0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu A750 A760 A960 AB60 (Lexus GS470 LX470 GS300 / Toyota Land Cruiser Tundra 4-Runner / Suzuki Grand Vitara / Hyundai Genesis)

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: A750960VBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Predáva sa na: 3
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 20992
€112,56
If you order more than 10997 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 9998 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Slovensko 999 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Ukraine 9995 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (2)
  • Súvisiace produkty (14)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sú solenoidy nevyhnutne kontrolované a opravené, oprava alebo štandardné piesty sú inštalované v množstve 2-5 kusov, celkové náklady na opravu sú asi 465 USD

A750E/F (označené F znamená pohon všetkých štyroch kolies) - populárna 5-stupňová automatická prevodovka vyrábaná spoločnosťou Toyota, od roku 2002 sa začala montovať na zadné a všetky kolesá Lexus GS470 / LX470 a Toyota HILUX / Land Cruiser / 4 Runner s motormi od 2,5 do 4,7 litra. Nebola náhoda, že box bol v dobe jeho vzniku hromadne inštalovaný na drahé Lexusy, išlo o vyspelú a spoľahlivú 5-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá bez problémov najazdila 150 - 200 tisíc km. najazdených kilometrov bez potreby opráv.

O niečo neskôr, v roku 2005, sa objavili prevodovky A760E/H a A761E/H . Ide už o 6-stupňové agregáty, ktoré sú však navrhnuté na základe A750 a sú konštrukčne veľmi podobné. Séria A760 sa stala veľmi populárnou a okrem Toyoty/Lexusu a iných výrobcov začali inštalovať tieto boxy, A760 nájdete na Hyundai Genesis , Jeep Liberty a dokonca aj Renault Master .

Ďalším kolom evolúcie 6 mínometov Toyota je A960E a AB60E. A960E je odľahčená verzia A760E a je navrhnutá pre prácu v tandeme s 2,5-3 litrovými motormi, limit krútiaceho momentu je 300 Nm. Inštalované na Lexus IS250, IS300, GS300 a Toyota Mark X. AB60E je posilnená verzia boxu, možno ho nájsť na Lexus LX570 a Toyota Tundra, Sequoia a Land Cruiser s výkonnými motormi V8 5,7L

Všetky tieto prevodovky majú mnoho spoločných znakov, keďže sú navrhnuté na rovnakej báze pomocou modulárneho princípu, ale v tomto článku sa pozrieme konkrétne na opravu telesa ventilu (riadiacej jednotky prevodovky). Ventilové bloky A750 / A760 / A960 / AB60 nie sú zameniteľné, ale oprava bude vyzerať rovnako pre akýkoľvek blok v tejto sérii, pretože mechanika prevádzky je rovnaká a diely ako ventily a solenoidy sú tiež kompatibilné.

Skôr ako pristúpime k opravám, povieme vám o cene služby. Náklady na opravy v Maktrans nie sú fixné a pozostávajú z dvoch zložiek: nákladov na prácu a nákladov na spotrebný materiál. V tabuľke nižšie sú uvedené náklady na typickú opravu telesa ventilu A960E:

Tvorba cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie solenoidov na stojane a oprava (opravujeme 4 solenoidy, cena opravy jedného je 60 USD) 240 dolárov
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-30 dolárov. 105 dolárov
Montáž a výstupná kontrola zadarmo
Celkom: 465 dolárov

Ak opravu neodložíte, len za 495 USD dostanete teleso ventilu obnovené do továrenského stavu a 1-ročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

Začíname s rekonštrukciami. Demontáž.

Máme na predaj hydraulickú jednotku z krabice A960E Hydraulická jednotka je v predaji, takže nemáme informácie o tom, z akého auta bola demontovaná a aké boli príznaky počas jazdy, ale všeobecne vám povieme ako. vodič môže mať problémy s hydraulickou riadiacou jednotkou. Poruchy ventilového bloku možno rozdeliť do 2 podmienených skupín: problémy so solenoidovými ventilmi (solenoidy) a skutočné hydraulické opotrebenie. To vedie k tomu, že piesty, ktorých úlohou je presmerovať toky oleja, sa môžu zaseknúť v otvorenej alebo zatvorenej polohe:

  • Solenoidový piest je zaseknutý v otvorenej polohe - tlak oleja je vyšší ako normálne a pri radení môže dochádzať k otrasom a otrasom. Ak sa závada neodstráni, nárazové zaťaženie môže viesť k poškodeniu mechanickej časti automatickej prevodovky.
  • Piest elektromagnetu sa zasekne v zatvorenej polohe - do spojkového bloku sa nedostane dostatok oleja a pri radení dochádza k preklzávaniu. Pošmyknutie vedie k prehriatiu, čo môže spôsobiť vyhorenie trecích kotúčov.
  • Vývoj v kanáloch hydraulickej dosky môže spôsobiť niektorý z vyššie opísaných symptómov, napríklad opotrebenie blokovacieho piestu meniča krútiaceho momentu povedie k zablokovaniu motora s plynovou turbínou buď nárazom, alebo naopak, nie úplne.

Poďme to vyriešiť. Odskrutkujte a vyberte solenoidy.

Odskrutkujte hydraulickú jednotku. Bude vhodnejšie rozobrať, ak je hydraulická jednotka v panve, pretože po odpojení hydraulických dlaždíc sa môžu guľôčky a pružiny vyliať

Nižšie uvedená fotografia ukazuje slabé miesto takmer všetkých hydraulických jednotiek Toyota. Táto zátka sa opotrebuje a začne vytekať olej.

Ručne kontrolujeme, či sa ventily nezasekávajú; mali by sa voľne pohybovať v kanáli. Metóda je jednoduchá, ale niekedy vám umožní diagnostikovať problém, ktorý vákuové testovanie nezistí.

Po dokončení demontáže a počiatočnej kontroly odnášame dlaždice do umývadla.

Kontrola a oprava solenoidov

A960E má 9 solenoidov, 4 komplexné solenoidy PWM a 5 ON/OFF. Tie posledné nás veľmi nezaujímajú, spravidla sa nelámu, takže stačí jednoducho skontrolovať odpor a opláchnuť. Pozrime sa bližšie na lineárne solenoidy:

  1. Solenoidy SL1 a SL2, identické a zameniteľné
  2. Solenoid EPC (reguluje hlavný tlak)
  3. Solenoid TCC (zodpovedný za zablokovanie meniča krútiaceho momentu)

Na testovanie elektromagnetov používame takýto stojan - umožňuje testovať solenoidy na výkon v rôznych teplotných podmienkach. To je v prípade solenoidov A960E veľmi dôležité – takmer všetky vykazujú dobré výsledky za studena, no keď sú horúce, začínajú problémy.

Nainštalujeme solenoid a pozrieme sa na graf, kroky označujú zaseknutý piest

Verdikt je jasný: treba to opraviť. Solenoidy A960E PWM sú opraviteľné; oprava bude pozostávať z demontáže pomocou špeciálneho nástroja, vyčistenia elektromagnetu od nečistôt a výmeny vodiacich puzdier. Ukážme si, ako sa to deje.

Nainštalujte solenoid do držiaka a otvorte ho

V prvom rade nás zaujíma jadro elektromagnetu, do ktorého sú zalisované 2 vodiace puzdrá. Vnútorný povlak puzdier je polytetrafluóretylén, ktorý sa časom opotrebuje a piest sa počas prevádzky začne zasekávať.

Odstránime priechodky a namontujeme nové

Solenoid sa umyje, zmontuje a uzavrie na lise

Teraz vysvetlíme, prečo je výmena puzdier nemožná doma - v nose solenoidu je nastavovacia skrutka, nestačí ju jednoducho dotiahnuť. Pomocou stola a nastavovania skrutky sa každý solenoid nastavuje, kým sa jeho charakteristiky nezhodujú s novým elektromagnetom.

Vákuové testovanie

So solenoidmi sme skončili, prejdime k vákuovému testovaniu tela ventilu. Počas prevádzky sú ventilové kanály telesa ventilu vystavené prirodzenému opotrebovaniu. Trenie piestu o steny kanála + špinavý horúci olej s abrazívnymi nečistotami nakoniec vedie k vzniku diery. Ak vyrežete telo ventilu na frézke, uvidíte nasledujúci obrázok:

Na určenie opotrebovania vnútorného otvoru sa používa vákuový tester. Prístroj vytvorí v diagnostikovanej oblasti nízkotlakovú zónu a technik na základe odčítania tlakomeru určí opotrebované oblasti hydraulickej platne.

Testovanie

Na obnovenie tesnosti používame opravné piesty vlastnej výroby. Vyrábame ho na CNC sústruhu z kvalitného hliníka, následne eloxujeme. Vymeníme 2 ventily:

Tieto ventily sú najviac zaťažované a pri nájazde viac ako 100 tis. ich treba v 95% prípadov vymeniť. Ventil Lockup Relay sa často opotrebuje natoľko, že sa dá diagnostikovať bez vákuového testera - piest držíme pinzetou a krútime ním - vôľu je možné ľahko cítiť rukami.

Vyvŕtame 2 otvory pre opravné ventily naraz. Na tento účel sú dlaždice upevnené na špeciálnej vŕtačke, ktorá vám umožňuje pohodlne vycentrovať dosku a nastaviť rýchlosť výstružníka. Vŕtame Lockup Relay bez dodávania reznej kvapaliny, pretože je veľmi dôležité vizuálne kontrolovať proces - môžete použiť olej.

Berieme opravné ventily. Vľavo - uzamykacie relé, vpravo uzamykací regulačný ventil a posilňovací ventil​

Opäť povysávame. Tesnosť kanálov bola obnovená.

Renovácia je dokončená. Zostáva len zostaviť telo ventilu - je to jednoduché, ak máte príručku alebo ak ste odfotografovali každý krok počas procesu demontáže. Na záver pár univerzálnych rád:

Otázky - odpovede (2)
Jorge

Would I send you the transmission to do the job or would I have to take out the valve body? Also where are you located ?

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, we need only valve body. We located in Poland.

Loay

How long takes the repair anh how much is the price for repairing A750F valve body

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, ~5 working days, ~400$