0

€0,00

Pokladňa

Oprava náboja FORWARD CLUTCH K114 / TOYOTA CVT

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: MT-HUB-REM
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0
  • Dostupnosť: 1000
€28,14
Dostupné možnosti
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Ukraine 1000 pcs. €28,14
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

Počas prevádzky vozidla dochádza k prirodzenému a nevyhnutnému procesu opotrebovania komponentov automatickej prevodovky.
Automatická prevodovka je technicky zložitá jednotka, ktorej stabilná prevádzka závisí od správnej činnosti všetkých jej komponentov.
Pri poškodení alebo poruche sa spravidla jeden komponent „ťahá so sebou“ a postupne ničí svojich najbližších. To je jasne vidieť na príklade interných nábojov.
Problém, ktorý sa často vyskytuje, je, keď pri odstraňovaní problémov s komponentmi prevodovky technik objaví zárezy na náboji, ktoré zanechali oceľové zuby trecích kotúčov, ktoré zaberajú so zubami náboja.


Dôvody výskytu zárezov na náboji:

1.Použitie rôznych druhov kovov v prevodových komponentoch.

Mnoho automobiliek, s cieľom znížiť hmotnosť komponentov, používa ako materiál náboja mäkký hliník, zatiaľ čo základňa trecieho kotúča zostáva oceľová.
V tomto prípade sa na oceľovom kotúči časom nevyhnutne vytvoria zárezy, ktorých hĺbka bude závisieť len od štýlu jazdy a prevádzkových podmienok auta.


2. Režim prevádzky vozidla.


Náhle zrýchlenie škodí komponentom automatickej prevodovky.
S kic down dochádza k prudkému nárastu otáčok a výkonu motora, ktorý je sprevádzaný prudkým radením. Trecie kotúče narážajú na povrch náboja.
V tomto prípade ani použitie rovnakých druhov kovov na protiľahlých komponentoch výrazne nezaručuje neprítomnosť poškodenia. Dokonca aj oceľové náboje majú výrazné zárezy.


Prečo sú zárezy na nábojoch prevodovky a bubnoch také desivé?

Náboj je druh pohonu alebo hnaného ozubeného kolesa poháňaného spojkovou súpravou, ktorá pozostáva z ocele a trecích kotúčov.
Ako viete, tlak oleja pôsobí na piest, stláča a dekompresuje kotúče medzi sebou a takto sa spojka zapína/vypína.
Tento proces je sprevádzaný voľným pohybom kotúčov voči náboju, kotúče sú vo vzájomnom tesnom kontakte a spojka funguje správne.
Zárezy na náboji bránia voľnému pohybu kotúčov voči náboju, zuby kotúča sa dostanú do zárezu, kotúč sa zasekne, kotúče k sebe netvoria tuhú priľnavosť, kotúče sa šmýkajú,
ktorý sa vyznačuje stratou dynamických charakteristík auta pri určitom prevodovom stupni. Preklzávanie kotúčov je sprevádzané zvýšením teploty spojkového bloku, v dôsledku čoho sa kotúče prehrievajú a vyhoria.
V niektorých prípadoch sú kotúče spojky „tesne“ zvarené a spojka zostáva navždy v zatvorenom stave. Čo spôsobuje vážnejšie škody.

Technická základňa MAKTRANS pomocou laserového zváracieho zariadenia umožňuje obnovu poškodených nábojov, ktorá je oveľa lacnejšia ako nákup nového dielu.

Proces obnovy:

V laserovom zváracom stroji je inštalovaná predmontovaná časť.


Kov smeruje cez poškodené časti.


    Dostaneme diel pripravený na inštaláciu na prevodovku.

      Otázky - odpovede (0)