€0,00
Pokladňa- Značka: VAG
- Kód produktu: 0AW-RNW-Z1
Product model copied to clipboard
- Predáva sa na: 2
- Hmotnosť (kg): 8
- Dostupnosť: Nie je na sklade
Shipping to United States from €85.36
- Prehľad produktov
- Otázky - odpovede (0)
- Súvisiace produkty (5)
Ventilový blok 0AW Multitronic VL381 | obnovené
Pozrime sa na hlavné dôvody zlyhania prevodovky VAG 0AW VL381 [CVT].
Srdcom všetkých problémov je hydraulická riadiaca jednotka, ktorá riadi chod celej prevodovky. Dôvodom sú jemné kovové triesky, ktoré sa nevyhnutne tvoria počas prevádzky prevodovky.
Čipy vstupujú do oleja s olejom do hydraulického systému a telesa ventilu, pričom obchádzajú štandardný továrenský filter. Vďaka svojej konštrukcii štandardný filter fyzicky nedokáže zastaviť najmenšie častice s veľkosťou 25-30 mikrónov, takéto malé triesky (prach) ľahko prechádzajú cez filtračný prvok štandardného filtra.
Keď sa tieto drobné čiastočky dostanú do olejového systému a spolu s ním aj do telesa ventilu, spadnú do pracovných medzier medzi telesom ventilu a regulačnými ventilmi tlaku a pôsobia ako abrazívum, ktoré začne pomaly „píliť“ teleso ventilu a ventily, čo nevyhnutne povedie najskôr k úniku tlaku, ktorý zase k nesprávnej činnosti kužeľov, potom k prilepeniu, nevyhnutnému zaseknutiu a poruche prevodovky.
Aké sú príčiny vzniku týchto malígnych jemných hoblín?
1. Prevádzka remeňa na kladkách nevyhnutne produkuje drobné častice.
2. Prevádzka planétových a špirálových ozubených kolies v procese nevratného opotrebovania produkuje drobné častice, produkty opotrebovania.
3. Produkty opotrebovania trecej vrstvy kotúčov spojky. Väčšina produktov opotrebovania kotúčov spojky je zastavená štandardným filtrom, s výnimkou najmenšieho prachu, ktorý má tendenciu sa časom hromadiť vo forme usadenín v „najvzdialenejších“ kanáloch telesa ventilu. Zvyčajne nepredstavuje nebezpečenstvo pre komponenty telesa ventilu okrem ojedinelých kritických prípadov.
4. Zhotovenie sedla pre zadné ložisko hnanej remenice. Dôvodom býva agresívna jazda, ktorá je sprevádzaná zvýšeným zaťažením komponentov prevodovky.
Príčinou môže byť aj znečistený olej, ktorý poškodzuje ložisko, spôsobuje jeho zasekávanie a otáčanie krúžku v skrini prevodovky. Práve rotácia vonkajšieho krúžku ložiska vedie k tvorbe jemného hliníkového prášku (prach), ktorý najčastejšie „požiera“ komponenty a teleso ventilu zvnútra.
Spoločnosť Maktrans poskytuje služby pri obnove sedla ložiska v skrini prevodovky.
Po oprave karosérie a výmene všetkých potrebných komponentov, výmene filtrov, oleja, čipy, ktoré boli v systéme pred opravou, nikam nezmiznú, ale bude ich menej, pretože niektoré časti sa počas opravy umyjú, ale nie je možné ho úplne umyť kvôli jeho mikroskopickým rozmerom, stále zostáva na stenách skrine prevodovky.
Aj na tento problém máme riešenie!
Špecialisti spoločnosti na základe skúseností vyvinuli riešenie, ako po opravách použiť ďalšiu filtračnú stanicu vlastnej výroby. Tento filtračný systém sa pripája k štandardnému externému chladiacemu okruhu prevodovky bez toho, aby vyžadoval akékoľvek ďalšie zmeny štandardného dizajnu. Používa sa prídavný filter, ktorý dokáže zachytiť častice až do veľkosti 20 mikrónov. Vynikajúco odfiltruje hliníkový prach zostávajúci po opravách, čím bráni jeho vniknutiu do telesa ventilu, čo zaisťuje správnu činnosť jednotky a prevodovky ako celku.