0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu Touareg, Q7, Cayenne. Automatická prevodovka 09D

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: remontg09D
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 2868
€112,56
If you order more than 1938 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 1938 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Ukraine 930 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (19)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sa elektromagnety nevyhnutne kontrolujú a opravujú, inštalujú sa opravy alebo štandardné piesty v množstve 2-5 kusov, celkové náklady na opravu sú asi 450 USD

Audi Q7, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne

Druhy opráv

Oprava tela ventilu Touareg, Q7, Cayenne. Automatická prevodovka 09D

Šesťstupňová automatická prevodovka TR-60SN bola vyvinutá koncernom Aisin začiatkom roku 2000 pre autá s objemom motora 3 litre a viac. Podľa klasifikácie Volkswage Aidu Grup dostal box kód 09D a bol inštalovaný na autách Audi Q7, Porsche Cayenne a Tuareg.

Mechanická časť prevodovky je riadená hydromechanickou riadiacou jednotkou (ventilovou jednotkou).

Teleso ventilu pozostáva zo skladacieho telesa s olejovými kanálikmi a hydraulickými ventilmi ovládanými elektrickými pohonmi - solenoidmi. Vo vnútri telesa ventilu cirkuluje rovnaký olej ako v mechanickej časti prevodovky. Tento olej sa nazýva hydraulická kvapalina ATF. Normálna prevádzka telesa ventilu je určená štandardnými hladinami tlaku ATF v olejových kanáloch a hydraulických ventiloch telesa ventilu. Radenie prevodov zároveň prebieha hladko, bez nárazov alebo prešmykovania. Otáčky motora pri zaradenom prevodovom stupni sú na konštantnej úrovni - blokovanie meniča krútiaceho momentu funguje.
V priebehu času sa olej vo vnútri automatickej prevodovky kontaminuje produktmi mechanického opotrebovania (nátery spojky, triesky z trecích jednotiek).

Keď teleso ventilu pracuje na špinavom oleji, mechanické častice vstupujú do kanálov ventilu, čo vedie k škrabancom a ryhám vo vnútri kanálov. Poškodenie stien kanálov ventilov narušuje normálne tlakové pomery hydraulickej kvapaliny a môže spôsobiť zaseknutie ventilov. Dôsledkom takéhoto poškodenia sú problémy pri radení prevodových stupňov, plávajúca rýchlosť, nárazy a prešmykovanie pri preraďovaní na vyšší alebo nižší prevodový stupeň. Ktorá z uvedených chýb sa prejaví, závisí od toho, v ktorom kanáli telesa ventilu dôjde k poškodeniu.
Na identifikáciu problémových oblastí telesa ventilu používajú špecialisti Maktrans originálnu techniku, ktorej podstatou je vytvorenie zníženého tlaku v testovaných kanáloch. V kanáli je nainštalovaný piest ventilu, po ktorom dôjde k evakuácii. Ak sa tlak nezvýši, kanál je v poriadku, ale ak dôjde ku krvácaniu, potom je v kanáli diera a je potrebné ju obnoviť.

Nižšie sú uvedené príklady chybných kanálov a škrabancov a opotrebovania sú viditeľné aj pri malom zväčšení. Fotografie boli urobené, aby jasne demonštrovali skryté chyby v telese ventilu.

Na riešenie problémov s poškodenými oblasťami používajú špecialisti Maktrans kanálové zosilňovače (zosilňovače) . Zosilňovač otvoru je puzdro, ktoré zapadá do predvŕtaného otvoru a presne kopíruje geometriu povrchu pôvodného otvoru ventilu. Puzdro je vyrobené z vysoko kvalitného hliníka a poskytuje požadovanú úroveň kompresie v hydraulickom systéme. Po usadení puzdra do kanála je celý ventil zmontovaný (inštalácia piestu, pružiny, držiaka). Proces výroby a inštalácie puzdier prebieha na numericky riadených strojoch, čo zabezpečuje požadovanú úroveň presnosti.

Týmto spôsobom sa opraví akýkoľvek ventilový kanál v tele ventilu.

Zosilňovač pre ventil modulátora tlaku ATF:

Takto vyzerá nainštalované puzdro ventilového kanála:

Iné typy opravných puzdier (modulátor tlaku a uzatvárací ventil meniča krútiaceho momentu)

Bez ohľadu na umiestnenie chybného kanála je možné opraviť horný aj spodný hydraulický tanier (súčiastky meniča krútiaceho momentu).

Na odstránenie problémov s radením z 1 na 3 sú opravené ventilové kanály k1, k3, b1

Po dokončení opravy sa každá hydraulická jednotka podrobí úplnej kontrole obnovených oblastí. Po inštalácii do auta sa skontrolujú všetky prevádzkové režimy automatickej prevodovky. Kvalitu opravy potvrdzuje skúšobná jazda.

Ventilové bloky obnovené špecialistami Maktrans zodpovedajú výkonnostným charakteristikám nových ventilových blokov. Náklady na opravy a 1-ročná záruka priaznivo konkurujú nákupu použitých dielov.

Oprava elektromagnetov telesa ventilov Tuareg, Q7, Cayenne 09D

Na znečistený olej sú citlivé aj elektromechanické ovládače ventilov telesa ventilov automatickej prevodovky - solenoidy. V priebehu času sa vo vnútri solenoidu hromadí sediment nečistôt hydraulickej kvapaliny, čo spôsobuje poruchu funkcie ventilu telesa ventilu. Nepravidelnosti v chode automatickej prevodovky sa prejavujú aj v podobe rázov, preklzov a nejasných prevodových stupňov. V závislosti od ich umiestnenia v tele ventilu sa rozlišujú elektromagnety radenia prevodových stupňov, elektromagnety spojky a elektromagnety lineárneho nastavenia tlaku ATF.

Ako príklad zvážte činnosť solenoidov číslo 90 a 283.
Solenoid N90 je normálne uzavretý solenoid s moduláciou šírky impulzov (PWM), ktorý riadi zapínanie a vypínanie spojky K3. Keď je tento solenoid úplne vypnutý, spojka K3 je plne zapnutá. Ak tento solenoid zlyhá ( kód chyby VAG 00262 ) v polohe „Vypnuté“ (normálne zatvorené), radenie na 3. prevodový stupeň a spiatočku môžu byť sprevádzané otrasmi.

Solenoid N283 je normálne uzavretý solenoid, ktorý ovláda spojku B1. Ak tento solenoid zlyhá v polohe OFF (normálne zatvorený), pri preraďovaní na 2. prevodový stupeň môže dôjsť k šoku.
Ak teda zlyhajú solenoidy 90 a 283, vznikajú problémy s tretím, druhým a spiatočkou.

Jednou z možností, ako vyriešiť problém s chybnými solenoidmi, je ich výmena za nové. Okrem takýchto opráv ponúkajú špecialisti Maktrans službu na obnovenie funkčnosti solenoidov. Za týmto účelom sú solenoidy úplne demontované a úplne vyčistené a chybné komponenty sú nahradené novými.

Potom sa solenoidy zmontujú a nainštalujú na stojan, aby sa otestovali všetky prevádzkové režimy.

Počas testovania dosahuje teplota oleja 100 stupňov Celzia, čo plne zodpovedá skutočným prevádzkovým podmienkam solenoidu v telese ventilu bežiaceho auta.
Ak nedochádza k žiadnym poklesom tlaku, keď sú solenoidy v prevádzke, proces obnovy bol úspešne dokončený. Potom sa obnovené solenoidy nainštalujú do telesa ventilu automatickej prevodovky a vozidlo sa podrobuje cestným testom. Obnova elektromagnetov umožňuje obnoviť funkčnosť automatickej prevodovky za prijateľnú cenu bez potreby zakúpenia nového balíka elektromagnetov.
Záruka na vykonanú prácu je 1 rok bez obmedzenia najazdených kilometrov.

Otázky - odpovede (0)