€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS-VB
- Kód produktu: remontg09D
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 2868
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 1938 pcs. |
![]() ![]() |
Ukraine | 930 pcs. |
![]() ![]() |
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (19)
Audi Q7, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne
Druhy opráv
Oprava tela ventilu Touareg, Q7, Cayenne. Automatická prevodovka 09D
Šesťstupňová automatická prevodovka TR-60SN bola vyvinutá koncernom Aisin začiatkom roku 2000 pre autá s objemom motora 3 litre a viac. Podľa klasifikácie Volkswage Aidu Grup dostal box kód 09D a bol inštalovaný na autách Audi Q7, Porsche Cayenne a Tuareg.
![]() |
Mechanická časť prevodovky je riadená hydromechanickou riadiacou jednotkou (ventilovou jednotkou).
![]() | ![]() |
Teleso ventilu pozostáva zo skladacieho telesa s olejovými kanálikmi a hydraulickými ventilmi ovládanými elektrickými pohonmi - solenoidmi. Vo vnútri telesa ventilu cirkuluje rovnaký olej ako v mechanickej časti prevodovky. Tento olej sa nazýva hydraulická kvapalina ATF. Normálna prevádzka telesa ventilu je určená štandardnými hladinami tlaku ATF v olejových kanáloch a hydraulických ventiloch telesa ventilu. Radenie prevodov zároveň prebieha hladko, bez nárazov alebo prešmykovania. Otáčky motora pri zaradenom prevodovom stupni sú na konštantnej úrovni - blokovanie meniča krútiaceho momentu funguje.
V priebehu času sa olej vo vnútri automatickej prevodovky kontaminuje produktmi mechanického opotrebovania (nátery spojky, triesky z trecích jednotiek).
![]() | ![]() |
Keď teleso ventilu pracuje na špinavom oleji, mechanické častice vstupujú do kanálov ventilu, čo vedie k škrabancom a ryhám vo vnútri kanálov. Poškodenie stien kanálov ventilov narušuje normálne tlakové pomery hydraulickej kvapaliny a môže spôsobiť zaseknutie ventilov. Dôsledkom takéhoto poškodenia sú problémy pri radení prevodových stupňov, plávajúca rýchlosť, nárazy a prešmykovanie pri preraďovaní na vyšší alebo nižší prevodový stupeň. Ktorá z uvedených chýb sa prejaví, závisí od toho, v ktorom kanáli telesa ventilu dôjde k poškodeniu.
Na identifikáciu problémových oblastí telesa ventilu používajú špecialisti Maktrans originálnu techniku, ktorej podstatou je vytvorenie zníženého tlaku v testovaných kanáloch. V kanáli je nainštalovaný piest ventilu, po ktorom dôjde k evakuácii. Ak sa tlak nezvýši, kanál je v poriadku, ale ak dôjde ku krvácaniu, potom je v kanáli diera a je potrebné ju obnoviť.
![]() | ![]() |
Nižšie sú uvedené príklady chybných kanálov a škrabancov a opotrebovania sú viditeľné aj pri malom zväčšení. Fotografie boli urobené, aby jasne demonštrovali skryté chyby v telese ventilu.
![]() | ![]() |
Na riešenie problémov s poškodenými oblasťami používajú špecialisti Maktrans kanálové zosilňovače (zosilňovače) . Zosilňovač otvoru je puzdro, ktoré zapadá do predvŕtaného otvoru a presne kopíruje geometriu povrchu pôvodného otvoru ventilu. Puzdro je vyrobené z vysoko kvalitného hliníka a poskytuje požadovanú úroveň kompresie v hydraulickom systéme. Po usadení puzdra do kanála je celý ventil zmontovaný (inštalácia piestu, pružiny, držiaka). Proces výroby a inštalácie puzdier prebieha na numericky riadených strojoch, čo zabezpečuje požadovanú úroveň presnosti.
![]() | ![]() |
Týmto spôsobom sa opraví akýkoľvek ventilový kanál v tele ventilu.
Zosilňovač pre ventil modulátora tlaku ATF:
![]() | ![]() |
Takto vyzerá nainštalované puzdro ventilového kanála:
![]() | ![]() |
Iné typy opravných puzdier (modulátor tlaku a uzatvárací ventil meniča krútiaceho momentu)