€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS-VB
- Kód produktu: remontgJF011E
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 19964
Shipping to United States from €85.36
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 9985 pcs. |
|
Ukraine | 9979 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (4)
JF011E (RE0F10A) je najpopulárnejšia bezstupňová prevodovka s pohonom predných kolies vyrábaná spoločnosťou Jatco . Od svojho objavenia v roku 2005 sa montuje takmer do celého modelového radu Nissan (Teana, Tiida, X-Trail, Qashqai, Murano) , Renault (Megane, Scenic, Koleos) a dokonca aj do niektorých modelov Dodge a Jeep .
V tomto článku budeme hovoriť o oprave hydraulickej jednotky variátora JF011E, ale najprv vám povieme niečo o tom, čo je variátor a ako sa líši od klasickej hydromechanickej prevodovky Hlavným prvkom konštrukcie variátora je V -remeňový pohon, ktorý pozostáva z 2 kladiek s dynamicky sa meniacim priemerom kužeľa a remeňa, ktorý na nich pracuje.
Mechanická časť variátora je riadená hydraulickým agregátom - elektrohydraulickým agregátom, ktorý pomocou solenoidových ventilov a plunžerov reguluje tlak oleja v hnacej a hnanej kladke a zabezpečuje plynulú zmenu prevodového pomeru a funkčnosť celej skrine. .
Prejdime k opravám. Máme hydraulickú jednotku s Nissan Qashqai z chladiaceho systému, ktorá sa dostala do hydraulickej časti skrinky. V Maktrans nie sú náklady na opravy fixné a závisia od množstva vykonanej práce a použitého spotrebného materiálu. Prípad diskutovaný v článku je nákladná oprava, pretože sú vymenené všetky piesty. Cena vyzerá takto:
Tvorba | cena |
---|---|
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) | 120 dolárov |
Testovanie elektromagnetov na lavici + výmena gumových tesnení + umývanie - 15 USD za kus | 60 dolárov |
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-30 dolárov. | 240 dolárov |
Montáž a výstupná kontrola | zadarmo |
Celkom: | 420 dolárov |
Začiatok opravy - demontáž a diagnostika
Odstránime kabeláž, solenoidy, krokový motor, snímače
Na fotografii nižšie je krokový motor, ktorý sa používa na synchronizáciu činnosti kladiek, jeho zdroj je asi 100 - 150 000 km. najazdených kilometrov Na kontrolu používame špeciálne zariadenie, ktoré generuje PWM signál rovnakým spôsobom ako riadiaca jednotka boxu, ktorý je komerčne dostupný:
Pripojte sa a sledujte
Krokový motor funguje. Ak nie, zmeňte ho na funkčný:
Ďalej je snímač tlaku. Takmer nikdy sa nerozbije, ale ak sa rozbije, môže to viesť k vážnym následkom - box prejde do núdzového režimu, prešmyknutie pásu, nárazy pri prepínaní režimov Parkovanie / Jazda / Spiatočka, prehriatie. Princíp činnosti je jednoduchý: so zvyšujúcim sa tlakom oleja sa zvyšuje odpor snímača, čo spôsobuje zvýšenie napätia - na základe úrovne výstupného napätia elektronická riadiaca jednotka „rozumie“ úrovni tlaku oleja v tele ventilu . Hydrobloky sa dodávajú s jedným a dvoma snímačmi. V tomto prípade máme 1 snímač:
Na testovanie snímačov tlaku vyvinuli špecialisti Maktrans špeciálnu schému. Obvod pozostáva z napájacieho zdroja, konektorov na pripojenie k snímačom tlaku a multimetra. Napájací zdroj dodáva konštantné napätie na napájanie tlakových snímačov. Na druhej strane sa odoberá výstupné napätie zo snímačov tlaku, ktoré sa meria multimetrom pri zmene tlaku oleja. Merania výstupného napätia sa porovnávajú s tabuľkovými hodnotami v príručke výrobcu variátora.
Na vytvorenie pracovného tlaku a meranie jeho hodnoty sú snímače inštalované na doske pripojenej k skúšobnej stolici. Počas prevádzky stojana je na snímače vyvíjaný tlak oleja, ktorý sa v pravidelných intervaloch zvyšuje.
Skontrolovali sme snímač a krokový motor, pokračujeme v demontáži. Odstránime EEPROM, odskrutkujeme skrutky a opatrne posunieme dosky paralelne k sebe, ak ich zdvihnete, pružiny vyletia.
Piesty sú zaseknuté a vo vnútri je veľa nečistôt
Demontované dosky vezmeme do umývadla. Takáto oprava s nemrznúcou zmesou, ktorá sa dostane do oleja, je klasický prípad, určite dôjde k vákuovému testovaniu, ale aj bez neho je obraz úplne jasný, pretože piesty sú zaseknuté. Ak by sme toto teleso ventilu rozrezali, videli by sme niečo také, škrabance na ventiloch a stenách, v ktorých fungujú.
Kontrola a oprava solenoidov
Kým sa telo ventilu umýva a pripravuje na vákuový test, pozrime sa na solenoidy. RE0F10A má 4 solenoidy:
- Solenoid blokovania meniča krútiaceho momentu (PWM)
- Solenoid blokovania meniča krútiaceho momentu (ON/OFF)
- Solenoid tlaku v potrubí
- Solenoid sekundárneho tlaku
Kontrola na stánku
Všetky 4 solenoidy nakreslili dobré grafy v rôznych teplotných podmienkach a fungujú dobre. Umývame solenoidy a nezabudnite vymeniť gumové tesnenia na „výtokoch“, ktoré stratili svoje vlastnosti kvôli nemrznúcej zmesi a nebudú fungovať.
Vákuové testovanie a vizuálna kontrola hydraulických dosiek
Môžeme prejsť na vákuové testovanie, aby sme sa uistili, že kanály sú skutočne vážne poškodené a že sa stratila tesnosť. Používame vákuový tester vyrobený spoločnosťou Maktrans .
Vákuové testovanie ukázalo kritické ukazovatele vo všetkých testovaných kanáloch, vymeníme všetky ventily za opravné ventily vlastnej výroby. Ponúkame celý rad opravných plunžrov a výstružníkov pre všetky populárne CVT - JF010E, JF011E, JF015E.
názov | Symptómy | Fotografia |
Opravte modulátor ventilu (elektromagnetický regulačný ventil) JF010E RE0F09A JF011E RE0F10A |
|
|
Opravný ventil TCC Limit & Lube JF010E RE0F09A JF011E RE0F10A |
|
|
Ventil regulátora tlaku meniča krútiaceho momentu JF011E RE0F10A |
|
|
Súprava na opravu uzatváracieho ventilu meniča krútiaceho momentu (spínací ventil a objímka TCC) JF010E RE0F09A JF011E RE0F10A |
|
|
Nadrozmerný regulačný ventil sekundárnej kladky JF011E RE0F10A |
|
|
Opravný ventil solenoidového regulátora remenice JF011E RE0F10A |
|
|
Vybrať regulačný ventil na opravu (nadmerný regulačný ventil výberu) JF011E RE0F10A JF010E RE0F09A |
|
|
Opravný ventil redukčný ventil (nadmerný redukčný ventil) JF011E RE0F10A JF010E RE0F09A |
|
|
Ventil olejového čerpadla variátora JF011E RE0F10A JF015E RE0F11A 07-up |
|
Vystružovanie otvorov, inštalácia opravných plunžerov a testovanie opätovného vákua
Pred rozvinutím otvorov a inštaláciou opravných ventilov demontujeme hydraulické dosky, odstránime všetky plunžery a rozložíme ich v rovnakom poradí, ako boli odstránené.
Vývoj hydraulických doskových kanálov
Dosku zarovnáme, pripevníme a vyvŕtame otvor pomocou výstružníka od firmy Maktrans.
Po vyvŕtaní sa otvor vyčistí jemnozrnným brúsnym papierom a doska sa umyje. Vezmite opravný piest a zopakujte vákuový test
Tesnenie obnovené
Oprava je dokončená, hydraulickú jednotku je možné zložiť a nainštalovať do krabice. Ak opravujete skrinku sami, tu je niekoľko tipov:
- Je potrebné opraviť menič krútiaceho momentu . CVT sú veľmi citlivé na čistotu oleja a motory s plynovou turbínou sú zdrojom nečistôt v každej automatickej prevodovke
- Je potrebné vymeniť oba filtre (vnútorný aj vonkajší) a naplniť kvalitným olejom
- Nainštalujte dodatočné chladenie