€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS-VB
- Kód produktu: 7229VBREBUILD
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 19995
Shipping to United States from €85.36
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 9996 pcs. |
|
Ukraine | 9999 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (2)
- Súvisiace produkty (12)
7G-Tronic (722,9) je sedemstupňová automatická prevodovka vyvinutá spoločnosťou Mercedes-Benz. Táto automatická prevodovka piatej generácie bola prvýkrát predstavená na jeseň roku 2003 na modeloch s 8-valcovými motormi a stala sa prvou sedemstupňovou automatickou prevodovkou inštalovanou na sériovo vyrábané osobné vozidlo. Pôvodne inštalovaný na 5 8-valcových modeloch: E500, S430, S500, CL500, SL500, bol dostupný aj na niektorých 6-valcových motoroch vrátane vtedy nového 320 CDI. Mimochodom, 722.9 spočiatku nemohol pracovať v tandeme s 12-valcovými motormi, pretože mal limit krútiaceho momentu 5G-Tronic, ktorý sa naďalej montoval na modely S600 a S65 AMG.
Spoločnosť uviedla, že 7G-Tronic ušetrí až 0,6 litra paliva na 100 km (v závislosti od modelu) a zrýchli rýchlejšie, keďže 2 ďalšie prevodové stupne zväčšili rozsah prevodových pomerov, čím sa znížil rozdiel otáčok pri zmene prevodových stupňov, a to má pozitívny vplyv na výkon motora.
Štrukturálne je 722.9 evolúciou populárnej prevodovky 722.6 (5G-Tronic), čo znamená, že zdedí silné aj slabé stránky – jednou z nich je telo ventilu. Každý majiteľ automobilu s automatickou prevodovkou nevyhnutne čelí skutočnosti, že keď dosiahne vážny počet najazdených kilometrov 100 - 150 000 kilometrov, box sa začne správať menej ideálne ako predtým. Pri radení prevodových stupňov, šmyku sa objavujú otrasy alebo nárazy. Často je problém v tele ventilu, ktorý je zodpovedný za radenie prevodových stupňov. V tomto článku vám povieme, ako majstri spoločnosti Maktrans opravujú hydraulické riadiace jednotky 722.9 a koľko to stojí.
Pozrime sa hneď na cenotvorbu, nie je fixná a cena opráv pozostáva z ceny vykonanej práce a použitých náhradných dielov. V prípade 722.9 je lepšie kontaktovať servis skôr (keď sa objavia prvé príznaky), pretože ak budete pokračovať v prevádzke auta s chybným telesom ventilu, môže sa stať, že budete musieť urobiť generálnu opravu skrinky - ktorá bude zahŕňať výmenu solenoidy, oprava riadiacej dosky a výmena mechanických častí skrine - bubny, čerpadlo a pod.
Výpočet opráv, ktorý si ukážeme v tomto článku:
Tvorba | cena |
---|---|
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) | 120 dolárov |
Testovanie elektromagnetov na lavici + čistenie a výmena tesnení | 405 dolárov |
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-30 dolárov. | 45 dolárov |
Montáž a výstupná kontrola | zadarmo |
Celkom: | 570 dolárov |
Začiatok opravy - demontáž a prvotná diagnostika
Dostali sme na opravu teleso ventilu odstránené z Mercedesu W221 V6 3,5L . V tomto prípade je oprava hydraulickej jednotky súčasťou generálnej opravy, klientovi sa rozpadol piest K1 a jemné kovové triesky upchali hydraulickú časť boxu.
Začnime to riešiť. Odskrutkujte elektronickú dosku a odložte ju.
Na poslednej fotke vidíme kovový prach na magnete manuálneho ventilu, ktorý má na starosti radenie prevodových stupňov. Odstráňte a očistite od triesok.
Oprava elektronickej riadiacej dosky 722.9
Pred ďalším rozoberaním sa zamerajme na elektronickú riadiacu dosku. Elektrická časť 7G-Tronic bola vyvinutá spoločnosťou Siemens , hlavným prvkom je umiestnenie riadiacej dosky priamo vo vnútri skrine automatickej prevodovky Teoreticky malo zabezpečiť chladenie dosky a jej stabilný chod, avšak elektronika sa stali jedným z hlavných problémov prevodoviek radu 9 často zlyhávajú - v tomto prípade sú pozorované nasledujúce vlastnosti správania vozidla: v režime Drive, pri ustálenom prevodovom stupni (zvyčajne piatom a vyššom), pokles rýchlosti; dôjde k momentu, auto sa zastaví a prevodovka prejde do núdzového režimu. Po vypnutí/zapnutí zapaľovania môže núdzový režim zmiznúť, no časom sa situácia bude opakovať čoraz častejšie – až do úplného zlyhania snímačov rýchlosti. V tomto prípade je okrem núdzového režimu k dispozícii jeden prevodový stupeň vpred a jeden vzad.
Na určenie príčiny poruchy sa používa diagnostický nástroj. Na konci diagnostiky sú možné nasledujúce chyby:
- P0717 Signál z komponentu Y3/8n1 (snímač rýchlosti turbíny (VGS) nie je k dispozícii)
- P0718 Komponent Y3/8n1 je chybný (snímač rýchlosti turbíny (VGS)
- P2767 Signál z komponentu Y3/8n2 (interný snímač rýchlosti (VGS) nie je k dispozícii)
- P2768 Komponent Y3/8n2 chybný (interný snímač rýchlosti (VGS)
Existujú dve možnosti riešenia problému - výmena riadiacej jednotky alebo výmena snímačov rýchlosti. Spoločnosť Maktrans ponúka druhú možnosť, ako najvýhodnejšiu pre majiteľa auta, ale v prípade potreby je možné riadiacu jednotku úplne vymeniť.
Práca na výmene snímačov rýchlosti pozostáva z nasledujúcich krokov:
- Upevnenie dosky na špeciálnu montážnu dosku
- Vypnutie slučiek
- Odstránenie chybných snímačov
- Výmena snímačov za nové
- Spojovacie slučky
Na predaj sú aj senzory:
Takto vyzerá postup výmeny snímačov rýchlosti 722.9
Po pripojení snímačov rýchlosti je elektronická riadiaca jednotka pripojená k telesu ventilu a inštalovaná v automatickej prevodovke. Ďalším krokom je kontrola vozidla počas jazdy s pripojeným diagnostickým zariadením. Neprítomnosť chýb naznačuje, že oprava elektronickej riadiacej jednotky bola vykonaná správne. Výmena snímačov rýchlosti je najziskovejším a najrýchlejším riešením problému, ktoré ponúkajú špecialisti Maktrans, pretože si nevyžaduje nákup a preprogramovanie elektronickej riadiacej jednotky. Cena výmeny snímača - 375 dolárov
Pokračujeme v demontáži
Vnútorné časti ventilového bloku
Demontujeme hydraulické akumulátory a gule. V bloku je 14 oceľových guľôčok a 2 plastové taniere odporúčame pred demontážou odfotiť.
Dosky vezmeme do umývadla
Umytú dlažbu vyfúkame stlačeným vzduchom a pristúpime k vákuovej diagnostike
Skontrolujeme, či sa piesty nezasekli, mali by sa voľne pohybovať v kanáloch a nemali by sa zaseknúť
Vyskytol sa problém s hlavným tlakovým ventilom, výstup v kanáli je veľký a je zle odvetrávaný. Riešením je inštalácia opravného ventilu. Maktrans vyrába opravné piesty pre všetky populárne modely automatických prevodoviek;
Dosku upevníme na špeciálny stroj a vyvŕtame otvor na veľkosť opravného piestu
Berieme opravný hlavný tlakový ventil vyrobený spoločnosťou Maktrans
Vložíme ventil a testujeme. Pečať bola obnovená.
Kontrola a oprava solenoidov
V tele ventilu 722.9 je 8 solenoidov, identitu solenoidu môžete určiť podľa farby uzáveru. Solenoidy s uzávermi rovnakej farby sú zameniteľné:
- EPC (s čiernym uzáverom)
- TCC (s modrým uzáverom)
- K1 (s modrým uzáverom)
- K2 (s čiernym uzáverom)
- K3 (s čiernym uzáverom)
- B1 (s čiernym uzáverom)
- B2 (s modrým uzáverom)
- B3 (s modrým uzáverom)
Solenoid nainštalujeme do stojana a otestujeme. Všetky solenoidy vykazovali striedavý vzor v dôsledku kontaminácie
Umyjeme solenoidy, vymeníme gumové tesnenia a znova otestujeme
Problém so solenoidmi je vyriešený, môžete ich nainštalovať späť do riadiacej dosky. Ak je produkcia vnútri solenoidu príliš veľká a po umytí graf stále ukazuje nesprávnu činnosť solenoidu, vymeníme ho za nový.
Prejdime k montáži
Začnime zbierať. Nainštalujeme batérie a vložíme gule. Je veľmi dôležité umiestniť všetky prvky tak, ako boli pôvodne umiestnené, jedna chyba - a budete musieť znova odstrániť a rozobrať telo ventilu, auto nebude jazdiť správne.
Nainštalujeme predpranú oddeľovaciu dosku a utiahneme ju pri dodržaní požadovaných uťahovacích momentov skrutiek.
Inštalácia riadiacej dosky
Hydraulická jednotka je zmontovaná a pripravená na odoslanie klientovi
722.9 Tipy na údržbu
- Prvou a možno najdôležitejšou vecou je včasná a častejšia výmena oleja, ako avizuje samotný Mercedes. Spravidla by ste nemali čakať 150 - 200 000 kilometrov, v tomto štádiu box úplne „zomrie“ a bude vyžadovať veľké opravy. Pri návšteve servisu by ste mali skontrolovať čistotu prevodovej kvapaliny a v prípade potreby vymeniť filter a olej , ideálne po každých 60 000 km.
- Je potrebné zabrániť prehriatiu boxu. Elektronická doska zlyhá práve kvôli špinavému horúcemu oleju. Odporúčame inštalovať dodatočné chladenie.
- Povinnou súčasťou generálnej opravy by mala byť oprava meniča krútiaceho momentu.
I have R-class300,model year 2011, WDD2510202A1*****. Recently I facing 2 to 1st gear down shifting jerk problem .its showing fault code 0893 hydraulic fault in transmission( disengaging shaft element does not disengage. technician already replaced transmission oil and level fluid.as per technician valve body problem. can valve body repairing.
Just curious what is included in this repair kit. Thank you
Hello, it's not a kit, it's a service. We can repair your valve body.