0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu variátora JF011E RE0F10A (Nissan Teana Tiida X-Trail Qashqai Murano / Renault Megane Scenic Koleos)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: remontgJF011E
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 19964
€422,10

Shipping Icon Shipping to United States from €85.36

If you order more than 9985 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 9985 pcs. €422,10
Add to cart
Add to cart
Ukraine 9979 pcs. €422,10
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (4)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sa elektromagnety nevyhnutne kontrolujú a opravujú (40 USD), inštalujú sa opravy alebo štandardné piesty v množstve 2 až 5 kusov, celkové náklady na opravu sú približne 420 USD

 

JF011E (RE0F10A) je najpopulárnejšia bezstupňová prevodovka s pohonom predných kolies vyrábaná spoločnosťou Jatco . Od svojho objavenia v roku 2005 sa montuje takmer do celého modelového radu Nissan (Teana, Tiida, X-Trail, Qashqai, Murano) , Renault (Megane, Scenic, Koleos) a dokonca aj do niektorých modelov Dodge a Jeep .

V tomto článku budeme hovoriť o oprave hydraulickej jednotky variátora JF011E, ale najprv vám povieme niečo o tom, čo je variátor a ako sa líši od klasickej hydromechanickej prevodovky Hlavným prvkom konštrukcie variátora je V -remeňový pohon, ktorý pozostáva z 2 kladiek s dynamicky sa meniacim priemerom kužeľa a remeňa, ktorý na nich pracuje.

 

Mechanická časť variátora je riadená hydraulickým agregátom - elektrohydraulickým agregátom, ktorý pomocou solenoidových ventilov a plunžerov reguluje tlak oleja v hnacej a hnanej kladke a zabezpečuje plynulú zmenu prevodového pomeru a funkčnosť celej skrine. .

Prejdime k opravám. Máme hydraulickú jednotku s Nissan Qashqai z chladiaceho systému, ktorá sa dostala do hydraulickej časti skrinky. V Maktrans nie sú náklady na opravy fixné a závisia od množstva vykonanej práce a použitého spotrebného materiálu. Prípad diskutovaný v článku je nákladná oprava, pretože sú vymenené všetky piesty. Cena vyzerá takto:

 

Tvorba cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie elektromagnetov na lavici + výmena gumových tesnení + umývanie - 15 USD za kus 60 dolárov
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-30 dolárov. 240 dolárov
Montáž a výstupná kontrola zadarmo
Celkom: 420 dolárov

 

Začiatok opravy - demontáž a diagnostika

 

Odstránime kabeláž, solenoidy, krokový motor, snímače

Na fotografii nižšie je krokový motor, ktorý sa používa na synchronizáciu činnosti kladiek, jeho zdroj je asi 100 - 150 000 km. najazdených kilometrov Na kontrolu používame špeciálne zariadenie, ktoré generuje PWM signál rovnakým spôsobom ako riadiaca jednotka boxu, ktorý je komerčne dostupný:

 

Pripojte sa a sledujte

Krokový motor funguje. Ak nie, zmeňte ho na funkčný:

Ďalej je snímač tlaku. Takmer nikdy sa nerozbije, ale ak sa rozbije, môže to viesť k vážnym následkom - box prejde do núdzového režimu, prešmyknutie pásu, nárazy pri prepínaní režimov Parkovanie / Jazda / Spiatočka, prehriatie. Princíp činnosti je jednoduchý: so zvyšujúcim sa tlakom oleja sa zvyšuje odpor snímača, čo spôsobuje zvýšenie napätia - na základe úrovne výstupného napätia elektronická riadiaca jednotka „rozumie“ úrovni tlaku oleja v tele ventilu . Hydrobloky sa dodávajú s jedným a dvoma snímačmi. V tomto prípade máme 1 snímač:

Na testovanie snímačov tlaku vyvinuli špecialisti Maktrans špeciálnu schému. Obvod pozostáva z napájacieho zdroja, konektorov na pripojenie k snímačom tlaku a multimetra. Napájací zdroj dodáva konštantné napätie na napájanie tlakových snímačov. Na druhej strane sa odoberá výstupné napätie zo snímačov tlaku, ktoré sa meria multimetrom pri zmene tlaku oleja. Merania výstupného napätia sa porovnávajú s tabuľkovými hodnotami v príručke výrobcu variátora.

Na vytvorenie pracovného tlaku a meranie jeho hodnoty sú snímače inštalované na doske pripojenej k skúšobnej stolici. Počas prevádzky stojana je na snímače vyvíjaný tlak oleja, ktorý sa v pravidelných intervaloch zvyšuje.

Na začiatku testu nie je žiadny tlak, čo zodpovedá dolnej hranici výstupného napätia 0,7 V. Potom sa tlak zvýši a úroveň výstupného napätia sa meria každých 50 PSI. Ak sa výstupné napätie zvyšuje so zvyšujúcim sa tlakom a zostáva v rámci prípustných tabuľkových hodnôt, snímač funguje.
 

 

Skontrolovali sme snímač a krokový motor, pokračujeme v demontáži. Odstránime EEPROM, odskrutkujeme skrutky a opatrne posunieme dosky paralelne k sebe, ak ich zdvihnete, pružiny vyletia.

 

Piesty sú zaseknuté a vo vnútri je veľa nečistôt

Demontované dosky vezmeme do umývadla. Takáto oprava s nemrznúcou zmesou, ktorá sa dostane do oleja, je klasický prípad, určite dôjde k vákuovému testovaniu, ale aj bez neho je obraz úplne jasný, pretože piesty sú zaseknuté. Ak by sme toto teleso ventilu rozrezali, videli by sme niečo také, škrabance na ventiloch a stenách, v ktorých fungujú.

 

Kontrola a oprava solenoidov

 

Kým sa telo ventilu umýva a pripravuje na vákuový test, pozrime sa na solenoidy. RE0F10A má 4 solenoidy:

  • Solenoid blokovania meniča krútiaceho momentu (PWM)
  • Solenoid blokovania meniča krútiaceho momentu (ON/OFF)
  • Solenoid tlaku v potrubí
  • Solenoid sekundárneho tlaku

 

Kontrola na stánku

Všetky 4 solenoidy nakreslili dobré grafy v rôznych teplotných podmienkach a fungujú dobre. Umývame solenoidy a nezabudnite vymeniť gumové tesnenia na „výtokoch“, ktoré stratili svoje vlastnosti kvôli nemrznúcej zmesi a nebudú fungovať.

 

Vákuové testovanie a vizuálna kontrola hydraulických dosiek

 

Môžeme prejsť na vákuové testovanie, aby sme sa uistili, že kanály sú skutočne vážne poškodené a že sa stratila tesnosť. Používame vákuový tester vyrobený spoločnosťou Maktrans .

 

Vákuové testovanie ukázalo kritické ukazovatele vo všetkých testovaných kanáloch, vymeníme všetky ventily za opravné ventily vlastnej výroby. Ponúkame celý rad opravných plunžrov a výstružníkov pre všetky populárne CVT - JF010E, JF011E, JF015E.

Opravné ventily JF011E RE0F10A

názov Symptómy Fotografia
Opravte modulátor ventilu (elektromagnetický regulačný ventil) JF010E RE0F09A JF011E RE0F10A
  • Hluk pri akcelerácii
  • Prevodové stupne sa nepreradia
  • Zničenie kladiek a remeňa
Opravný ventil TCC Limit & Lube JF010E RE0F09A JF011E RE0F10A
  • Žiadne blokovanie motora s plynovou turbínou
  • Pri akcelerácii sa otáčky výrazne zvyšujú
  • Motor sa zastaví pri štartovaní
Ventil regulátora tlaku meniča krútiaceho momentu JF011E RE0F10A
  • Diagnostické chyby o zablokovaní motora plynovej turbíny
  • Prehriatie
  • Diagnostické chyby mazania
Súprava na opravu uzatváracieho ventilu meniča krútiaceho momentu (spínací ventil a objímka TCC) JF010E RE0F09A JF011E RE0F10A
  • Žiadne blokovanie motora s plynovou turbínou
  • Otáčky motora sú príliš vysoké
  • Jitter v neutrálnej polohe
Nadrozmerný regulačný ventil sekundárnej kladky JF011E RE0F10A
  • Kĺzanie pásu
  • Zvýšenie rýchlosti a vibrácií pri akcelerácii
Opravný ventil solenoidového regulátora remenice JF011E RE0F10A
  • Hluk pri akcelerácii
  • Vibrácie pri akcelerácii
Vybrať regulačný ventil na opravu (nadmerný regulačný ventil výberu) JF011E RE0F10A JF010E RE0F09A
  • Pri akcelerácii sa otáčky výrazne zvyšujú
  • Vibrácie pri akcelerácii
Opravný ventil redukčný ventil (nadmerný redukčný ventil) JF011E RE0F10A JF010E RE0F09A
  • Prevodové stupne sa nepreradia
  • Zvýšenie rýchlosti a vibrácií pri akcelerácii
Ventil olejového čerpadla variátora JF011E RE0F10A JF015E RE0F11A 07-up
  • Oneskorenia spínania
  • Kĺzanie pásu
  • Nízky tlak čerpadla

 

Vystružovanie otvorov, inštalácia opravných plunžerov a testovanie opätovného vákua

 

Pred rozvinutím otvorov a inštaláciou opravných ventilov demontujeme hydraulické dosky, odstránime všetky plunžery a rozložíme ich v rovnakom poradí, ako boli odstránené.

 

Vývoj hydraulických doskových kanálov

 

Dosku zarovnáme, pripevníme a vyvŕtame otvor pomocou výstružníka od firmy Maktrans.

 

Po vyvŕtaní sa otvor vyčistí jemnozrnným brúsnym papierom a doska sa umyje. Vezmite opravný piest a zopakujte vákuový test

 

Tesnenie obnovené

 

Oprava je dokončená, hydraulickú jednotku je možné zložiť a nainštalovať do krabice. Ak opravujete skrinku sami, tu je niekoľko tipov:

 

 

Otázky - odpovede (0)