€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS-VB
- Kód produktu: A750960VBREBUILD
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 20992
Shipping to United States from €86.63
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Slovensko | 999 pcs. |
![]() ![]() |
Poľsko | 9998 pcs. |
![]() ![]() |
Ukraine | 9995 pcs. |
![]() ![]() |
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (2)
- Súvisiace produkty (14)
A750E/F (označené F znamená pohon všetkých štyroch kolies) - populárna 5-stupňová automatická prevodovka vyrábaná spoločnosťou Toyota, od roku 2002 sa začala montovať na zadné a všetky kolesá Lexus GS470 / LX470 a Toyota HILUX / Land Cruiser / 4 Runner s motormi od 2,5 do 4,7 litra. Nebola náhoda, že box bol v dobe jeho vzniku hromadne inštalovaný na drahé Lexusy, išlo o vyspelú a spoľahlivú 5-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá bez problémov najazdila 150 - 200 tisíc km. najazdených kilometrov bez potreby opráv.
O niečo neskôr, v roku 2005, sa objavili prevodovky A760E/H a A761E/H . Ide už o 6-stupňové agregáty, ktoré sú však navrhnuté na základe A750 a sú konštrukčne veľmi podobné. Séria A760 sa stala veľmi populárnou a okrem Toyoty/Lexusu a iných výrobcov začali inštalovať tieto boxy, A760 nájdete na Hyundai Genesis , Jeep Liberty a dokonca aj Renault Master .
Ďalším kolom evolúcie 6 mínometov Toyota je A960E a AB60E. A960E je odľahčená verzia A760E a je navrhnutá pre prácu v tandeme s 2,5-3 litrovými motormi, limit krútiaceho momentu je 300 Nm. Inštalované na Lexus IS250, IS300, GS300 a Toyota Mark X. AB60E je posilnená verzia boxu, možno ho nájsť na Lexus LX570 a Toyota Tundra, Sequoia a Land Cruiser s výkonnými motormi V8 5,7L
Všetky tieto prevodovky majú mnoho spoločných znakov, keďže sú navrhnuté na rovnakej báze pomocou modulárneho princípu, ale v tomto článku sa pozrieme konkrétne na opravu telesa ventilu (riadiacej jednotky prevodovky). Ventilové bloky A750 / A760 / A960 / AB60 nie sú zameniteľné, ale oprava bude vyzerať rovnako pre akýkoľvek blok v tejto sérii, pretože mechanika prevádzky je rovnaká a diely ako ventily a solenoidy sú tiež kompatibilné.
Skôr ako pristúpime k opravám, povieme vám o cene služby. Náklady na opravy v Maktrans nie sú fixné a pozostávajú z dvoch zložiek: nákladov na prácu a nákladov na spotrebný materiál. V tabuľke nižšie sú uvedené náklady na typickú opravu telesa ventilu A960E:
Tvorba | cena |
---|---|
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) | 120 dolárov |
Testovanie solenoidov na stojane a oprava (opravujeme 4 solenoidy, cena opravy jedného je 60 USD) | 240 dolárov |
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-30 dolárov. | 105 dolárov |
Montáž a výstupná kontrola | zadarmo |
Celkom: | 465 dolárov |
Ak opravu neodložíte, len za 495 USD dostanete teleso ventilu obnovené do továrenského stavu a 1-ročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.
Začíname s rekonštrukciami. Demontáž.
Máme na predaj hydraulickú jednotku z krabice A960E Hydraulická jednotka je v predaji, takže nemáme informácie o tom, z akého auta bola demontovaná a aké boli príznaky počas jazdy, ale všeobecne vám povieme ako. vodič môže mať problémy s hydraulickou riadiacou jednotkou. Poruchy ventilového bloku možno rozdeliť do 2 podmienených skupín: problémy so solenoidovými ventilmi (solenoidy) a skutočné hydraulické opotrebenie. To vedie k tomu, že piesty, ktorých úlohou je presmerovať toky oleja, sa môžu zaseknúť v otvorenej alebo zatvorenej polohe:
- Solenoidový piest je zaseknutý v otvorenej polohe - tlak oleja je vyšší ako normálne a pri radení môže dochádzať k otrasom a otrasom. Ak sa závada neodstráni, nárazové zaťaženie môže viesť k poškodeniu mechanickej časti automatickej prevodovky.
- Piest elektromagnetu sa zasekne v zatvorenej polohe - do spojkového bloku sa nedostane dostatok oleja a pri radení dochádza k preklzávaniu. Pošmyknutie vedie k prehriatiu, čo môže spôsobiť vyhorenie trecích kotúčov.
- Vývoj v kanáloch hydraulickej dosky môže spôsobiť niektorý z vyššie opísaných symptómov, napríklad opotrebenie blokovacieho piestu meniča krútiaceho momentu povedie k zablokovaniu motora s plynovou turbínou buď nárazom, alebo naopak, nie úplne.
![]() |
![]() |
![]() |
Poďme to vyriešiť. Odskrutkujte a vyberte solenoidy.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Odskrutkujte hydraulickú jednotku. Bude vhodnejšie rozobrať, ak je hydraulická jednotka v panve, pretože po odpojení hydraulických dlaždíc sa môžu guľôčky a pružiny vyliať
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nižšie uvedená fotografia ukazuje slabé miesto takmer všetkých hydraulických jednotiek Toyota. Táto zátka sa opotrebuje a začne vytekať olej.
Ručne kontrolujeme, či sa ventily nezasekávajú; mali by sa voľne pohybovať v kanáli. Metóda je jednoduchá, ale niekedy vám umožní diagnostikovať problém, ktorý vákuové testovanie nezistí.
Po dokončení demontáže a počiatočnej kontroly odnášame dlaždice do umývadla.
Kontrola a oprava solenoidov
A960E má 9 solenoidov, 4 komplexné solenoidy PWM a 5 ON/OFF. Tie posledné nás veľmi nezaujímajú, spravidla sa nelámu, takže stačí jednoducho skontrolovať odpor a opláchnuť. Pozrime sa bližšie na lineárne solenoidy:
- Solenoidy SL1 a SL2, identické a zameniteľné
- Solenoid EPC (reguluje hlavný tlak)
- Solenoid TCC (zodpovedný za zablokovanie meniča krútiaceho momentu)
Na testovanie elektromagnetov používame takýto stojan - umožňuje testovať solenoidy na výkon v rôznych teplotných podmienkach. To je v prípade solenoidov A960E veľmi dôležité – takmer všetky vykazujú dobré výsledky za studena, no keď sú horúce, začínajú problémy.
Nainštalujeme solenoid a pozrieme sa na graf, kroky označujú zaseknutý piest
![]() |
![]() |
Verdikt je jasný: treba to opraviť. Solenoidy A960E PWM sú opraviteľné; oprava bude pozostávať z demontáže pomocou špeciálneho nástroja, vyčistenia elektromagnetu od nečistôt a výmeny vodiacich puzdier. Ukážme si, ako sa to deje.
Nainštalujte solenoid do držiaka a otvorte ho
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
V prvom rade nás zaujíma jadro elektromagnetu, do ktorého sú zalisované 2 vodiace puzdrá. Vnútorný povlak puzdier je polytetrafluóretylén, ktorý sa časom opotrebuje a piest sa počas prevádzky začne zasekávať.
Odstránime priechodky a namontujeme nové
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Solenoid sa umyje, zmontuje a uzavrie na lise
![]() |
![]() |
Teraz vysvetlíme, prečo je výmena puzdier nemožná doma - v nose solenoidu je nastavovacia skrutka, nestačí ju jednoducho dotiahnuť. Pomocou stola a nastavovania skrutky sa každý solenoid nastavuje, kým sa jeho charakteristiky nezhodujú s novým elektromagnetom.
![]() |
![]() |
Vákuové testovanie
So solenoidmi sme skončili, prejdime k vákuovému testovaniu tela ventilu. Počas prevádzky sú ventilové kanály telesa ventilu vystavené prirodzenému opotrebovaniu. Trenie piestu o steny kanála + špinavý horúci olej s abrazívnymi nečistotami nakoniec vedie k vzniku diery. Ak vyrežete telo ventilu na frézke, uvidíte nasledujúci obrázok:
![]() |
![]() |
Na určenie opotrebovania vnútorného otvoru sa používa vákuový tester. Prístroj vytvorí v diagnostikovanej oblasti nízkotlakovú zónu a technik na základe odčítania tlakomeru určí opotrebované oblasti hydraulickej platne.
Testovanie
![]() |
![]() |
![]() |
Na obnovenie tesnosti používame opravné piesty vlastnej výroby. Vyrábame ho na CNC sústruhu z kvalitného hliníka, následne eloxujeme. Vymeníme 2 ventily:
- Nadrozmerný uzamykací regulačný ventil a súprava plniaceho ventilu AW55-50SN AW55-51SN A750E A960E
- Nadrozmerný uzatvárací reléový ventil A750E A760E A960E AB60E
Tieto ventily sú najviac zaťažované a pri nájazde viac ako 100 tis. ich treba v 95% prípadov vymeniť. Ventil Lockup Relay sa často opotrebuje natoľko, že sa dá diagnostikovať bez vákuového testera - piest držíme pinzetou a krútime ním - vôľu je možné ľahko cítiť rukami.
Vyvŕtame 2 otvory pre opravné ventily naraz. Na tento účel sú dlaždice upevnené na špeciálnej vŕtačke, ktorá vám umožňuje pohodlne vycentrovať dosku a nastaviť rýchlosť výstružníka. Vŕtame Lockup Relay bez dodávania reznej kvapaliny, pretože je veľmi dôležité vizuálne kontrolovať proces - môžete použiť olej.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Berieme opravné ventily. Vľavo - uzamykacie relé, vpravo uzamykací regulačný ventil a posilňovací ventil
![]() |
![]() |
Opäť povysávame. Tesnosť kanálov bola obnovená.
![]() |
![]() |
![]() |
Renovácia je dokončená. Zostáva len zostaviť telo ventilu - je to jednoduché, ak máte príručku alebo ak ste odfotografovali každý krok počas procesu demontáže. Na záver pár univerzálnych rád:
- Oprava telesa ventilu je často súčasťou generálnej opravy prevodovky, nezabudnite na opravu meniča krútiaceho momentu !
- Počas procesu opravy prepláchneme chladiaci systém, namontujeme nový filter a naplníme nový olej .
- Inštalujeme dodatočný radiátor .
- Ak potrebujete náhradné diely na opravu, náš internetový obchod má všetko, čo potrebujete na opravu AKEJKOĽVEK modernej automatickej prevodovky.
Would I send you the transmission to do the job or would I have to take out the valve body? Also where are you located ?

Hello, we need only valve body. We located in Poland.
How long takes the repair anh how much is the price for repairing A750F valve body

Hello, ~5 working days, ~400$