0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilov Audi Q5, A4, A5, A6. Automatická prevodovka 0B5 DL501

  • Značka: MAKTRANS
  • Kód produktu: rem0b5500-PL
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 0.01
  • Dostupnosť: 1995
€457,28

Shipping Icon Shipping to United States from €45.02

If you order more than 997 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 997 pcs. €457,28
Add to cart
Add to cart
Ukraine 998 pcs. €457,28
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

Druhy opráv

Oprava elektromagnetov spojky Audi Q5, A4, A5, A6. Automatická prevodovka 0B5, DL501.

Moderná automatická prevodovka DL501 bola vyvinutá spoločnosťou Audi AG pre vozidlá s pohonom všetkých kolies s pozdĺžne uloženou pohonnou jednotkou. Stredový diferenciál je umiestnený v tele mechanickej časti prevodovky a umožňuje rozložiť sily pozdĺž náprav (predná/zadná) od 15/85 do 65/35. DL501, známa aj pod komerčnou značkou S-tronic, je sedemstupňová dvojhriadeľová prevodovka rodiny DSG, prvýkrát inštalovaná na Audi Q5 v roku 2008, ktorá pridala k názvu modelu prídavok „quattro“ - stály pohon všetkých kolies. Mechanická časť prevodovky je navrhnutá pre systém dvoch do seba zasadených vstupných hriadeľov, zodpovedných za špecifické sady ozubených kolies. Primárny vnútorný hriadeľ je označený K1 - zodpovedný za nepárne prevody 1,3,5,7. Primárny vonkajší hriadeľ je označený K2 - zodpovedný za párne prevody 2, 4, 6 a spiatočky. Krútiaci moment sa prenáša na vstupné hriadele cez dvojitú diferenciálnu spojku (Clutch K1 + Clutch K2).

Mechanická časť boxu je ovládaná elektrohydraulickým modulom Mechatronik. Mechatronik pozostáva z hydraulickej riadiacej jednotky, elektronickej riadiacej jednotky, senzorového systému a sady akčných členov.

Za činnosť spojkového mechanizmu sú zodpovedné elektrohydraulické elektrohydraulické solenoidy číslo 436 (pre hriadeľ a spojku K1) a 440 (pre hriadeľ a spojku K2).

Ak je činnosť týchto solenoidov nestabilná, pozorujú sa nasledujúce problémy:
- otrasy a otrasy pri rozjazde s Park-Drive alebo Park-Revers
- plávajúca rýchlosť v ustálenom stave prevádzkovej prevodovky
- preklzávanie spojky
Preklzávanie spojky je diagnostikované s chybou 022FE. V dôsledku šmyku zlyhajú trecie spojky a spojkový systém.

Na určenie výkonu solenoidov sa používa diagnostický stojan.

Inštalácia solenoidu na testovanie

Pre každý solenoid sa vykreslí graf stavu piestu v celom rozsahu hodnôt riadiaceho signálu
Graf neúspešného solenoidu. Nestabilná prevádzka, prítomnosť hladkých vodorovných častí naznačuje zaseknuté jadro solenoidu.

Nestabilná prevádzka solenoidov môže byť spôsobená chybným puzdrom elektromagnetu. Počas prevádzky sa puzdrá solenoidov vyrábajú pod vplyvom jemných častíc (kovové hobliny, produkty oxidácie oleja atď.), Ktoré vstupujú do oleja vo vnútri telesa ventilu. V dôsledku opotrebovania stredový otvor puzdra nadobúda excentricitu (posunutie stredu otvoru vzhľadom na normálny). Ak je stred otvoru vo vodiacej objímke posunutý aspoň na jednej strane solenoidu, môže dôjsť k vychýleniu klznej osi jadra a následkom toho k zaseknutiu jadra počas pohybu vo vnútri cievky solenoidu. Takéto zaseknutia sú na grafe nestabilného solenoidu označené ako hladké oblasti.

Riešenie problému.
Zlyhané solenoidy sa musia vymeniť alebo obnoviť. Metódu obnovy elektromagnetov vyvinuli špecialisti Maktrans na základe dlhoročných skúseností so servisom telies ventilov.

Podstata techniky.
Konštrukcia elektromagnetu pozostáva z jadra, krytu s puzdrom a držiaka s piestom na montáž na dosku tela ventilu. Kryt obsahuje elektromagnetickú cievku, ovládacie svorky a vodiacu objímku.

Na obnovenie činnosti solenoidu sa chybné spojky nahradia novými.

Demontáž solenoidu, výmena puzdier za nové a montáž (uzavretie) solenoidu sa vykonáva pomocou špeciálneho nástroja vyvinutého špecialistami Maktrans. Po montáži je solenoid s novou sadou puzdier testovaný, aby sa zabezpečilo dodržanie prevádzkových parametrov.

Okrem testovania elektromagnetov sa na zabezpečenie spoľahlivej činnosti systému ovládania spojky kontroluje aj sada vodivých káblov, ktoré prenášajú riadiaci signál do elektromagnetov. Počas testovania sa vykonáva dodatočné zahrievanie slučky, aby sa simulovali skutočné teplotné prevádzkové podmienky.

Ak sa zistí porucha, vodivé prvky slučky sa opravia. Po dokončení sa do telesa ventilu nainštalujú obnovené solenoidy a sada vodivých káblov. Ďalej sa počas jazdy kontroluje činnosť automatickej prevodovky. Elektromagnety, obnovené metódami špecialistov Maktrans, spĺňajú výkonnostné charakteristiky elektromagnetov pre automatické prevodovky 0B5, DL501. Životnosť solenoidu po prestavbe je ekvivalentná životnosti nového solenoidu pri relatívne nižších nákladoch.

Oprava solenoidov chladiaceho systému Audi Q5, A4, A5, A6. Automatická prevodovka 0B5, DL501

Sedemstupňová robotická prevodovka DSG 0B5, DL501 (podľa klasifikácie Audi – S tronic) je vlastným vývojom Audi AG spolu s BorgWarner Inc. Tento model automatickej prevodovky je inštalovaný na vozidlách s pohonom všetkých kolies Audi A4, A5, A6, A7, Q5. Mokrá dvojitá spojka boxu umožňuje prenášať vysoký krútiaci moment (až 550 H*m) bez prerušenia toku výkonu, pričom prepínanie prebieha hladko a zreteľne.

Konštrukčne sa automatická prevodovka skladá z mechanickej časti a elektrohydraulickej riadiacej jednotky Mechatroniky. Každá časť má svoj vlastný olejový okruh. A ak sa v mechanickej časti používa olej na mazanie spolupôsobiacich prvkov, potom v elektromechanickej jednotke sa olej používa na ovládanie hydraulického systému radenia, ovládanie trecej spojky (zatváranie a otváranie), ako aj na chladenie trecej spojky. Aj keď je trecia spojka súčasťou mechanickej časti skrine, jej chladenie a mazanie zabezpečuje olejový okruh elektromechanickej jednotky. Tento okruh sa tiež nazýva okruh ATF. Vráťme sa k tomu, čo už bolo povedané, okruh ATF používa olej pre systém radenia aj pre chladenie trecej spojky. Okrem toho je riadenie chladenia trecej spojky jednou z úloh, ktoré vykonáva elektromechanická riadiaca jednotka.

Nižšie je uvedený systém mazania okruhu ATF

Takto vyzerá chladiaci systém okruhu ATF

Ak dôjde k poruche v chladiacom systéme okruhu ATF, pozoruje sa zvýšenie teploty oleja nad prípustné hodnoty, čo negatívne ovplyvňuje činnosť elektromechanickej jednotky (najmä elektronických častí) a diferenciálnej spojky. Preto je hodnota teploty ATF jedným z hlavných ukazovateľov výkonu automatickej prevodovky. Pri dosiahnutí určitej hodnoty teploty ATF sa spustí ochrana, ktorá sa prejaví znížením krútiaceho momentu motora alebo úplným vyradením spojok (úplné zastavenie auta) - krútiaci moment sa do skrinky neprenáša.

Teplota ATF sa meria pomocou diagnostického nástroja. Ak je teplota prekročená, objaví sa chyba P17D800 - limit krútiaceho momentu v dôsledku teploty spojky. V tomto prípade sú možné otrasy pri prechode z 2. na 1. prevodový stupeň, nárazy (otrasy) pri preraďovaní Park-Reverse a Park-Drive.

Mechatronický riadiaci systém chladenia zahŕňa:
Solenoid N471 a chladiaci ventil ATF

Porucha jedného z týchto komponentov vedie k narušeniu správnej činnosti chladiaceho systému. Medzi najčastejšie poruchy patrí opotrebovanie puzdra elektromagnetu a opotrebovanie priechodu chladiaceho ventilu ATF.

Príklad opotrebovaného puzdra solenoidu. Vytvorenie centrálneho otvoru puzdra.

Spoločnosť Maktrans ponúka na základe dlhoročných skúseností s opravou automatických prevodoviek nasledovné možnosti riešenia:
1. Výroba a montáž puzdra chladiaceho ventilu ATF do opotrebovaného kanála. Ventilové puzdro je vyrobené z vysoko pevného hliníka.

2. Oprava solenoidu.
Metódu obnovy elektromagnetov vyvinuli špecialisti Maktrans na základe dlhoročných skúseností so servisom telies ventilov. Na obnovenie činnosti solenoidu sa chybné spojky nahradia novými.

Demontáž solenoidu, výmena puzdier za nové a montáž (uzavretie) solenoidu sa vykonáva pomocou špeciálneho nástroja vyvinutého špecialistami Maktrans. Po montáži je solenoid s novou sadou puzdier testovaný, aby sa zabezpečilo dodržanie prevádzkových parametrov.

Solenoidová skúšobná stolica

Inštalácia solenoidu na testovanie

Výsledky testovania solenoidu po obnovení.

Na konci testovania sa obnovený solenoid nainštaluje do tela ventilu.

Solenoidy a ventily chladiaceho systému, obnovené pomocou metód špecialistov Maktrans, zodpovedajú výkonnostným charakteristikám elektromagnetov a ventilov pre chladiaci systém automatickej prevodovky 0B5, DL501. Životnosť dielov po renovácii je porovnateľná so životnosťou nových dielov, pri relatívne nižších nákladoch.

Otázky - odpovede (0)