€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: remontg02E-PL
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 10978
Shipping to United States from €86.63
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 994 pcs. |
![]() ![]() |
Ukraine | 9984 pcs. |
![]() ![]() |
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
Druhy opráv
- Oprava solenoidu hlavného tlaku
- Oprava solenoidov chladenia
- Výmena solenoidov poistných ventilov K1 a K2
Oprava elektromagnetov telesa ventilov automatickej prevodovky DQ250 02E pre A3, Q3, TT, Passat, Golf, Superb.
Audi A3, Q3, TT
SEAT Leon, Toledo
ŠKODA Octavia, Superb
VOLKSWAGEN Caddy, Beetle, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Shara, Touran
Šesťstupňová automatická prevodovka DQ250 02E je vlastným vývojom koncernu VAG spolu s BorgWarner Inc.
Mokrá dvojitá spojka boxu umožňuje prenášať krútiaci moment až do 350 H*m. Mechanická časť prevodovky je riadená prostredníctvom elektromechanickej jednotky - mechatroniky. Mechatroniku tvorí elektronická riadiaca jednotka a elektrohydraulická jednotka vybavená snímačmi a elektrickými ventilmi - solenoidmi.
![]() | ![]() |
V závislosti od vykonávanej úlohy sa rozlišujú elektromagnety radenia, spojky a regulácie tlaku.
![]() |
Solenoid N 217 je zodpovedný za reguláciu tlaku hydraulickej kvapaliny v hlavnom potrubí telesa ventilu. Tlak sa mení v závislosti od teploty, rýchlosti a pracovného režimu automatickej prevodovky. Elektronická riadiaca jednotka periodicky upravuje hodnotu hlavného tlaku v súlade s prevádzkovými podmienkami prevodovky. Ak hlavný tlakový solenoid zlyhá, hydraulická jednotka pokračuje v prevádzke pri maximálnom tlaku hydraulickej kvapaliny. V tomto prípade je radenie sprevádzané rázmi a rázmi, čo okrem zníženia komfortu vedie k predčasnému opotrebovaniu spojky a systému radenia.
Solenoid N 218 patrí do chladiaceho systému. Hlavným dôvodom zahrievania oleja v automatickej prevodovke je činnosť dvojspojok K1 a K2. Pri prenose krútiaceho momentu medzi lamelami spojky dochádza k treniu a v dôsledku toho k tvorbe tepla. Na chladenie oleja sa používa špeciálny chladiaci okruh. Cirkuláciou cez chladiaci okruh olej znižuje teplotu a ochladzuje spojku. Solenoid N 218 riadi chladiaci okruh.
Ak solenoid nefunguje správne, teplota oleja môže stúpnuť nad povolené hodnoty (135 stupňov), čo negatívne ovplyvní činnosť všetkých komponentov automatickej prevodovky (porucha spojok, elektronických snímačov, elektromagnetov).
Pri prehriatí oleja sa tiež spustí ochrana, ktorá sa prejavuje znížením krútiaceho momentu motora alebo úplným odpojením spojok (krútiaci moment sa neprenáša do skrinky) - auto sa úplne zastaví. Prehrievanie výrazne skracuje servisný interval a vyžaduje častejšiu výmenu hydraulickej kvapaliny.
Na diagnostiku činnosti solenoidov používajú špecialisti Maktrans moderné vybavenie, ktoré vám umožňuje zopakovať činnosť solenoidu v reálnych podmienkach jazdiaceho vozidla.
![]() | ![]() | ![]() |
Hlavným dôvodom zlyhania solenoidov je prevádzka v kontaminovanom oleji. Častice triesok a spáleného oleja tvoria jemnú suspenziu, ktorá upcháva olejové kanály. Pri kontakte s trecími časťami spôsobujú kontaminujúce prvky predčasné poškodenie a opotrebovanie povrchu, vr. opotrebovanie puzdra solenoidu, čo vedie k zaseknutiu.
Príklad opotrebovaného puzdra solenoidu. Vytvorenie centrálneho otvoru puzdra.
![]() |
Na vyriešenie problému vyvinuli špecialisti Maktrans technológiu opravy solenoidu.
Najprv sa solenoid rozoberie pomocou špeciálneho nástroja.
![]() | ![]() |
Potom sa odstráni opotrebované puzdro a na jeho miesto sa nainštaluje nové puzdro vyrobené odborníkmi Maktrans.
![]() |
Výroba puzdier prebieha na moderných numericky riadených strojoch, čo nám umožňuje dodržiavať moderné tolerancie presnosti výsledných dielov.
![]() | ![]() |
Po oprave sa elektromagnety preskúšajú, aby sa zabezpečil súlad s prevádzkovými parametrami.