€0,00
Pokladňa- Značka: MAKTRANS
- Kód produktu: 0B5CLUTCHREP
Product model copied to clipboard
- Hmotnosť (kg): 0
- Dostupnosť: 1000
Shipping to United States from €45.02
Zloženie: | Dostupnosť: | Množstvo: |
Ukraine | 1000 pcs. |
|
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (2)
Prevodovka DSG7 0B5 (DL501) je predstaviteľom predselektívnych robotizovaných prevodoviek s dvojitou mokrou spojkou, vyvinutých špeciálne pre automobily Audi (spolu s Borg-Warner).
0B5 sa inštaluje na autá s pohonom predných alebo všetkých kolies, vyrába sa od roku 2008 a je určený pre automobily s pozdĺžnym motorom.
Hlavným rozdielom medzi prevodovkou DSG a manuálnou prevodovkou je prítomnosť dvoch spojok. V skutočnosti sú do tela robota integrované dve manuálne prevodovky. Predvoľba funguje v momente zaradenia prvého prevodového stupňa, ak je potrebné preradiť na ďalší prevodový stupeň, skrinka je pripravená na jeho zaradenie, otvorí sa prvý hriadeľ a naberie sa krútiaci moment druhej spojky. Hlavnou črtou robota je plynulé radenie bez straty výkonu.
Keďže je však škatuľka „predvolená“, má svoje vlastné dizajnové prvky. Hlavný rozdiel je v dvoch okruhoch vstupného hriadeľa, ako aj v dvoch spojkových jednotkách zodpovedných za párne a nepárne prevody. Aj keď existuje výhoda, a to spoľahlivosť mechanickej časti, ktorá nevyžaduje opravy po 200 - 250 000 kilometroch, stále môžu nastať problémy. V podstate ako prvá zlyhá mechatronika (hydraulická riadiaca jednotka) a dvojitá mokrá spojka.
Pre vodiča sú problémy so spojkou vyjadrené v nasledujúcich príznakoch:
Symptóm | Príčina |
---|---|
Neskoré zaradenie prvého prevodového stupňa pri úplnom zastavení | opotrebovanie teflónových krúžkov balenia K1 |
Zaraďte spiatočku (R) | opotrebovanie obalu K2, dôvodom je chladiaci solenoid alebo teflónové krúžky |
Dvojité zapnutie R (alebo s dlhou pauzou) | opotrebovanie teflónových krúžkov |
Chvenie/vibrácie pri prvom alebo druhom prevodovom stupni pri jazde do kopca pri nízkom plyne | oceľové kolesá leštené |
Šok pri brzdení z 3. na 2. prevodový stupeň | teflónové krúžky |
Pri brzdení je počuť, ako sa vidlice zapínajú | teflónové krúžky |
Pri pohybe rukoväte z D do N sa auto snaží pohnúť | teflónové krúžky |
Teraz si ukážeme, ako sa opravuje spojka 0B5 v Maktrans. Vymeníme pogumované piesty, oceľové a trecie kotúče, vymeníme teflónové krúžky, vyvážime.
Náklady na vyváženie spojky sú 2000 UAH. |
Obnova (brúsenie) oceľového kotúča - 2 USD za 1 kus. |
Náhradné diely:
- Oceľové kolesá 0B5 (DL501)
- Trecie kotúče 0B5 (DL501)
- Sada teflónových krúžkov, automatická prevodovka 0B5 DL501
- Sada piestov 0B5 (DL501)
Demontáž spojky z automatickej prevodovky
Vyberieme olejové tesnenie, odstránime poistný krúžok (medzi košom spojky a predným hliníkovým krytom)
Odstráňte poistný krúžok z horného krytu spojkového koša, vyberte náboj K1, vyberte náboj K2, vyberte poistný krúžok z balenia K2
Odstránime obal K2, zhodnotíme stav ocele a trecích kotúčov (vidíme, že ich treba vymeniť, trecie kotúče boli spálené a oceľové boli pri práci vyleštené.
Vyberieme piestovú pružinu K2
Vyberieme piest a odstránime teflónové krúžky (opotrebúvajú sa vplyvom vysokých teplôt a času)
Pokračujeme v demontáži náboja čerpadla (so špeciálnym zariadením)
Odstránili sme ho a posúdili stav drážok, v ktorých fungujú teflónové krúžky - nemalo by dochádzať k odieraniu (kov medzi drážkou a teflónovými krúžkami bol zdeformovaný vniknutím nečistôt)
Odstráňte kryt piestu K1 a piest K2
Odstráňte pružinu K1, vyberte piest K1 z jeho tela
Spojka je demontovaná.
Na ďalšej fotografii je znázornená zostava spojky.
Vymeníme vypálené pakety trecích kotúčov K1 a K2, zrenovujú sa aj oceľové kotúče paketov K1 a K2 a vymenia sa teflónové krúžky za nové.
Nainštalujte piest K1, nasaďte kryt piestu.
Náboj musí byť po inštalácii do otvoru zatlačený, najprv vycentrovaný pomocou špeciálneho zariadenia.
Zostavenie spojky na vyváženie. Inštalujeme piest K2, pružinu a obnovené oceľové kotúče do spojkového koša, po predchádzajúcom zmeraní medzery nainštalujeme ochranný poistný krúžok.
Po vyvážení namontujte balík oceľových a trecích kotúčov K2, náboj K2, poistný krúžok, náboj K1, balík trecích a oceľových kotúčov K1, zmerajte medzeru, nainštalujte nové teflónové krúžky
Nasadíme kryt na horný kôš spojky, namontujeme poistný krúžok, pripevníme hliníkový kryt, namontujeme medzi ne poistný krúžok a olejové tesnenie a namontujeme spojku do automatickej prevodovky.