€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS-VB
- Kód produktu: 7229VBREBUILD
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 10
- Dostupnosť: 19995
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Poľsko | 9996 pcs. |
![]() ![]() |
Ukraine | 9999 pcs. |
![]() ![]() |
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (11)
7G-Tronic (722,9) je sedemstupňová automatická prevodovka vyvinutá spoločnosťou Mercedes-Benz. Táto automatická prevodovka piatej generácie bola prvýkrát predstavená na jeseň roku 2003 na modeloch s 8-valcovými motormi a stala sa prvou sedemstupňovou automatickou prevodovkou inštalovanou na sériovo vyrábané osobné vozidlo. Pôvodne inštalovaný na 5 8-valcových modeloch: E500, S430, S500, CL500, SL500, bol dostupný aj na niektorých 6-valcových motoroch vrátane vtedy nového 320 CDI. Mimochodom, 722.9 spočiatku nemohol pracovať v tandeme s 12-valcovými motormi, pretože mal limit krútiaceho momentu 5G-Tronic, ktorý sa naďalej montoval na modely S600 a S65 AMG.
Spoločnosť uviedla, že 7G-Tronic ušetrí až 0,6 litra paliva na 100 km (v závislosti od modelu) a zrýchli rýchlejšie, keďže 2 ďalšie prevodové stupne zväčšili rozsah prevodových pomerov, čím sa znížil rozdiel otáčok pri zmene prevodových stupňov, a to má pozitívny vplyv na výkon motora.
Štrukturálne je 722.9 evolúciou populárnej prevodovky 722.6 (5G-Tronic), čo znamená, že zdedí silné aj slabé stránky – jednou z nich je telo ventilu. Každý majiteľ automobilu s automatickou prevodovkou nevyhnutne čelí skutočnosti, že keď dosiahne vážny počet najazdených kilometrov 100 - 150 000 kilometrov, box sa začne správať menej ideálne ako predtým. Pri radení prevodových stupňov, šmyku sa objavujú otrasy alebo nárazy. Často je problém v tele ventilu, ktorý je zodpovedný za radenie prevodových stupňov. V tomto článku vám povieme, ako majstri spoločnosti Maktrans opravujú hydraulické riadiace jednotky 722.9 a koľko to stojí.
Pozrime sa hneď na cenotvorbu, nie je fixná a cena opráv pozostáva z ceny vykonanej práce a použitých náhradných dielov. V prípade 722.9 je lepšie kontaktovať servis skôr (keď sa objavia prvé príznaky), pretože ak budete pokračovať v prevádzke auta s chybným telesom ventilu, môže sa stať, že budete musieť urobiť generálnu opravu skrinky - ktorá bude zahŕňať výmenu solenoidy, oprava riadiacej dosky a výmena mechanických častí skrine - bubny, čerpadlo a pod.
Výpočet opráv, ktorý si ukážeme v tomto článku:
Tvorba | cena |
---|---|
Diagnostika (demontáž, umývanie, vákuové testovanie, vizuálna kontrola a kontrola zaseknutia piesta) | 120 dolárov |
Testovanie elektromagnetov na lavici + čistenie a výmena tesnení | 405 dolárov |
Rozšírenie kanálov hydraulických dosiek a inštalácia zväčšených ventilov. Rozvinutie jedného otvoru - 30 dolárov, piest - 15-30 dolárov. | 45 dolárov |
Montáž a výstupná kontrola | zadarmo |
Celkom: | 570 dolárov |
Začiatok opravy - demontáž a prvotná diagnostika
Dostali sme na opravu teleso ventilu odstránené z Mercedesu W221 V6 3,5L . V tomto prípade je oprava hydraulickej jednotky súčasťou generálnej opravy, klientovi sa rozpadol piest K1 a jemné kovové triesky upchali hydraulickú časť boxu.
Začnime to riešiť. Odskrutkujte elektronickú dosku a odložte ju.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na poslednej fotke vidíme kovový prach na magnete manuálneho ventilu, ktorý má na starosti radenie prevodových stupňov. Odstráňte a očistite od triesok.
Oprava elektronickej riadiacej dosky 722.9
Pred ďalším rozoberaním sa zamerajme na elektronickú riadiacu dosku. Elektrická časť 7G-Tronic bola vyvinutá spoločnosťou Siemens , hlavným prvkom je umiestnenie riadiacej dosky priamo vo vnútri skrine automatickej prevodovky Teoreticky malo zabezpečiť chladenie dosky a jej stabilný chod, avšak elektronika sa stali jedným z hlavných problémov prevodoviek radu 9 často zlyhávajú - v tomto prípade sú pozorované nasledujúce vlastnosti správania vozidla: v režime Drive, pri ustálenom prevodovom stupni (zvyčajne piatom a vyššom), pokles rýchlosti; dôjde k momentu, auto sa zastaví a prevodovka prejde do núdzového režimu. Po vypnutí/zapnutí zapaľovania môže núdzový režim zmiznúť, no časom sa situácia bude opakovať čoraz častejšie – až do úplného zlyhania snímačov rýchlosti. V tomto prípade je okrem núdzového režimu k dispozícii jeden prevodový stupeň vpred a jeden vzad.
Na určenie príčiny poruchy sa používa diagnostický nástroj. Na konci diagnostiky sú možné nasledujúce chyby:
- P0717 Signál z komponentu Y3/8n1 (snímač rýchlosti turbíny (VGS) nie je k dispozícii)
- P0718 Komponent Y3/8n1 je chybný (snímač rýchlosti turbíny (VGS)
- P2767 Signál z komponentu Y3/8n2 (interný snímač rýchlosti (VGS) nie je k dispozícii)
- P2768 Komponent Y3/8n2 chybný (interný snímač rýchlosti (VGS)
Existujú dve možnosti riešenia problému - výmena riadiacej jednotky alebo výmena snímačov rýchlosti. Spoločnosť Maktrans ponúka druhú možnosť, ako najvýhodnejšiu pre majiteľa auta, ale v prípade potreby je možné riadiacu jednotku úplne vymeniť.
Práca na výmene snímačov rýchlosti pozostáva z nasledujúcich krokov:
- Upevnenie dosky na špeciálnu montážnu dosku
- Vypnutie slučiek
- Odstránenie chybných snímačov
- Výmena snímačov za nové
- Spojovacie slučky
Na predaj sú aj senzory:
Takto vyzerá postup výmeny snímačov rýchlosti 722.9
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Po pripojení snímačov rýchlosti je elektronická riadiaca jednotka pripojená k telesu ventilu a inštalovaná v automatickej prevodovke. Ďalším krokom je kontrola vozidla počas jazdy s pripojeným diagnostickým zariadením. Neprítomnosť chýb naznačuje, že oprava elektronickej riadiacej jednotky bola vykonaná správne. Výmena snímačov rýchlosti je najziskovejším a najrýchlejším riešením problému, ktoré ponúkajú špecialisti Maktrans, pretože si nevyžaduje nákup a preprogramovanie elektronickej riadiacej jednotky. Cena výmeny snímača - 375 dolárov
Pokračujeme v demontáži
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Vnútorné časti ventilového bloku
![]() |
![]() |
![]() |
Demontujeme hydraulické akumulátory a gule. V bloku je 14 oceľových guľôčok a 2 plastové taniere odporúčame pred demontážou odfotiť.
![]() |
![]() |
Dosky vezmeme do umývadla
![]() |
![]() |
Umytú dlažbu vyfúkame stlačeným vzduchom a pristúpime k vákuovej diagnostike
![]() |
![]() |
![]() |
Skontrolujeme, či sa piesty nezasekli, mali by sa voľne pohybovať v kanáloch a nemali by sa zaseknúť
![]() |
![]() |
![]() |
Vyskytol sa problém s hlavným tlakovým ventilom, výstup v kanáli je veľký a je zle odvetrávaný. Riešením je inštalácia opravného ventilu. Maktrans vyrába opravné piesty pre všetky populárne modely automatických prevodoviek;
Dosku upevníme na špeciálny stroj a vyvŕtame otvor na veľkosť opravného piestu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Berieme opravný hlavný tlakový ventil vyrobený spoločnosťou Maktrans
Vložíme ventil a testujeme. Pečať bola obnovená.
![]() |
![]() |
![]() |
Kontrola a oprava solenoidov
V tele ventilu 722.9 je 8 solenoidov, identitu solenoidu môžete určiť podľa farby uzáveru. Solenoidy s uzávermi rovnakej farby sú zameniteľné:
- EPC (s čiernym uzáverom)
- TCC (s modrým uzáverom)
- K1 (s modrým uzáverom)
- K2 (s čiernym uzáverom)
- K3 (s čiernym uzáverom)
- B1 (s čiernym uzáverom)
- B2 (s modrým uzáverom)
- B3 (s modrým uzáverom)
Solenoid nainštalujeme do stojana a otestujeme. Všetky solenoidy vykazovali striedavý vzor v dôsledku kontaminácie
![]() |
![]() |
![]() |
Umyjeme solenoidy, vymeníme gumové tesnenia a znova otestujeme
![]() |
Problém so solenoidmi je vyriešený, môžete ich nainštalovať späť do riadiacej dosky. Ak je produkcia vnútri solenoidu príliš veľká a po umytí graf stále ukazuje nesprávnu činnosť solenoidu, vymeníme ho za nový.
Prejdime k montáži
Začnime zbierať. Nainštalujeme batérie a vložíme gule. Je veľmi dôležité umiestniť všetky prvky tak, ako boli pôvodne umiestnené, jedna chyba - a budete musieť znova odstrániť a rozobrať telo ventilu, auto nebude jazdiť správne.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nainštalujeme predpranú oddeľovaciu dosku a utiahneme ju pri dodržaní požadovaných uťahovacích momentov skrutiek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Inštalácia riadiacej dosky
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hydraulická jednotka je zmontovaná a pripravená na odoslanie klientovi
![]() |
![]() |
722.9 Tipy na údržbu
- Prvou a možno najdôležitejšou vecou je včasná a častejšia výmena oleja, ako avizuje samotný Mercedes. Spravidla by ste nemali čakať 150 - 200 000 kilometrov, v tomto štádiu box úplne „zomrie“ a bude vyžadovať veľké opravy. Pri návšteve servisu by ste mali skontrolovať čistotu prevodovej kvapaliny a v prípade potreby vymeniť filter a olej , ideálne po každých 60 000 km.
- Je potrebné zabrániť prehriatiu boxu. Elektronická doska zlyhá práve kvôli špinavému horúcemu oleju. Odporúčame inštalovať dodatočné chladenie.
- Povinnou súčasťou generálnej opravy by mala byť oprava meniča krútiaceho momentu.