0

€0,00

Pokladňa

Oprava vstupného hriadeľa/bubna Spojka E ZF 6HP26 6HP32 6HP28 6HP28AF 6HP28A 6HP32A 6HP26A 6R60 6R80W 6R75W

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: 6HP-EDR-RP
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0
  • Dostupnosť: 1000
€34,47

Shipping Icon Shipping to United States from €45.02

Dostupné možnosti
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Ukraine 1000 pcs. €34,47
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (4)

ZF 6HP sú 6-stupňové prevodovky zvyčajne pre vozidlá s pohonom zadných kolies, ktoré pracujú s motormi produkujúcimi krútiaci moment do 420 Nm s prevodovkami ZF 6HP19 / 21, ZF 6HP24 / 32 pracujú s výkonnejšími motormi od 3,0 l do 6,0 l a sú schopné „ digest“ krútiaci moment na 600 Nm (pre 6HP24) a 750 Nm (pre ZF 6HP32). 6-stupňové prevodovky ZF 6HP19 6HP26 6HP32 používali vo svojich autách mnohé automobilky ako AUDI, BMW, BENTLEY, ASTON MARTIN, Jaguar, Maserati atď.

V čase svojho uvedenia, čo bolo ešte v roku 2001, to bola najnovšia prevodovka, ktorá bola bez preháňania bestsellerom na trhu s automatickými prevodovkami.
Od roku 2004 sa začal používať na autách FORD s označením 6R60, 6R80, 6R140 a na autách HYUNDAI / KIA vyrábané spoločnosťou ZF.

Pozdĺžne usporiadanie prevodovky s výkonnými motormi a vysokým krútiacim momentom vytvára pozdĺžne axiálne zaťaženie a vibrácie pri vysokých rýchlostiach.
V priebehu času vibrácie vedú k predčasnému opotrebovaniu puzdier a ložísk, čo len zvyšuje úroveň axiálnych vibrácií.
Vibrácie porušujú podporné puzdrá vstupného hriadeľa, čo následne spôsobuje abnormálne axiálne hádzanie hriadeľa.

Na prevodovkách 6HP/6R je vstupný hriadeľ privarený k základni bubna spojky E, aby vytvoril jeden celistvý kus. Piest spojky E je prepojený so zvyškom komponentov prevodovky, ktoré fungujú ako komponenty stredovej nápravy.
Vstupný hriadeľ okrem puzdier nemá žiadne strediace súčasti, keď sa axiálne hádzanie zväčšuje, puzdrá sa opotrebúvajú a vytvárajú elipsu. Za takýchto podmienok hriadeľ stráca pevnú oporu poskytovanú puzdrami a dostáva abnormálnu voľnú vôľu vzhľadom na svoju os.

Vodič môže tieto poruchy pociťovať ako zvyšujúce sa vibrácie, najmä pri zaťažení počas akcelerácie.

Vráťme sa k vstupnému hriadeľu. Puzdrá sú opotrebované, hriadeľ dostal voľný axiálny pohyb, posledný bod, ktorý pevne drží hriadeľ, zostáva základňou bubna spojky E, ktorý je za súčasných podmienok vystavený abnormálnemu zaťaženiu.
Zaťaženie vibráciami nájde najslabšie miesto na spodnej časti bubna a najprv sa vytvorí trhlina, cez ktorú uniká tlak z E-spojkového bloku, v dôsledku čoho sa spojkové kotúče začnú prešmykovať a vytvárajú trenie namiesto tuhej spojky, čo vedie k úplnému vyhoreniu spojkového bloku.

Pri odstraňovaní porúch prevodovky nie sú drobné praskliny viditeľné okom, možno ich zistiť len ako výsledok tlakovej skúšky. Pri demontáži bubna spojky E sa trhliny stanú viditeľnými, pretože už nie sú odpružené vratnou pružinou.

Tento problém je možné vyriešiť výmenou E spojkového hriadeľa/bubna za nový, alebo opravou poškodeného, čo je oveľa lacnejšie ako kúpa nového.


Spoločnosť Makrtrans vykonáva komplexné reštaurovanie.

Proces obnovy vyzerá takto:

Vstupný hriadeľ je vycentrovaný na predtým rozobratom bubne pomocou rozpery. Kôš je upevnený v lise, stiahnutím poškodených častí a bodovým zváraním laserom.

 Hriadeľ upevníme na rotačnom laserovom zváracom stroji a vycentrujeme. Zvárame súvislým švom.

Získame dokonalý zvar.

Po zváraní skontrolujeme hriadeľ na axiálne hádzanie.

Znova zložíme bubon.

Skontrolujte tesnosť bubna. Neboli zistené žiadne netesnosti tesnenia. Kôš bol obnovený a pripravený na inštaláciu.

Otázky - odpovede (0)