0

€0,00

Pokladňa

Oprava telesa ventilu 722.9 Mercedes SsangYong

  • Značka: MAKTRANS-VB
  • Kód produktu: 7229VBREBUILD
    Product model copied to clipboard
  • Hmotnosť (kg): 10
  • Dostupnosť: 19995
€112,56
If you order more than 9996 pcs - shipping time will be longer at few days
Zloženie: Dostupnosť: Price: Množstvo:
Poľsko 9996 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
Ukraine 9999 pcs. €112,56
Add to cart
Add to cart
  • Prehľad produktov
  • Otázky - odpovede (0)
  • Súvisiace produkty (11)
POZNÁMKA! 120 dolárov sú náklady na prácu pri obnove tela ventilu. Celková cena diela pozostáva z 2 zložiek práca + zložky. Počas opráv sú solenoidy nevyhnutne kontrolované a v prípade potreby sú vymenené, opravované alebo sú inštalované štandardné plunžery v množstve 2-5 kusov, celkové náklady na opravu sú asi 570 USD

 

7G-Tronic (722,9) je sedemstupňová automatická prevodovka vyvinutá spoločnosťou Mercedes-Benz. Táto automatická prevodovka piatej generácie bola prvýkrát predstavená na jeseň roku 2003 na modeloch s 8-valcovými motormi a stala sa prvou sedemstupňovou automatickou prevodovkou inštalovanou na sériovo vyrábané osobné vozidlo. Pôvodne inštalovaný na 5 8-valcových modeloch: E500, S430, S500, CL500, SL500, bol dostupný aj na niektorých 6-valcových motoroch vrátane vtedy nového 320 CDI. Mimochodom, 722.9 spočiatku nemohol pracovať v tandeme s 12-valcovými motormi, pretože mal limit krútiaceho momentu 5G-Tronic, ktorý sa naďalej montoval na modely S600 a S65 AMG.

Spoločnosť uviedla, že 7G-Tronic ušetrí až 0,6 litra paliva na 100 km (v závislosti od modelu) a zrýchli rýchlejšie, keďže 2 ďalšie prevodové stupne zväčšili rozsah prevodových pomerov, čím sa znížil rozdiel otáčok pri zmene prevodových stupňov, a to má pozitívny vplyv na výkon motora.

Štrukturálne je 722.9 evolúciou populárnej prevodovky 722.6 (5G-Tronic), čo znamená, že zdedí silné aj slabé stránky – jednou z nich je telo ventilu. Každý majiteľ automobilu s automatickou prevodovkou nevyhnutne čelí skutočnosti, že keď dosiahne vážny počet najazdených kilometrov 100 - 150 000 kilometrov, box sa začne správať menej ideálne ako predtým. Pri radení prevodových stupňov, šmyku sa objavujú otrasy alebo nárazy. Často je problém v tele ventilu, ktorý je zodpovedný za radenie prevodových stupňov. V tomto článku vám povieme, ako majstri spoločnosti Maktrans opravujú hydraulické riadiace jednotky 722.9 a koľko to stojí.

Pozrime sa hneď na cenotvorbu, nie je fixná a cena opráv pozostáva z ceny vykonanej práce a použitých náhradných dielov. V prípade 722.9 je lepšie kontaktovať servis skôr (keď sa objavia prvé príznaky), pretože ak budete pokračovať v prevádzke auta s chybným telesom ventilu, môže sa stať, že budete musieť urobiť generálnu opravu skrinky - ktorá bude zahŕňať výmenu solenoidy, oprava riadiacej dosky a výmena mechanických častí skrine - bubny, čerpadlo a pod.

Výpočet opráv, ktorý si ukážeme v tomto článku:

Tvorba cena
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) 120 dolárov
Testovanie elektromagnetov na lavici + čistenie a výmena tesnení 405 dolárov
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-30 dolárov. 45 dolárov
Montáž a výstupná kontrola zadarmo
Celkom: 570 dolárov

 

Začiatok opravy - demontáž a prvotná diagnostika

 

Dostali sme na opravu teleso ventilu odstránené z Mercedesu W221 V6 3,5L . V tomto prípade je oprava hydraulickej jednotky súčasťou generálnej opravy, klientovi sa rozpadol piest K1 a jemné kovové triesky upchali hydraulickú časť boxu.

 

Začnime to riešiť. Odskrutkujte elektronickú dosku a odložte ju.

 

Na poslednej fotke vidíme kovový prach na magnete manuálneho ventilu, ktorý má na starosti radenie prevodových stupňov. Odstráňte a očistite od triesok.

 

Oprava elektronickej riadiacej dosky 722.9

 

Pred ďalším rozoberaním sa zamerajme na elektronickú riadiacu dosku. Elektrická časť 7G-Tronic bola vyvinutá spoločnosťou Siemens , hlavným prvkom je umiestnenie riadiacej dosky priamo vo vnútri skrine automatickej prevodovky Teoreticky malo zabezpečiť chladenie dosky a jej stabilný chod, avšak elektronika sa stali jedným z hlavných problémov prevodoviek radu 9 často zlyhávajú - v tomto prípade sú pozorované nasledujúce vlastnosti správania vozidla: v režime Drive, pri ustálenom prevodovom stupni (zvyčajne piatom a vyššom), pokles rýchlosti; dôjde k momentu, auto sa zastaví a prevodovka prejde do núdzového režimu. Po vypnutí/zapnutí zapaľovania môže núdzový režim zmiznúť, no časom sa situácia bude opakovať čoraz častejšie – až do úplného zlyhania snímačov rýchlosti. V tomto prípade je okrem núdzového režimu k dispozícii jeden prevodový stupeň vpred a jeden vzad.

Na určenie príčiny poruchy sa používa diagnostický nástroj. Na konci diagnostiky sú možné nasledujúce chyby:

  • P0717 Signál z komponentu Y3/8n1 (snímač rýchlosti turbíny (VGS) nie je k dispozícii)
  • P0718 Komponent Y3/8n1 je chybný (snímač rýchlosti turbíny (VGS)
  • P2767 Signál z komponentu Y3/8n2 (interný snímač rýchlosti (VGS) nie je k dispozícii)
  • P2768 Komponent Y3/8n2 chybný (interný snímač rýchlosti (VGS)

Existujú dve možnosti riešenia problému - výmena riadiacej jednotky alebo výmena snímačov rýchlosti. Spoločnosť Maktrans ponúka druhú možnosť, ako najvýhodnejšiu pre majiteľa auta, ale v prípade potreby je možné riadiacu jednotku úplne vymeniť.

Práca na výmene snímačov rýchlosti pozostáva z nasledujúcich krokov:

  1. Upevnenie dosky na špeciálnu montážnu dosku
  2. Vypnutie slučiek
  3. Odstránenie chybných snímačov
  4. Výmena snímačov za nové
  5. Spojovacie slučky

Na predaj sú aj senzory:

 

Takto vyzerá postup výmeny snímačov rýchlosti 722.9

 

Po pripojení snímačov rýchlosti je elektronická riadiaca jednotka pripojená k telesu ventilu a inštalovaná v automatickej prevodovke. Ďalším krokom je kontrola vozidla počas jazdy s pripojeným diagnostickým zariadením. Neprítomnosť chýb naznačuje, že oprava elektronickej riadiacej jednotky bola vykonaná správne. Výmena snímačov rýchlosti je najziskovejším a najrýchlejším riešením problému, ktoré ponúkajú špecialisti Maktrans, pretože si nevyžaduje nákup a preprogramovanie elektronickej riadiacej jednotky. Cena výmeny snímača - 375 dolárov

 

Pokračujeme v demontáži

 

Vnútorné časti ventilového bloku

 

Demontujeme hydraulické akumulátory a gule. V bloku je 14 oceľových guľôčok a 2 plastové taniere odporúčame pred demontážou odfotiť.

 

Dosky vezmeme do umývadla

 

Umytú dlažbu vyfúkame stlačeným vzduchom a pristúpime k vákuovej diagnostike

 

Skontrolujeme, či sa piesty nezasekli, mali by sa voľne pohybovať v kanáloch a nemali by sa zaseknúť

 

Vyskytol sa problém s hlavným tlakovým ventilom, výstup v kanáli je veľký a je zle odvetrávaný. Riešením je inštalácia opravného ventilu. Maktrans vyrába opravné piesty pre všetky populárne modely automatických prevodoviek;

 

Dosku upevníme na špeciálny stroj a vyvŕtame otvor na veľkosť opravného piestu

 

Berieme opravný hlavný tlakový ventil vyrobený spoločnosťou Maktrans

 

 

Vložíme ventil a testujeme. Pečať bola obnovená.

 

Kontrola a oprava solenoidov

 

V tele ventilu 722.9 je 8 solenoidov, identitu solenoidu môžete určiť podľa farby uzáveru. Solenoidy s uzávermi rovnakej farby sú zameniteľné:

  • EPC (s čiernym uzáverom)
  • TCC (s modrým uzáverom)
  • K1 (s modrým uzáverom)
  • K2 (s čiernym uzáverom)
  • K3 (s čiernym uzáverom)
  • B1 (s čiernym uzáverom)
  • B2 (s modrým uzáverom)
  • B3 (s modrým uzáverom)

 

Solenoid nainštalujeme do stojana a otestujeme. Všetky solenoidy vykazovali striedavý vzor v dôsledku kontaminácie

 

Umyjeme solenoidy, vymeníme gumové tesnenia a znova otestujeme

 

Problém so solenoidmi je vyriešený, môžete ich nainštalovať späť do riadiacej dosky. Ak je produkcia vnútri solenoidu príliš veľká a po umytí graf stále ukazuje nesprávnu činnosť solenoidu, vymeníme ho za nový.

 

Prejdime k montáži

 

Začnime zbierať. Nainštalujeme batérie a vložíme gule. Je veľmi dôležité umiestniť všetky prvky tak, ako boli pôvodne umiestnené, jedna chyba - a budete musieť znova odstrániť a rozobrať telo ventilu, auto nebude jazdiť správne.

 

Nainštalujeme predpranú oddeľovaciu dosku a utiahneme ju pri dodržaní požadovaných uťahovacích momentov skrutiek.

 

Inštalácia riadiacej dosky

 

Hydraulická jednotka je zmontovaná a pripravená na odoslanie klientovi

 

722.9 Tipy na údržbu

  • Prvou a možno najdôležitejšou vecou je včasná a častejšia výmena oleja, ako avizuje samotný Mercedes. Spravidla by ste nemali čakať 150 - 200 000 kilometrov, v tomto štádiu box úplne „zomrie“ a bude vyžadovať veľké opravy. Pri návšteve servisu by ste mali skontrolovať čistotu prevodovej kvapaliny a v prípade potreby vymeniť filter a olej , ideálne po každých 60 000 km.
  • Je potrebné zabrániť prehriatiu boxu. Elektronická doska zlyhá práve kvôli špinavému horúcemu oleju. Odporúčame inštalovať dodatočné chladenie.
  • Povinnou súčasťou generálnej opravy by mala byť oprava meniča krútiaceho momentu.

 

 

Otázky - odpovede (0)