sa skontrolujú všetky prevádzkové režimy automatickej prevodovky. Kvalitu opravy potvrdzuje skúšobná jazda.
![]() | ![]() |
Ventilové bloky obnovené špecialistami Maktrans zodpovedajú výkonnostným charakteristikám nových ventilových blokov. Náklady na opravy a 1-ročná záruka priaznivo konkurujú nákupu použitých dielov.
Oprava solenoidov telesa ventilov Tuarge, Q7, Cayenne 09D
Na znečistený olej sú citlivé aj elektromechanické ovládače ventilov telesa ventilov automatickej prevodovky - solenoidy. V priebehu času sa vo vnútri solenoidu hromadí sediment nečistôt hydraulickej kvapaliny, čo spôsobuje poruchu funkcie ventilu telesa ventilu. Nepravidelnosti v chode automatickej prevodovky sa prejavujú aj v podobe rázov, preklzov a nejasných prevodových stupňov. V závislosti od ich umiestnenia v tele ventilu sa rozlišujú elektromagnety radenia prevodových stupňov, elektromagnety spojky a elektromagnety lineárneho nastavenia tlaku ATF.
![]() |
Ako príklad zvážte činnosť solenoidov číslo 90 a 283.
Solenoid N90 je normálne uzavretý solenoid s moduláciou šírky impulzov (PWM), ktorý riadi zapínanie a vypínanie spojky K3. Keď je tento solenoid úplne vypnutý, spojka K3 je plne zapnutá. Ak tento solenoid zlyhá ( kód chyby VAG 00262 ) v polohe „Vypnuté“ (normálne zatvorené), radenie na 3. prevodový stupeň a spiatočku môžu byť sprevádzané otrasmi.
![]() |
Solenoid N283 je normálne uzavretý solenoid, ktorý ovláda spojku B1. Ak tento solenoid zlyhá v polohe OFF (normálne zatvorený), pri preraďovaní na 2. prevodový stupeň môže dôjsť k šoku.
Ak teda zlyhajú solenoidy 90 a 283, vznikajú problémy s tretím, druhým a spiatočkou.
Jednou z možností, ako vyriešiť problém s chybnými solenoidmi, je ich výmena za nové. Okrem takýchto opráv ponúkajú špecialisti Maktrans službu na obnovenie funkčnosti solenoidov. Za týmto účelom sú solenoidy úplne demontované a úplne vyčistené a chybné komponenty sú nahradené novými.
![]() | ![]() |
Potom sa solenoidy zmontujú a nainštalujú na stojan, aby sa otestovali všetky prevádzkové režimy.
![]() | ![]() |
Počas testovania dosahuje teplota oleja 100 stupňov Celzia, čo plne zodpovedá skutočným prevádzkovým podmienkam solenoidu v telese ventilu bežiaceho auta.
Ak nedochádza k žiadnym poklesom tlaku, keď sú solenoidy v prevádzke, proces obnovy bol úspešne dokončený. Potom sa obnovené solenoidy nainštalujú do telesa ventilu automatickej prevodovky a vozidlo sa podrobuje cestným testom. Obnova elektromagnetov umožňuje obnoviť funkčnosť automatickej prevodovky za prijateľnú cenu bez potreby nákupu nového balíka elektromagnetov.
Záruka na vykonanú prácu je 1 rok bez obmedzenia najazdených kilometrov.
Witam, Jeśli zamówienie płytę sterującą, to muszę najpierw odesłać moja ,czy tylko państwo przysyłają mi swoją ? Pozdrawiam

Dzień dobry
Obie opcje są możliwe, możemy naprawić twój sterownik hydrauliczny lub możesz kupić już zregenerowany