0

€0,00

Pokladňa

Stredový diferenciál TORSEN (Typ C, 3. Generácia) AUDI ZF 8HP55A 8HP65A

  • Značka: ZF
  • Kód produktu: TRS3REDG8HPA
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 5
  • Dostupnosť: 1
€320,29

Shipping Icon Shipping to United States from €64.72

Hlavné špecifikácie
Stav (použitý, nový): používané a skontrolované
Dostupné možnosti
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Ukraine 1 pcs. €320,29
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)

Stredový diferenciál TORSEN (Typ C, 3. Generácia) AUDI ZF 8HP55A 8HP65A

S debutom Audi 80 quattro na jeseň 1986 predstavilo Audi nový stredový diferenciál, ktorý bol stále striktne mechanický, ale vysoko účinný. Meno Torsen bolo skratkou slov „torque“ a „sensing“. (pocit). Diferenciál Torsen sa už v technologickom svete etabloval ako špičkový diferenciál zadnej nápravy Audi ho vyvinulo na použitie ako stredový diferenciál.

Princíp činnosti medzinápravového šnekového diferenciálu.

Ak majú kolesá automobilu dobrú priľnavosť k povrchu vozovky a pohybujú sa hladko, potom sa krútiaci moment medzi nápravy rozdelí rovnomerne. S prudkým nárastom krútiaceho momentu sa šnekové prevody pohonu snažia začať pohybovať v opačnom smere. Hnané prevody sú preťažené, výstupné hriadele sú zablokované a prebytočný krútiaci moment z motora stroja sa prenáša na druhú nápravu. Medzikolesový samosvorný šnekový diferenciál sa aktivuje pri preklzávaní jedného z kolies. Keď dôjde k preklzávaniu, krútiaci moment na jednom kolese klesne, Thorsen sa zablokuje a prenesie krútiaci moment z motora auta na druhé koleso. V tomto prípade je blokovanie preklzujúceho kolesa čiastočné a stupeň blokovania závisí od toho, o koľko sa krútiaci moment znížil. Samosvorný diferenciál Torsen dokáže maximálne prerozdeliť krútiaci moment až do pomeru 7:1 (86%:14%).

Pozrime sa, z akých základných prvkov Thorsen pozostáva:

  • Pozrime sa, z akých hlavných prvkov Thorsen pozostáva: Puzdro (iný názov: „diferenčný pohár“). Cez satelity prenáša krútiaci moment z hlavného prevodu na poloosové prevody. Na ňom je namontovaný hnaný prevod hlavného prevodu. Vo vnútri misky diferenciálu sú nápravy, na ktorých sú namontované satelity.
  • Pravé a ľavé bočné ozubené kolesá (slnečné kolesá). Prenášajú krútiaci moment na nápravy/polovičné hriadele cez drážkové spojenie.
  • Satelity prevodov na pravej a ľavej strane. Miska diferenciálu a bočné prevody sú spojené. Thorsen má vo svojom dizajne štyri satelity. Výstupné hriadele.

(Typ C) Diferenciál tretej generácie . Má planetárny dizajn. Tretia generácia Thorsenu sa používa hlavne ako stredový diferenciál na vozidlách s pohonom všetkých kolies. Mechanizmus má kompaktné rozmery vďaka tomu, že hnacie ozubené koleso a osi satelitov sú umiestnené paralelne v konštrukcii.


Otázky - odpovede (0)